Hoeveel keer per jaar neem je het vliegtuig ?

Hoeveel keer neem je het vliegtuig

  • Nooit

    Stemmen: 16 11,9%
  • 1 keer om de 3 jaar

    Stemmen: 27 20,0%
  • 1 keer per jaar

    Stemmen: 27 20,0%
  • 2-3 keer per jaar

    Stemmen: 34 25,2%
  • 3-5 keer per jaar

    Stemmen: 15 11,1%
  • 5-10 keer per jaar

    Stemmen: 9 6,7%
  • +10 keer per jaar

    Stemmen: 7 5,2%

  • Totaal aantal stemmers
    135
Nog maar een keer of 4-5 in heel mijn leven en de laatste 5 jaar niet meer denk ik.

Ik reis liever met de fiets of trein en probeer dat dan ook zo te doen. Wil ooit wel eens naar Zuid Amerika dus moet nog eens bezien hoe dat te doen :unsure: mss met zo een containerschip mee, lijkt me ook wel cool.
 
Vroeger, voor de kinderen, heel wat gereisd voor het werk in EMEA. Waren periodes waar ik elke week ergens anders zat. Heel mooie en interessante tijd. Nu is het beperkt tot een jaarlijks reisje naar het zuiden, helaas. Luchthavens en vliegtuigen hebben mij altijd enorm geboeid.
 
Je zou niet meer kunnen vliegen een daling van levenskwaliteit vinden?

Dat begrijp ik niet. Niet meer kunnen reizen kan ik snappen maar je vlucht is toch maar een manier om er te geraken en niet het hoofddoel van de reis? Als ze me morgen kunnen teleporteren naar een bestemming dan zal ik nooit nog een stap in een vliegtuig zetten.

Niet meer kunnen vliegen, als in niet meer de snelste manier van reizen kunnen gebruiken. In het vliegtuig zitten zelf vind ik uiteraard weinig aan, maar er is gewoon niets waarmee je zo snel op uw bestemming geraakt. Als teleportatie mogelijk zou zijn, zou ik ook niet meer meer het vliegtuig gaan.
 
Toch een paar keer per jaar op reis met vliegtuig. Je moet iets doen met uw geld he 😇
Jij doet precies of vliegen is iets elitairs... Het is echter een brede markt geworden he
Niet meer kunnen vliegen, als in niet meer de snelste manier van reizen kunnen gebruiken. In het vliegtuig zitten zelf vind ik uiteraard weinig aan, maar er is gewoon niets waarmee je zo snel op uw bestemming geraakt. Als teleportatie mogelijk zou zijn, zou ik ook niet meer meer het vliegtuig gaan.
Snelste manier van reizen is gerelateerd aan de bestemming. Naar pakweg Barcelona zal je vliegtuig de snelste manier zijn. Ik heb 's een vlucht naar Amsterdam genomen (was voor werk en had dat niet zelf gekozen) en dat was lang niet de snelste manier om er te geraken:

- het hele proces in Zaventem om op dat vliegtuig te geraken
- de vlucht van ei zo na een uurtje naar Schiphol
- van de gate naar het treinstation wandelen
- de trein naar Amsterdam Centraal nemen

Mijn eindbestemming lag op wandelafstand van Amsterdam Centraal. De Thalys was daar dus de beste optie. Ik denk dat ik zelfs met de wagen mogelijk sneller was geweest als met een vliegtuig.

Zulke vluchten mogen ze voor mijn part verbieden.
 
Jij doet precies of vliegen is iets elitairs... Het is echter een brede markt geworden he.
Hangt van de situatie af ik denk niet dat er zo gek veel gezinnen pakweg vijf keer per jaar met de twee kinderen kunnen weggaan. Zeker niet als het in de duurdere schoolvakantieperiodes moet.

(als je de data te kiezen hebt en niet super exotisch wilt valt vliegen goed mee van prijs daar niet van)
 
Jij doet precies of vliegen is iets elitairs... Het is echter een brede markt geworden he

Snelste manier van reizen is gerelateerd aan de bestemming. Naar pakweg Barcelona zal je vliegtuig de snelste manier zijn. Ik heb 's een vlucht naar Amsterdam genomen (was voor werk en had dat niet zelf gekozen) en dat was lang niet de snelste manier om er te geraken:

- het hele proces in Zaventem om op dat vliegtuig te geraken
- de vlucht van ei zo na een uurtje naar Schiphol
- van de gate naar het treinstation wandelen
- de trein naar Amsterdam Centraal nemen

Mijn eindbestemming lag op wandelafstand van Amsterdam Centraal. De Thalys was daar dus de beste optie. Ik denk dat ik zelfs met de wagen mogelijk sneller was geweest als met een vliegtuig.

Zulke vluchten mogen ze voor mijn part verbieden.

Ahja, maar voor zo'n afstanden neem ik echt niet het vliegtuig. Als ik vlieg is het omdat de bestemming minstens 1000km ofzo is.
 
Dit jaar zal ik wel aan +10 vluchten komen: Van San Jose naar Brussel, naar Praag heen en terug, naar Lima heen en terug, van Cuzco naar Lima, naar Islamabad heen en terug, van Islamabad naar Skardu ook heen en terug en op het einde van het jaar vlieg ik naar Auckland.

Zo'n trip naar Praag is in theorie met de trein te doen, maar twee jaar geleden ben ik met de trein naar Wenen gereisd en de voorziene twaalf uur werden uiteindelijk +14 uur. Van Brussel of Antwerpen naar Praag is meer dan veertien uur, dus nee dank u... Mochten ze het aantal tussenstops grondig verminderen, is dat wellicht een optie, maar dan is het economisch niet meer haalbaar vermoed ik.
 
't zal over mijn volwassen leven zo wat uitkomen op iets van een 1 H/T vlucht per jaar. Vaak relatief korte vluchten (die te lang zijn om te doen met de trein). 1x met de trein naar Berlijn geweest, die heenrit was ZO goed meegevallen dat ik de terugrit met het vliegtuig heb gedaan.

Ik doe het niet zo bijzonder graag. Ambetante stoelen, beenruimte berekend op dubbel geamputeerden boven de knie, een paar feldwebels als grondpersoneel die de gloriedagen van Mei 1940 graag willen herbeleven,...
 
Jij doet precies of vliegen is iets elitairs... Het is echter een brede markt geworden he

Snelste manier van reizen is gerelateerd aan de bestemming. Naar pakweg Barcelona zal je vliegtuig de snelste manier zijn. Ik heb 's een vlucht naar Amsterdam genomen (was voor werk en had dat niet zelf gekozen) en dat was lang niet de snelste manier om er te geraken:

- het hele proces in Zaventem om op dat vliegtuig te geraken
- de vlucht van ei zo na een uurtje naar Schiphol
- van de gate naar het treinstation wandelen
- de trein naar Amsterdam Centraal nemen

Mijn eindbestemming lag op wandelafstand van Amsterdam Centraal. De Thalys was daar dus de beste optie. Ik denk dat ik zelfs met de wagen mogelijk sneller was geweest als met een vliegtuig.

Zulke vluchten mogen ze voor mijn part verbieden.
Beetje idioten op uw werk dan om daarvoor een vlucht te boeken.
Die vluchten dienen om mensen van overal uit Europa naar Amsterdam te vliegen om daar over te stappen op een langeafstandsvlucht, of omgekeerd. Ik veronderstelde dat quasi iedereen op deze vlucht (heb ze zelf al een 4tal keer genomen om naar Zuid-Amerika te vliegen) overstappers waren, buiten een verdwaalde Chinees op Eurotrip die geen gedacht heeft van de korte afstand. Blijkbaar niet dus.
Zolang er geen volwaardig treinalternatief is (als in bagage inchecken in Brussel en er niet meer naar moeten omkijken, en mét overstapgarantie) zullen die vluchten blijven bestaan. Ik vermoed eerder dat het spoor verzadigd is om deze vluchten door treinen te vervangen.
 
Ik probeer zoveel mogelijk te vliegen om mijn ecologische voetafdruk op peil te houden.
Maar respecteer diegene die uit milieu overtuigingen en principes niet meer willen vliegen.
Iedereen moet idd leven volgens zijn overtuigingen.
 
Momenteel 1 keer per jaar naar de schoonfamilie in Italië en soms nog eens een tweede (city)trip.

Meer dan 500 km afleggen in 1 dag met de trein of auto zie ik absoluut niet zitten met jonge kinderen. Bij de laatste roadtrip ben ik op 10 minuten van huis nog aan een tankstation moeten stoppen voor eentje op de achterbank die "PAPA PIPI!" aan het krijsen was. Dat bleken dan een paar druppels te zijn, meneertje wou gewoon uit zijn autostoel.
 
ik rijd wreed graag met de wagen, dus dat mogen gerust afstanden zijn.
Nu er kinderen aankomen zal het moeten blijken hoe plezant dat is.

Maar sowieso wel 3-4 vluchten per jaar de afgelopen jaren.
Naar mijn vrouw haar thuisland, naar mijn zus in brazilie, werktrip of vakanties.

Een van mijn vrienden had voor de zomervakantie geregeld dat zijn vrouw & kinderen met haar ouders de vlieger namen, en hij hen opwachtte aan de luchthaven met de wagen. Dat lijkt me wel een droomsituatie.
 
Nu er kinderen aankomen zal het moeten blijken hoe plezant dat is.
Het zal er wat vanaf hangen hoe goed je bestand bent tegen de vragen:

Zijn we er bijna?
Hoever is het nog?
Is het nog lang rijden?

Al bij al valt het wel mee als ze zich wat kunnen bezighouden achteraan in de wagen, daarmee bedoel ik niet de kofferbak.
 
Het zal er wat vanaf hangen hoe goed je bestand bent tegen de vragen:

Zijn we er bijna?
Hoever is het nog?
Is het nog lang rijden?

Al bij al valt het wel mee als ze zich wat kunnen bezighouden achteraan in de wagen, daarmee bedoel ik niet de kofferbak.
ik hoop dat ze mijn genen krijgen dan zal dat wel meevallen :D

De koffer is helaas not done, ik kan me herinneren dat wij als we jong waren, met de caravan naar spanje.
Met 6 in de mazda 323 (die met de openklappende lichten <3) de koffer opgemaakt als bed voor 2 personen en de achterbank ook de voetplekken opgevuld tot bed voor 2 personen.
Savonds vertrekken, de nacht iedereen slapen en de dag erna vullen met strips en gameboys tot je er was.

Als er dan iets gebeurde dan was dat uiteraard iedereen morsdood, maar wat een charme.
 
ik hoop dat ze mijn genen krijgen dan zal dat wel meevallen :D

De koffer is helaas not done, ik kan me herinneren dat wij als we jong waren, met de caravan naar spanje.
Met 6 in de mazda 323 (die met de openklappende lichten <3) de koffer opgemaakt als bed voor 2 personen en de achterbank ook de voetplekken opgevuld tot bed voor 2 personen.
Savonds vertrekken, de nacht iedereen slapen en de dag erna vullen met strips en gameboys tot je er was.

Als er dan iets gebeurde dan was dat uiteraard iedereen morsdood, maar wat een charme.
Beetje offtopic:

De wieg stond vroeger toch ook gewoon los op de achterbank dacht ik ? en sowieso zonder gordel (want dat sneedt in de nek)
 
Met een partner uit Zuid-Amerika is het wel wat meer geworden dan 1 maal om de zoveel jaar. Nu is het eerder 5 maal per jaar. we proberen het wel te beperken tijdens onze renovatie. Haar moeder en broer en nicht zijn bv. in mei afgekomen.
 
Terug
Bovenaan