Onderwijspersoneel en het onderwerp vakantie is delicaat precies...![]()
Komt ook omdat er altijd schamperig over gedaan wordt natuurlijk. Niet moeilijk dat er dan defensief gedrag optreedt.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Onderwijspersoneel en het onderwerp vakantie is delicaat precies...![]()
Wel goed dat je als zelfstandige duidelijk nog tijd maakt voor verlof (met het gezin)!Als werknemer:
- WG1, contract 1: wettelijk minimum 20 dagen + tellertje voor de overuren. Elk gepresteerd uur kwam op de teller en kon dan ingezet worden als verlof. Ik werkte 40-41u per week => 12-tal dagen extra thuis per jaar
- WG1, contract 2: wettelijk minimum 20 dagen + 12 ADV (40u werken in 38u stelsel)
- WG 2: wettelijk minimum 20 dagen + 9 ADV dagen. Contractueel 39.5u werken in 38u stelsel, maar we moesten wel 40u doen, zo registreren in timesheets en werd ook als 40u gefactureerd naar klanten. Go figure
Dat half uurtje per week was voor mij ook wel eentje dat ik een paar keer naar HR heb aangegeven. Zonder succes
Als zelfstandige: zoveel als ik wil, ook gekoppeld aan de vraag.
- eerste boekjaar: 232.5 werkdagen (wel bijna 13 maand gewerkt in eerste boekjaar), 34.5 echte verlofdagen, 9 feestdagen, 1 ziektedag
- tweede boekjaar: 237.5 werkdagen, 27 verlofdagen, 8 feestdagen, 0 ziektedagen
Je hebt er meer dan 26Waarom wordt er zo gebashd op de verlofdagen van ambtenaren? Met mijn 26d ben ik hier toch bij de minderbedeelden precies. Al een geluk dat we een firmawagen krijgen. Ahnee...
.
. Als je alles optelt, zit je tegen de 35 waarschijnlijk.Wel goed dat je als zelfstandige duidelijk nog tijd maakt voor verlof (met het gezin)!
Als ge da maar weet... als mijn vriendin hier weer begint te zagen over mijn extralegale voordelen zeg ik "ge hebt 15 weken congé, ik 6". Dan ist een paar uur beeld zonder klank maar de discussie stopt dan op zen minst snelOnderwijspersoneel en het onderwerp vakantie is delicaat precies...![]()

Kben t eens uitgevogeld en ik mijn beklag is idd onterechtJe hebt er meer dan 26.
periode tussen kerst en nieuw, brugdagen, extra feestdagen, dan al die speciallekes,.... Als je alles optelt, zit je tegen de 35 waarschijnlijk.

Het weze hun gegund. Wie afgunstig is, moet ook maar in het onderwijs stappen.Komt ook omdat er altijd schamperig over gedaan wordt natuurlijk. Niet moeilijk dat er dan defensief gedrag optreedt.

Het weze hun gegund. Wie afgunstig is, moet ook maar in het onderwijs stappen.
Maar ik ben wel voorstander van een kat een kat te noemen. Als het heel veel is, is het heel veel.![]()