Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Federaal Ambetantenaar :
26 wettelijke
0 anciënniteit (vanaf 45, elke 5 jaar tot u 59 krijg je er 1 extra, vanaf 60 krijg je er elk jaar 1 bij tot 64)
12 ADV
5 tussen kerst en nieuwjaar
2-3 brugdagen (verandert elk jaar)
1 koningsdag
Dat zou het moeten zijn, denk ik. Al ben ik niet 100% zeker of het eerlijk is om die dagen tussen kers en nieuwjaar op te nemen. Aangezien dit het principe bluts met de buil is van die 10 wettelijke feestdagen voor als die tijdens een week-end vallen. In de private sector krijg je die sowieso de volgende werkdag, of zo had ik toch verstaan. Bij de federale ambtenaren worden die in reserve gehouden om kerst naar nieuw op te vullen.
20 is het absolute minimum dat een werkgever u moet geven. de meesten zijn iets genereuzer. de uwe niet.Hoe komen mensen aan meer dan 20 dagen wettelijk?
* 20 jaarlijks verlof
* 12 ADV
* 1 anciënniteit (per 5 jaar/max 5)
Ik zou eerlijk liever 40u/week doen in ruil voor nog 4 extra ADV´s ipv de 39,33/37,33 die wij nu doen.
Veranderen binnen de groepHoe komen mensen aan meer dan 20 dagen wettelijk?
* 20 jaarlijks verlof
* 12 ADV
* 1 anciënniteit (per 5 jaar/max 5)
Ik zou eerlijk liever 40u/week doen in ruil voor nog 4 extra ADV´s ipv de 39,33/37,33 die wij nu doen.

Hoezo "de meesten"? Is 20 dagen niet gewoon súper standaard in alles wat geen vreemde niches zijn? (of overheid blijkbaar, shocker)20 is het absolute minimum dat een werkgever u moet geven. de meesten zijn iets genereuzer. de uwe niet.
Ons arbeiders met wa oudere contracten hebben 18ADV´s, er zijn mannen met 24ADV´s ook uit bepaalde overnames. Nieuwe contracten zijn allemaal 12ADV´s bij ons.Veranderen binnen de groep
Wij hebben er wel 20+15

Welke bedrijven(sectoren) geven het meeste verlof?
Hoezo "de meesten"? Is 20 dagen niet gewoon súper standaard in alles wat geen vreemde niches zijn? (of overheid blijkbaar, shocker)

Is niet enkel in de regio. Ken genoeg KMO's waar het standpunt is dat het verlof 20 dagen zijn. Dat in uw jobfunctie effectief staat dat je 38u moet doen. Dat men expliciet vraagt om minstens een 40u week te doen. En dat over ADV dagen of recup voor overuren er gewoon niet gediscussieerd wordt. Dus voor de juiste verstaander, daar komt dus niets van in huis.Hier in de regio heb je nog veel kmo's waar het bij die 20 dagen blijft, dit is echt pauperweinig. Je zit daar dan met je 2 weekjes zomervakantie die direct voorbij zijn.
Jouw verlof moet betaald worden door je huidige werkgever, op het moment dat je vertrekt.Weet iemand dit? Ik heb nl. al gebeld met verschillende instanties (VDAB, RVJ, ...), maar ik heb er helaas nog steeds geen antwoord op ...
Momenteel zit ik in mijn stageperiode van een statutaire functie. Echter omwille van bepaalde redenen keek ik uit naar een andere job, en die heb ik ook gevonden. Over enkele weken start ik met een nieuwe, contractuele job. Deze begint echter met interimcontracten (nog nooit eerder heb ik gewerkt via interim en/of met interimcontracten, dat terzijde), er is me wel gegarandeerd dat, tenzij ik het te bont maak, ik een vast contract krijg. De interimcontract zijn in afwachting tot het personeelslid die ik ga vervangen, over enkele maanden op pensioen gaat.
Maar mijn vraag is eigenlijk: ik heb hier en daar eens een vakantiedag opgenomen in het afgelopen jaar, ik denk 2-3 dagen. Ik lees soms verhalen over dat men soms, bij verandering van werkgever, opeens een maand amper loon krijgt omwille van niet opgenomen vakantiedagen.
Neem ik dan beter nog een deel (of volledig) vakantiedagen op alvorens ik begin met mijn nieuwe job om dit te voorkomen? of zie ik dat verkeerd? Ik vind de wetgeving hierrond zeer onduidelijk
Jouw verlof moet betaald worden door je huidige werkgever, op het moment dat je vertrekt.
En neen, je nieuwe werkgever betaalt je dan dus niet, dat geld heb je al ontvangen
Financieel is er dus geen verschil heh. De verlofdagen die je nog niet hebt opgenomen voor je start met de nieuwe job worden al uitbetaald op het moment dat je vertrekt.Bedankt voor uw reactie. Ik ga dan verlof opnemen alvorens ik start met de nieuwe job