cege
Well-known member
Stom voorbeeld van de, in mijn ogen, uitdeelpolitiek. Ik zit bij de CM, dochter staat bij mij. We laten haar zwemlessen (nuja, watergewenning) volgen. Dat is ocharme 120 EUR voor zo'n 3 maand. Na de activiteit kan ik dan een attest afprinten en dat met zo'n sticker in de bus van de CM steken om 20 EUR terug te krijgen. Ik snap dat dit soort zaken ooit als een goedbedoeld initiatief mensen moest aanzetten tot sporten, maar zijn dat soort leukigheden nu nodig volgens de huidige financiële toestand van het land?
Het wordt nog veel beter. Die van ons gaan op sportkampje in de paasvakantie. Kost 7.73 per kind per dag (zal wel ergens via de gemeente gesubsidieerd worden). Inschrijven kan per dag. Dat is in de grote sporthal van de gemeente. Op een dag zijn daar gemakkellijk 100+ kleuters.
Tel even mee.
- We krijgen fiscale attesten waar dus iemand voor 100 kinders manueel attesten mag maken want met de hand geschreven en stempel. Indienen bij CM en 5 euro per dag per kind terug.
- Fiscaal attest kunnen we nog eens indienen bij de overheid voor kinderopvang. Nog eens 30% van 7.73 terug.
- Zelfde fiscaal attest kunnen we nog eens bij de vakbond van de madam indienen en nog eens 5 euro terug krijgen (wordt wel belast aan marginaal tarief madam, but still). Ik reken voor het gemak 50%
7.73
-5
-2.32
-2.5
=
-2.09
We krijgen dus netto 2.09 euro per dag sportkamp en iedereen mag paper pushen en processen om het mogelijk te maken.
Ik heb die centen niet nodig en pretty sure dat het madammetje iets beter te doen heeft dan voor 100 kinderen die onregelmatig komen fiches te maken en te tellen "maandag, donderdag, vrijdag" --> 3 dagen periode 1. "dinsdag, woensdag" --> 2 dagen periode 2. Stempel.

.
.