Hoeveel storten huwelijksfeest

Wij hadden vroeger met de vriendenkring/kameraden ook zo'n afspraak. Bij ieder verjaardagsfeest gaven we per persoon hetzelfde bedrag.

Ik ben daar heel snel vanaf gestapt en altijd zelf beslist wat ik ging geven. De ene gaf een feest met alles erop en eraan, eten en drank voor niets, DJ (of zelfs optredens van o.a. Kristoff en Sam Gooris), toffe zaal, enz. De andere gaf een 'feest' in een danscafé waar je 2 drankbonnen kreeg bij aankomst.
 
Wij hadden vroeger met de vriendenkring/kameraden ook zo'n afspraak. Bij ieder verjaardagsfeest gaven we per persoon hetzelfde bedrag.

Ik ben daar heel snel vanaf gestapt en altijd zelf beslist wat ik ging geven. De ene gaf een feest met alles erop en eraan, eten en drank voor niets, DJ (of zelfs optredens van o.a. Kristoff en Sam Gooris), toffe zaal, enz. De andere gaf een 'feest' in een danscafé waar je 2 drankbonnen kreeg bij aankomst.
2 drankbonnen? :wtf:

Heb dat wel al eens via via gehoord in Nederland (uiteraard), maar dat is wel echt beschamend.
 
2 drankbonnen? :wtf:

Heb dat wel al eens via via gehoord in Nederland (uiteraard), maar dat is wel echt beschamend.
Ik heb dat toch ook al meegemaakt. Ergste vanal was dat dan nog een persoon die bij voorgaande feesten altijd commentaar had op inkleding/ bediening/ eten en drank. Toen hij op een babyborrel terug begon kritiek te leveren heb ik hem toch eens mijn gedacht gezegd.
 
Ik heb dat toch ook al meegemaakt. Ergste vanal was dat dan nog een persoon die bij voorgaande feesten altijd commentaar had op inkleding/ bediening/ eten en drank. Toen hij op een babyborrel terug begon kritiek te leveren heb ik hem toch eens mijn gedacht gezegd.
Ik zou zelfs niet weten wat ik zou doen als ik drankbonnen kreeg. Wij hebben al eens geld bij gestoken, omdat het chiquer was dan gedacht, maar dan misschien geld uit de envelop nemen ofzo?
 
Zouden jullie iemand aanspreken over de cadeau die je hebt ontvangen?

In before "Nee" even verduidelijken

Betreft iemand uit de dichte vriendengroep. Net opgezocht, de 1e uit onze groep is getrouwd in 2016. Toen hebben we afgesproken : 75€ per persoon/150€ per koppel als cadeau (en was iedereen hiermee akkoord.)

Intussen zijn er 6 huwelijken (waaronder ook het koppel in kwestie) geweest waarbij iedereen van ons telkens de hele dag heeft mogen bijwonen en wij ook telkens minimum dat bedrag hebben gegeven

Wij waren nummer 7 in de rij en nu blijkt dat we van 1 koppel 75€ in totaal hebben ontvangen, dus de helft.

Zelf ben ik van mening dat het niks bijbrengt om hierover te beginnen, maar het wringt.
Mijn vrouw is van mening dat je dit gerust mag vragen/zeggen. Niet zozeer omwille van het geld, maar wel omwille van die gemaakte afspraak indertijd en dat je hier als goede vrienden moet over kunnen praten (zonder iemand aan te vallen)
Zonder de comments of vervolgposts te lezen: Ik zou dit gewoon onthouden voor de toekomst. Dit is een stok waarmee je kan slaan als ze vroeg of laat commentaar zouden hebben op uw (geld)zaken. ALS ...

Zo zou ik dat toch doen. Ik zou er nu niets van zeggen. Maar je doet zelf wat je ermee wil hé.
 
Ik zou zelfs niet weten wat ik zou doen als ik drankbonnen kreeg. Wij hebben al eens geld bij gestoken, omdat het chiquer was dan gedacht, maar dan misschien geld uit de envelop nemen ofzo?
Beetje raar zeker om de envelop terug te vragen.
 
Dat wel. Wij waren er toen de hele dag en moesten de envelop pas later afgeven. Dan kan dat uiteraard wel :unsure: .
Of ge kunt doen zoals mijne maat. Die moest naar een trouw. Arriveert met z'n madam. Begroet het trouwkoppel. Geraakt aan de apero. Leuk dansfeest tot in de late uurtjes. Om 5u thuis en gaan slapen.

Staat de dag nadien op en merkt dat de enveloppe die hij moest afgeven nog in de binnenzak van z'n kostuumvest zit. Die was zich van geen kwaad bewust.
 
Hoeveel zouden jullie geven voor een huwelijksfeest in een ander land?
Kosten reis en verblijf is uiteraard voor ons zelf. Maar maakt dat een verschil in cadeau?
Feest gaat met alles er op en eraan zijn. Mij lijkt er geen verschil in te zitten, maar niet iedereen heeft even wat geld in de schuif liggen voor reis en verblijf + enveloppe
Wij zouden voor paar dagen gaan. (komen dan net terug uit Turkije) Terwijl er andere nog een vakantie van maken (10-14 dagen)
 
Hoeveel zouden jullie geven voor een huwelijksfeest in een ander land?
Kosten reis en verblijf is uiteraard voor ons zelf. Maar maakt dat een verschil in cadeau?
Feest gaat met alles er op en eraan zijn. Mij lijkt er geen verschil in te zitten, maar niet iedereen heeft even wat geld in de schuif liggen voor reis en verblijf + enveloppe
Wij zouden voor paar dagen gaan. (komen dan net terug uit Turkije) Terwijl er andere nog een vakantie van maken (10-14 dagen)
Als je nu eens het bedrag geeft waarbij je jezelf niet slecht voelt. 🤷‍♂️
 
Terug
Bovenaan