Hoeveel verlofdagen heb je per jaar op dit ogenblik

Hoeveel dagen verlof heb je?

• 20-24

Stemmen: 35 13,2%
  • 25-29

Stemmen: 33 12,4%
  • 30-34

Stemmen: 83 31,2%
  • 35-39

Stemmen: 54 20,3%
  • 40-44

Stemmen: 17 6,4%
  • 45-49

Stemmen: 17 6,4%
  • 50-54

Stemmen: 4 1,5%
  • 55-60

Stemmen: 2 0,8%
  • Met flexwerk kan ik nog dagen bij verdienen

Stemmen: 0 0,0%
  • Verlof? Doen we hier niet aan mee

Stemmen: 8 3,0%
  • 60-70

Stemmen: 5 1,9%
  • 70-1000

• 10-20

• Totaal aantal stemmers
    266
Bij mijn vorige werkgever was het (minstens) 40 uren werken met een 38 uren contract zonder ADV-dagen (enkel wettelijk minimum aantal vakantiedagen). Hadden bewust ook geen tijdsregistratiesysteem zodat je nooit recup of uitbetaling van overprestaties kon claimen. Verklaart misschien waarom ze een employee turnover rate van > 50% per jaar hadden. :thinking:

Klopt, dat heeft m'n werkgever goed gezien :) Zou liever ook richting een 'meer fair' ADV-systeem gaan.
Fair? Puur boerenbedrog. Ik ben niet thuis in de materie maar ik vrees dat dit niet legaal is.

Nu werken is altijd als een huwelijk. Soms neemt de ene en dan neemt de andere. Maar als het altijd dezelfde is die neemt dan steven je af op een echtscheiding.

Ik heb er 14.
Ik werk wel enkel in het weekend, 2 keer 12 uur.

Heb 8 dagen verlof, 2 dagen anciënniteitsverlog, nog een bijkomende verlofdag en dan 3 vrij te kiezen feestdagen.

Ik werk dus eigenlijk maar 90 dagen per jaar :unsure:

Laatst bewerkt:
Eens de kalender genomen voor dit jaar.

Adv: 29
Anciënniteit dagen: 4
C40 dagen: 13
Compensatie rust feestdagen: 7
Jaarlijks verlof: 20
Vervangingsdagen feestdagen: 3
Demografie budget: 5 (mogen kiezen om deze te laten uitbetalen of opnemen als verlof)

TOTAAL: 81 dagen verlof voor 2021 als fulltime medewerker in shift.

En toch kom ik er vaak te kort in december 😆

Met vakantie van vorig jaar bij dat mocht overgedragen worden tot 31 december 2021 vanwege Corona kom ik toch ook aan 64 (63 nog ondertussen al eentje gepakt dit jaar); laat die reizen maar komen in t najaar (of vroeger mag ook) :cool: .

20 wettelijke
12 adv van 36->38 uur
12 adv van 38->40 uur
1 Vlaamse feestdag
1 anciënniteitsdag
=> 46d dus met zekerheid en dan nog feestdagen in weekend mogen we zelf kiezen

Ooit consultacy gehad waarbij ze toen ik even geen project had doodleuk mijn adv-dagen opgenomen hebben omdat ik thuis zat (want geen plaats op bureau) zonder mij dat zelfs te laten weten (had minder MC die maand). Was ik rap weg!

Ik werk 3 dagen de week (fulltime), 20 dagen wettelijk verlof, 2 anciënniteit en 10 feestdagen die ik vrij heb of kan terugnemen.

Dus werk 124 dagen/jaar

20 wettelijke dagen + 12 adv en de mogelijkheid om er 5 van het jaar mee te nemen naar het volgende jaar. Ik kan daarmee best leven.
Hier ook. Plus drie wettelijke feestdagen die dan in het weekend vallen.
Vorige jaren droeg ik altijd vijf dagen over, maar nu moeten die tegen 31/03 worden opgenomen en dat is veel te krap aangezien januari en februari de druktste maanden zijn. Dit jaar maar één dag overgedragen.

Overuren en recuperatie daarvan is niet mogelijk.

Hier ook. Plus drie wettelijke feestdagen die dan in het weekend vallen.
Vorige jaren droeg ik altijd vijf dagen over, maar nu moeten die tegen 31/03 worden opgenomen en dat is veel te krap aangezien januari en februari de druktste maanden zijn. Dit jaar maar één dag overgedragen.

Overuren en recuperatie daarvan is niet mogelijk.
Dat van die feestdagen hier ook, echter niet vermeld omdat het om een jaarlijkse terugkerende dagen gaat. Ook hier die 5 dagen slechts op te nemen tot 31/03. Nu hier valt dat goed mee daar er niet echt een max op zit en er met de dochter steeds wel vakantie nodig is.

Je krijgt er dus 4 te weinig
4 te weinig? Als hij iedere week 2u teveel werkt dam heeft hij er toch veel meer dan 4 te weinig? Dat is iedere maand een dag..

Edit: aja over die 8 extra dagen gekeken. Lol ze doen dan alsof dien dagen een cadeautje zijn terwijl ze hen nog in het zak zetten.

20 dagen verlof, 12 ADV, nog geen anciënniteitsdagen aangezien ik er nog niet lang genoeg werk.
We kunnen via onze "Flexible Rewards" (een deel) van onze bonus ook aan extra verlof spenderen.

Meer verlof is altijd leuk, maar de combinatie van 32 dagen verlof en (zeer) flexibele uren/thuiswerk is voor mij persoonlijk dik in orde.

40 dagen dit jaar.

3 x feestdag weekend
20 x jaarlijkse vakantie
12 x ADV
1 x anciënniteit
4 x bijkomende vakantie

Ik ben daar content mee. Als ik een half jaar eerder was begonnen had ik er nog meer gehad, maar de PC is veranderd toen ik begon. Collega's die langer aan het werk waren stapten over naar de nieuwe PC met behoud van bepaalde voordelen, zoals het aantal dagen verlof.

20 wettelijke, 4-10 dagen per jaar recuup door extra in te springen als mijn collega afwezig is (verlof of ziekte).

20d, wettelijk minimum PUNT

38u contract waarvan verwacht wordt 40u te presteren ... die 12d/j steken ze in hunne zak.

De grootste 'gripe' overheen de jaren die nog steeds niet is aangepakt.

Nog geen idee. Juist veranderd van werk. Sowieso is het 32 dagen vast en dan krijg je nog enkele dagen van de korpschef + bruggen dat ze maken.

Ook moeten we een bepaald aantal uren presteren verdeeld over 2 maand. Dusja als je de ene maand een dag extra thuis blijft moet je die dan de maand erop inhalen. Er zit wel een speling op van 30u die je telkens kan meenemen buiten die 2 maanden.

En dit jaar is het extra feest. Ik had nog 20 dagen van privé en ga nu naar staat dus die 20 dagen heb ik ook nog kunnen opnemen 🎉🎉🎉

26 dagen verlof, 1 compensatiedag en 2 brugdagen. Gesloten tussen kerst & nieuw dus varieert van 3 tot 5 dagen, maar meestal werk ik dan aan aantal dagen of volledig en daar krijg je dan compensatie voor.
Heb gestemd op 30-34 :woohoo:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan