Werk Hoeveel verdien je met een diploma Toegepaste Informatica?

Horus

New member
Hallo. Ik ben een 24-jarige tweedejaarsstudent bachelor Toegepaste Informatica aan de hogeschool, volgend jaar dus maak ik mijn studie af. Ik vraag me af hoeveel ik ga verdienen, maar helaas willen maar weinig mensen over hun salaris praten. Als je het niet erg vindt en dezelfde diploma hebt, met welk brutto/netto salaris ben je dan begonnen? Welke salarisverhoging kreeg u na 1 jaar, 2 jaar, etc? Welke extra voordelen kreeg je nog van je bedrijf?

Alvast bedankt
 
Ik ben nog gestart aan <2000€ bruto of zo, maar dat is ook alweer 23 jaar geleden. Hoeveel het weer exact was, weet ik niet meer, ik houd dit niet bij.

Momenteel ruim 4300€ bruto als Test Automation Engineer (Ik ben tester sinds 2008). Dat is iets tussen testen en programmeren in. De meeste ontwikkelaars willen dit type job, niet doen, en veel 'gewone' testers kunnen dit niet doen (of niet goed, door geen developer achtergrond)

Als bachelor Toegepaste Informatica, heb ik natuurlijk vroeger wel geprogrammeerd, waardoor de switch naar Automation vlotter ging dan gemiddeld.

Zoals je aan vele reacties hier kan zien: er is geen echt goed antwoord te geven hoeveel je gaat verdienen in de toekomst. Dat hangt af van je anciënniteit, je wil om vooruit te geraken en nieuwe dingen op te nemen, uw werkijver (of juist niet) ... enzovoorts
 
Laatst bewerkt:
En waarom niet. Er zijn grens arbeiders in overvloed. Voor veel vlamingen is dat minder reistijd dan naar Brussel pendelen.
Ten eerste zit het belastingtechnisch heel anders in elkaar, waardoor je zaken als pensioen moet gaan meerekenen.

En ten tweede kan dat verwarrend zijn voor diegenen die helemaal niet op zoek zijn naar een job in Nederland, aangezien de brutolonen daar in de IT hoger liggen.
 
Dit is helaas het probleem bij vele schoolverlaters/starters. Meteen verwachten/denken dat 2100 euro netto een "normaal" loon is.
Ik hoop dat je ook niet verwacht meteen een dikke functie te scoren en bvb niet op een helpdesk te moeten werken het eerste jaar?

Akkoord wat functie en mogelijk loon betreft, maar waarom je niet zou mogen verwachten om niet op een heldesk te moeten starten, geen idee :)
 
Hier geen hoger diploma, maar mijn traject in IT:
2012 gestart aan 1350€ in IT Support bij consultancy. In 2017 vertrokken op 1900€ bruto voor een KMO in de buurt (Limburg) waar ik begon aan 2900€ (IT support). Werk hier nu nog, weliswaar dat ik begin dit jaar officieel vaarwel mag zeggen aan IT Support en fulltime Infra & Security projecten uitvoeren. Zit nu op 4600€ bruto sinds de index/evaluatie van begin dit jaar, dit loon staat los van de nieuwe functie dus zat hier evenzeer aan moest ik nog Support gebleven zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan