Hoeveel uren heb jij geslapen?

Misschien in deze thread plaatsen.
Iemand ervaring met ‘bio melatonine complex’?
Vooral omdat ik een korte reis ga maken met redelijke lange travel en uurverschil en om toch makkelijk de slaap te kunnen vatten op de vlieger.
Zou het sowieso wel thuis al eens uitproberen ervoor maar moet geen gewoonte worden.
Of iemand andere vrij verkrijgbare/natuurlijke aanraders om makkelijker de slaap te vatten/tot rust te komen?
 
Misschien in deze thread plaatsen.
Iemand ervaring met ‘bio melatonine complex’?
Vooral omdat ik een korte reis ga maken met redelijke lange travel en uurverschil en om toch makkelijk de slaap te kunnen vatten op de vlieger.
Zou het sowieso wel thuis al eens uitproberen ervoor maar moet geen gewoonte worden.
Of iemand andere vrij verkrijgbare/natuurlijke aanraders om makkelijker de slaap te vatten/tot rust te komen?
ZMA (zink+magnesium) helpt om dieper en langer te slapen.
 
Misschien in deze thread plaatsen.
Iemand ervaring met ‘bio melatonine complex’?
Vooral omdat ik een korte reis ga maken met redelijke lange travel en uurverschil en om toch makkelijk de slaap te kunnen vatten op de vlieger.
Zou het sowieso wel thuis al eens uitproberen ervoor maar moet geen gewoonte worden.
Of iemand andere vrij verkrijgbare/natuurlijke aanraders om makkelijker de slaap te vatten/tot rust te komen?
Dat is waarschijnlijk een fancy naam voor melatonine met wat hulpstoffen. Gewoon melatonine is het slaaphormoon, kost zo goed als niets als voedingssupplement. Zover ik weet helpt dat effectief met jetlag, want dan ben je ontregeld wat betekent dat je geen slaaphormoon aanmaakt wanneer je zou moeten slapen.

Het is geen echt slaapmiddel in principe, en daarom ook niet zo gereguleerd. In de VS vind je dat gewoon in de supermarkt aan hoge dosissen. In België is er dacht ik vrije verkoop van een lage dosis (die wel helpt).

Zelf vaak genomen in tijden van jetlag, was vooral nuttig om terug in slaap te geraken wanneer je om 3-4u wakker wordt (indien je naar het westen reist).
 
ik ben een slaapkop. Elke nacht 9 a 10 uur slaap.

Morgen moeten we vrij vroeg opstaan (4.30 uur) om ons vliegtuig te halen. En mijn vrouw die zeker een uur in de badkamer zal zitten...

Nee , ik denk dat ik bij mijn moeder ga slapen vanacht, in haar logeerkamer (naast de deur :p ) dan hoef ik niet wakker te worden, als haar wekker (vroeger) afgaat als de mijne . Toch makkelijk dat onze Moe zo dichtbij woont :)
 
Mai, deze nacht net geen 10u geslapen. Deed deugd, en opstaan met de zon die (min of meer) schijnt is toch een verademing :)
Nacht voordien amper 7u geslapen, en da's ok tijdens een werkweek maar in't weekend heb ik toch meer nodig dan dat
 
Ditto spijtig genoeg.

Als tiener 10-12u zonder problemen, nu kan ik me niet meer herinneren wanneer ik nog eens deftig heb doorgeslapen.
Lig dagelijks 7,5u in mijn bed, totale slaaptijd is een pak minder.
Eerst in slaap geraken, 's nachts wakker worden, voor de wekker wakker worden 🥴

Jaloers op mijn vrouw, die slaapt wanneer ze wil.
Ogen dicht en die is vertrokken.
100% herkenbaar hier. Vrouwtje slaapt gelijk een blok aan één stuk door, ikzelf daarentegen...
Inslapen minimaal 1 uur nodig, eerste keer wakker rond 04:30 en daarna zie ik alle uren van de klok (haal nooit geen diep slaap meer). Probeer steeds 08 uur in mijn bed te liggen, waarvan ik het gevoel heb effectief maar 5 uur te slapen. Resultaat nooit meer een "uitgeslapen" gevoel gehad de laatste 10 jaar, sta quasi altijd moe op. Uitslapen in weekend lukt voor geen meter.
Slaap/fitmeter geeft ook altijd minder dan 1 uur effectieve diep slaap aan per nacht (overwegend light sleep).
Verschillende zaken geprobeerd via artsen, no improvement, t'is de leeftijd zeggen ze dan.
 
vandaag toch ook weinig. Eerder een 7.5 uur ipv de normale 10.

mijn vrouw moest vroeger beginnen, en ze heeft wel zeker 5 keer opnieuw in de kamer gekomen. Telkens ik aan het beginnen opnieuw indommelen was, hop opnieuw wakker.

Vanavond mag ze zich aan een uitbrander verwachten. Of ik ga gewoon bij mijn moeder slapen deze week (want ze moet maar 1 week vroeger beginnen).

Ik vind het niet netjes van haar. Als ik eens vroeger moet beginnen, zorg ik de avond voordien dat al mijn spullen die ik nodig heb , al in de badkamer liggen. Zodat als ik wakker wordt, de kamer uit ga, en er niet meer in moet (en haar zo vredig kan laten slapen).
 
Hoe komt het?
Een hond die ziek was door z'n tekenmedicijn... en minstens elk uur moest overgeven. Maar hij is dan wel zo braaf dat hij niet in zijn bench wil overgeven, dus hij roept dat ik het deurtje moet opendoen. Geeft over. Gaat weer liggen. Loser kuist op. Loser gaat weer liggen. Ogen vallen dicht. Roept dat ik het deurtje moet opendoen. Geeft over. You get the gist.
 
Terug
Bovenaan