Hoeveel verlofdagen heb je per jaar op dit ogenblik

Hoeveel dagen verlof heb je?

• 20-24

Stemmen: 35 13,2%
  • 25-29

Stemmen: 33 12,4%
  • 30-34

Stemmen: 83 31,2%
  • 35-39

Stemmen: 54 20,3%
  • 40-44

Stemmen: 17 6,4%
  • 45-49

Stemmen: 17 6,4%
  • 50-54

Stemmen: 4 1,5%
  • 55-60

Stemmen: 2 0,8%
  • Met flexwerk kan ik nog dagen bij verdienen

Stemmen: 0 0,0%
  • Verlof? Doen we hier niet aan mee

Stemmen: 8 3,0%
  • 60-70

Stemmen: 5 1,9%
  • 70-1000

• 10-20

• Totaal aantal stemmers
    266
Als werknemer:
- WG1, contract 1: wettelijk minimum 20 dagen + tellertje voor de overuren. Elk gepresteerd uur kwam op de teller en kon dan ingezet worden als verlof. Ik werkte 40-41u per week => 12-tal dagen extra thuis per jaar
- WG1, contract 2: wettelijk minimum 20 dagen + 12 ADV (40u werken in 38u stelsel)
- WG 2: wettelijk minimum 20 dagen + 9 ADV dagen. Contractueel 39.5u werken in 38u stelsel, maar we moesten wel 40u doen, zo registreren in timesheets en werd ook als 40u gefactureerd naar klanten. Go figure :p

Dat half uurtje per week was voor mij ook wel eentje dat ik een paar keer naar HR heb aangegeven. Zonder succes :)

Als zelfstandige: zoveel als ik wil, ook gekoppeld aan de vraag.
- eerste boekjaar: 232.5 werkdagen (wel bijna 13 maand gewerkt in eerste boekjaar), 34.5 echte verlofdagen, 9 feestdagen, 1 ziektedag
- tweede boekjaar: 237.5 werkdagen, 27 verlofdagen, 8 feestdagen, 0 ziektedagen
Wel goed dat je als zelfstandige duidelijk nog tijd maakt voor verlof (met het gezin)!

Waarom wordt er zo gebashd op de verlofdagen van ambtenaren? Met mijn 26d ben ik hier toch bij de minderbedeelden precies. Al een geluk dat we een firmawagen krijgen. Ahnee...
Je hebt er meer dan 26 :p.

periode tussen kerst en nieuw, brugdagen, extra feestdagen, dan al die speciallekes,... :p. Als je alles optelt, zit je tegen de 35 waarschijnlijk.

Wel goed dat je als zelfstandige duidelijk nog tijd maakt voor verlof (met het gezin)!

Dat was 1 van de uitgangspunten toen ik zelfstandig werd. Minstens evenveel verlof als toen ik werknemer was. Dat is het voorbije jaar net niet gelukt, maar dat lag eerder aan corona: geen tijd meer aan woon-werk te besteden, waardoor de werkdagen wat lichter aanvoelen.

Onderwijspersoneel en het onderwerp vakantie is delicaat precies... :ROFLMAO:
Als ge da maar weet... als mijn vriendin hier weer begint te zagen over mijn extralegale voordelen zeg ik "ge hebt 15 weken congé, ik 6". Dan ist een paar uur beeld zonder klank maar de discussie stopt dan op zen minst snel :unsure:

Hier 32,5 dagen verlof:
* 20 jaarlijks verlof
* 12 dagen ADV
* 1/2 dag Sint-Elooi (eigenlijk om naar de feest te gaan, maar dat doen eigenlijk alleen de anciens)

Dit jaar 45 dagen verlof: 13 dagen overgezet van vorig jaar (die dagen sleep ik eigenlijk al een aantal jaren mee ondertussen).
Vanaf volgend jaar ook 1 dag anciënniteitsverlof (1 dag/5 jaar).

Je hebt er meer dan 26 :p.

periode tussen kerst en nieuw, brugdagen, extra feestdagen, dan al die speciallekes,... :p. Als je alles optelt, zit je tegen de 35 waarschijnlijk.
Kben t eens uitgevogeld en ik mijn beklag is idd onterecht :)

26 dagen gewoon verlof
5d tss kerst en nieuw (ter compensatie van feestdagen die int weekend vallen)
3 extra feestdagen tov de nationale feestdagen
2 brugdagen

= 36 min de weekendfeestdagen

Komt ook omdat er altijd schamperig over gedaan wordt natuurlijk. Niet moeilijk dat er dan defensief gedrag optreedt.
Het weze hun gegund. Wie afgunstig is, moet ook maar in het onderwijs stappen.
Maar ik ben wel voorstander van een kat een kat te noemen. Als het heel veel is, is het heel veel. :p

Het weze hun gegund. Wie afgunstig is, moet ook maar in het onderwijs stappen.
Maar ik ben wel voorstander van een kat een kat te noemen. Als het heel veel is, is het heel veel. :p

Tuurlijk, maar ik vind dan ook weer niet dat het op dezelfde hoogte mag geplaatst worden als het aantal verlofdagen van iemand anders met dat soort loon en (gebrek aan) voordelen.
Ik heb er ene hier thuis en de hoeveelheid uren die er na de officiële werkuren nog ingestoken worden zijn niet mis. Dat zie ik er weinig doen met een dergelijke loonpakket, dat is thuiskomen en de boel op kant gooien.

Dat compenseert niet AL dat extra verlof, maar gemakkelijk wel een deftig deel ervan.

Ik volg daarin, maar deze thread gaat enkel over verlofdagen en niet over de verhouding loon/verlof/werkdruk.

Voor een deftige vergelijking loon/prestaties moet je naast het verlof ook de vaste benoeming, mogelijkheid om dicht bij huis te werken, combinatie werk/privé, ... in rekening brengen.
En heel het onderwijsveld op één hoop gooien is ook oneerlijk, iemand met een master die in het middelbaar/hoger onderwijs/avondschool les geeft, verdient wel heel mooi.
Maar dat is voer voor een andere thread... :p

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan