Hoe voel je je over ouder worden?

Googke

Active member
Googke is 30 jaar en de aftakeling is te voelen. Vroeger 2 dagen doorzakken en maandag zo scherp/fris als een 16jarige die een playboy krijgt. Nu ben ik 2 dagen halfdood en slaap ik op sluimerstand ofzo.
Vroeger 5u slaap was te doen, nu gauw altijd meer dan 7u of m'n ogen branden.

Ergste: vroeger eten en drinken, zolang ik maar sport deed. Ik dronk wel cola zero, geen gewone cola e. En nu ben ik te vet.

Oh ja, wondes en breuken genezen minder snel als vroeger precies maar als ik het voorgaande lees is het niet verwonderlijk :unsure:
 
Googke is 30 jaar en de aftakeling is te voelen. Vroeger 2 dagen doorzakken en maandag zo scherp/fris als een 16jarige die een playboy krijgt. Nu ben ik 2 dagen halfdood en slaap ik op sluimerstand ofzo.
Vroeger 5u slaap was te doen, nu gauw altijd meer dan 7u of m'n ogen branden.

Ergste: vroeger eten en drinken, zolang ik maar sport deed. Ik dronk wel cola zero, geen gewone cola e. En nu ben ik te vet.

Oh ja, wondes en breuken genezen minder snel als vroeger precies maar als ik het voorgaande lees is het niet verwonderlijk :unsure:

Oh sweet summerchild :laugh:
 
Googke is 30 jaar en de aftakeling is te voelen. Vroeger 2 dagen doorzakken en maandag zo scherp/fris als een 16jarige die een playboy krijgt. Nu ben ik 2 dagen halfdood en slaap ik op sluimerstand ofzo.
Vroeger 5u slaap was te doen, nu gauw altijd meer dan 7u of m'n ogen branden.

Ergste: vroeger eten en drinken, zolang ik maar sport deed. Ik dronk wel cola zero, geen gewone cola e. En nu ben ik te vet.

Oh ja, wondes en breuken genezen minder snel als vroeger precies maar als ik het voorgaande lees is het niet verwonderlijk :unsure:
Alle soorten fysieke kwaaltjes na uw 30:
245dc91a570a8f4b1e23731d4ac5c556.jpg
 
Ik sta soms 's ochtends op (47j) en ik denk: moet gij dat hier nog 30-40 jaar trekken vriend? Da komt ni goe! :laugh:
 
Googke is 30 jaar en de aftakeling is te voelen. Vroeger 2 dagen doorzakken en maandag zo scherp/fris als een 16jarige die een playboy krijgt. Nu ben ik 2 dagen halfdood en slaap ik op sluimerstand ofzo.
Vroeger 5u slaap was te doen, nu gauw altijd meer dan 7u of m'n ogen branden.
Tot mijn 42ste had ik van bovenstaande niks last van. Sindsdien is het helaas wel begonnen met de afdaling.
Ik ben toen met vanalles beginnen sukkelen en sindsdien ben ik sneller vermoeid.

Ergste: vroeger eten en drinken, zolang ik maar sport deed. Ik dronk wel cola zero, geen gewone cola e. En nu ben ik te vet.

Oh ja, wondes en breuken genezen minder snel als vroeger precies maar als ik het voorgaande lees is het niet verwonderlijk :unsure:
Op mijn 49ste mag ik nog altijd eten en drinken was ik wil, zolang ik maar sport. Inclusief cola zero.

Ik heb nog nooit iets gebroken en ik heb niet de indruk dat wondjes minder snel genezen als vroeger.
 
Pft ben me al even aan het opjagen in mijn naderende verjaardag (nieuwe voordeur 😞) en het gevoel oud te worden, bovenstaande dingen maken het er niet beter op.
 
Pft ben me al even aan het opjagen in mijn naderende verjaardag (nieuwe voordeur 😞) en het gevoel oud te worden, bovenstaande dingen maken het er niet beter op.
Vorig jaar 40 geworden en had daar precies veel minder moeite mee dan 30 worden. 50 of 60 zal wel weer pijn doen denk ik.
 
Vorig jaar 40 geworden en had daar precies veel minder moeite mee dan 30 worden. 50 of 60 zal wel weer pijn doen denk ik.

Herkenbaar, eind dit jaar 40. Precies niets aan.
10j geleden was het wel wat anders..
Dertig vond ik meevallen. Voelde me nog jong en fruitig toen.
Maar nu...40....het verval zet in, ongeveer over de helft, ...
Denk dat ik nog een paar jaar ga liegen tegen de buitenwereld en nog even een dertiger blijf.
 
Dertig vond ik meevallen. Voelde me nog jong en fruitig toen.
Maar nu...40....het verval zet in, ongeveer over de helft, ...
Denk dat ik nog een paar jaar ga liegen tegen de buitenwereld en nog even een dertiger blijf.
Ik doe dat ook zo en ben nu al een paar jaar gewoon ergens tusen 31en 33!
Ik dacht niet dat ik iemand ging zijn die het moeilijk had met ouder worden, maar dat was gewoon de waanzinnige naïviteit die ik had toen ik 16 was ☹️
 
Dertig vond ik meevallen. Voelde me nog jong en fruitig toen.
Maar nu...40....het verval zet in, ongeveer over de helft, ...
Denk dat ik nog een paar jaar ga liegen tegen de buitenwereld en nog even een dertiger blijf.
Als het een troost mag zijn. In mijn beeld ben je nog altijd de profielfoto van toen je in Lloret ging gaan feesten. Forever young dus.
 
Ik doe dat ook zo en ben nu al een paar jaar gewoon ergens tusen 31en 33!
Ik dacht niet dat ik iemand ging zijn die het moeilijk had met ouder worden, maar dat was gewoon de waanzinnige naïviteit die ik had toen ik 16 was ☹️
Ik ben een paar jaar 28 gebleven. Nu ben ik al een paar jaar 35. Denk dat ik nu ga schuiven naar 37...
Wat ik wel positief vind is dat ik met ouder worden sterker in mijn schoenen sta, me een pak minder aantrek wat andere mensen van me denken, beter weet wat en wie belangrijk zijn in mijn leven, relativeren lukt ook heel goed (behalve dan op vlak van het leeftijdsgedoe).
 
Wat ik wel positief vind is dat ik met ouder worden sterker in mijn schoenen sta,
dat is omdat uw voeten opzwellen met verouderen.
me een pak minder aantrek wat andere mensen van me denken,
dat is omdat je niet meer buiten komt nu je oud bent.
beter weet wat en wie belangrijk zijn in mijn leven,
dat is omdat je je al de rest niet meer kan herinneren.
relativeren lukt ook heel goed
dat heet 'gelatenheid'.

No need to sugar coat it... :oi22:
 
Googke is 30 jaar en de aftakeling is te voelen. Vroeger 2 dagen doorzakken en maandag zo scherp/fris als een 16jarige die een playboy krijgt. Nu ben ik 2 dagen halfdood en slaap ik op sluimerstand ofzo.
Vroeger 5u slaap was te doen, nu gauw altijd meer dan 7u of m'n ogen branden.

Ergste: vroeger eten en drinken, zolang ik maar sport deed. Ik dronk wel cola zero, geen gewone cola e. En nu ben ik te vet.

Oh ja, wondes en breuken genezen minder snel als vroeger precies maar als ik het voorgaande lees is het niet verwonderlijk :unsure:
En dan zij je nog maar 30 e.
 
Ik ben een paar jaar 28 gebleven. Nu ben ik al een paar jaar 35. Denk dat ik nu ga schuiven naar 37...
Wat ik wel positief vind is dat ik met ouder worden sterker in mijn schoenen sta, me een pak minder aantrek wat andere mensen van me denken, beter weet wat en wie belangrijk zijn in mijn leven, relativeren lukt ook heel goed (behalve dan op vlak van het leeftijdsgedoe).
Awel ja, het is dat waar ik ook naar uitkijk bij het ouder worden. Als ik kijk hoeveel meer ik kan relativeren en van me af laten glijden in vergelijking met toen ik 20 werd, dan zou ik nooit terug die leeftijd willen hebben. Toch niet als ik mijn huidige mentaliteit niet mee kan nemen.

Als ik de onzekerheden of stresspunten die ik nu heb bekijk, dan hoop ik dat ik over 10 jaar hetzelfde zeg over deze periode.
 
Awel ja, het is dat waar ik ook naar uitkijk bij het ouder worden. Als ik kijk hoeveel meer ik kan relativeren en van me af laten glijden in vergelijking met toen ik 20 werd, dan zou ik nooit terug die leeftijd willen hebben. Toch niet als ik mijn huidige mentaliteit niet mee kan nemen.

Als ik de onzekerheden of stresspunten die ik nu heb bekijk, dan hoop ik dat ik over 10 jaar hetzelfde zeg over deze periode.
Ja, ik zit nu wel te mekkeren over dat ouder worden maar op heel veel vlakken vind ik deze levensfase een heel fijne fase en zou ik ook geen 20 meer willen zijn als dat wil zeggen dat ik ook die mindset moet hebben.
Alleen het fysieke van een twintiger...
 
Terug
Bovenaan