Hoeveel km per jaar rijden bedrijfswagens

Hoeveel km/jaar rijden jullie met de bedrijfswagen

  • < 10.000

    Stemmen: 11 10,0%
  • 10.000-20.000

    Stemmen: 38 34,5%
  • 20.000-30.000

    Stemmen: 35 31,8%
  • > 30.000

    Stemmen: 29 26,4%

  • Totaal aantal stemmers
    110
Zoals eerder gemeld in dat andere topic. Ik heb een salariswagen. Voor 99% gebruik ik die voor privéverkeer.
jaarlijks schat ik +20k km.

Vorig jaar 3x naar Barcelona gereden. Da's al 9k km alleen voor dat.
 
Huidige werkgever: +-40k km/jaar. Waarvan er misschien 5-6k woon-werk zijn. Al de rest is privé.
Vorige werkgever: +-60k km/jaar. Waarvan 40k km woon-werk waren en 5k km werven bezoeken. 15k privé

Ik kijk er ook wel niet naar..oh eens na het avondeten nog naar de eigen werf heen-terug..hupsa 50km. Dagje zee? Hupsa de auto. Oh eens op een voormiddag 2 showrooms bezoeken in Antwerpen en Limburg, way not.
 
9k/jaar. Waarvan pakweg 1-2k woon-werkverkeer; 2-3k trips voor het werk (Duitsland; Nederland) en de rest privé (vakantie Zuid-Frankrijk, commiskes, etc.).
Die wagen staat er soms anderhalve week niks te doen.
En toch zou ik niet zonder willen :)
 
Wat mis ik mijn Superb met een tank tot 1400 km. Met die PHEV is het soms 2 keer tanken in de week.

Ik had een vrij zuinige diesel waarmee ik meestal dik 1200 kilometer deed. Met de PHEV heb ik met de huidige tank al 1400 kilometer gereden en die gaat toch richting 1600 gaan denk ik :)
Ik sta dus net minder aan de pomp.
 
Ik had een vrij zuinige diesel waarmee ik meestal dik 1200 kilometer deed. Met de PHEV heb ik met de huidige tank al 1400 kilometer gereden en die gaat toch richting 1600 gaan denk ik :)
Ik sta dus net minder aan de pomp.
Ik kan nog geen 40 km elektrisch rijden. Dus ik haal woon werk verkeer nog niet eens. Thuis opladen kan ik nog niet waardoor ik veel verbruik heb. Ik heb ook maar een kleine tank van 45 liter ongeveer. Als ik hem voldoe geeft hij 600 km aan. Maximaal heb ik eens 760 gehaald.
 
Momenteel een 42€c per km, pré corona 0,37€c zoiets

Daar kan je (mits wat geluk) de benzine en omniumverzekering mee betalen..

Banden, onderhoud, auto op zich komt uit eigen zak.

7000km = €2.940 km vergoeding
benzine = 7000 x €0,15 = €1.050
omnium verzekering = €1.500
overschot = €390

Ik heb voor beide ruim gerekend en ik kom nog niet aan dat bedrag :)

on topic: 6000km/jaar, privé ritten zijn meestal met de bedrijfswagen van de vrouw
 
Pre-Covid en toen ik nog in Mechelen werkte: ~45.000km waarvan toen ~50% woon/werk en de rest vrijetijds verplaatsingen zullen geweest zijn. In praktijk dus eigenlijk 99% "privé" met uitzondering van héél af en toe eens een echte werkverplaatsing.

Nu, post Covid en zit ik waarschijnlijk rond de 25.000km. Pakweg ~5.000km dienstverplaatsingen (werkbezoeken, project meetings bij klanten etc), ~9.000km woon/werk. De rest is vrije tijd of mijn vrouw die met mijn auto rijdt.

Denk eerlijk gezegd niet dat we minder kilometers zouden doen als we mijn firmawagen niet hadden. Mijn vrouw haar auto zou misschien wel íets meer dan de huidige ~2.500km/jaar rijden :unsure:
 
20.000 à 25.000 per jaar, afhankelijk van autovakanties of vliegvakanties.
Waarvan +- 2.500 werkgerelateerd. +- 3.500 woon/werk. En de rest privé.

Eén bedrijfswagen van mevrouw Parabellum, geen andere wagen meer in het gezin.
 
Rond de 12k met de bedrijfswagen van mijn partner. Zij werkt van thuis uit als zelfstandige en rijdt nagenoeg niet. Met de privé wagen is er vorig jaar 4k gereden.
 
Terug
Bovenaan