Bedrog in je relaties?

Hoe zit het met bedrog in jouw relaties?

  • Ik ben al bedrogen geweest door een partner.

  • Ik heb een partner al bedrogen.

  • Ik ben al bedrogen + heb al bedrogen.

  • Geen van bovenstaande.


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
De prevalentie van HPV is zo hoog dan een stam meer of minder het ook niet meer zal maken en op een wrat staat ook niet geschreven wie ze aan wie heeft doorgegeven.
Maar goed, ik zal er de volgende keer aan denken als ik op een publieke toilet zit want ik klets met mijn geslachtsdeel ook de helft van de tijd tegen die vieze rand onder de WC bril aan zonder mijn voorgangers hun seksuele ziektegeschiedenis te kennen.
Goh, als ge elkaars eerste (en zover bekend enige) bedpartner zijt, is opeens hpv toch wel ne weggever.

En soa's van een wcbril krijgen, daar moet ge toch moeite voor doen. (Heel misschien een schimmelinfectie?)

Hiv, gonorroe, syfilis,... Er zijn toch wel wat dingen die moeilijker weg te verklaren zijn.
 
Laatst bewerkt:
Die verhalen gefundeerd op allerhande varianten van don't ask don't tell. Het zal uw vriendin of vrouw eens zijn zeg. Shit. Ik zit vooral in met de stille partijen in dat soort tonelen. Het is geen zak chocotoffs wegmoffelen op het bovenste schap in de berging hé.
Pas op, een van de laatste keren dat ik misnoegd was ten aanzien van mijn vriendin had ze mijn kippeboutjes weggesmeten. Ik was toen kwader dan toen ik zonet ontdekte dat ze een reusachtige kap in de vloer heeft gezet met een van haar stunten. :unsure:
 
Man toch, wat een reacties allemaal. De een is ruimdenkender dan de ander zeker? Hangt er allemaal maar van af hoeveel waarde je ergens aan hecht. Sex is ook maar sex he. Het is geen trouwgelofte of bindende act van samenhorigheid…
Het is juist wel een trouwgelofte.Elkaar trouw beloven in de kerk tijdens de trouw, wat is dat dan?
 
Maar dus hoewel ik het antwoord al wist heb ik het hem toch bij het eten de vraag gesteld,
Bij deze de reply van mr. Saartje: " Wat niet weet niet deert zolang ik er geen belangrijke impact van zou merken in onze relatie".
Er is gewoon voor mij geen reden om tegen elkaar overspel te gaan recenseren. Kijk ik heb fantastische seks met mijn partner en heb ook al wel eens een leuke ervaring daarbuiten gehad. Ik zie hem graag en de rest is theoretisch BG geneuzel 🙂.
Maar dat is volgens mij ook het punt dat sommigen hier net wilden maken. Het is niet OF 'carrément verzwijgen' OF 'in geuren en kleuren de hele daad met die andere persoon beschrijven bij het ontbijt'.

Er zijn meer opties dan dat. Ik kan me voorstellen dat een koppel gewoon afspreekt dat bepaalde zaken op vakantie, op een feestje of op zakenreis kunnen gebeuren en dat ze daar verder niets over willen weten. Maar dan heb je daar als koppel wel een verstandhouding over. Zo'n zaken moet je wel bespreken. Gewoon 'op je gevoel afgaan dat je partner er ook zo wel over denkt' klinkt gewoon als je eigen daden goedkeuren en jezelf iets willen wijsmaken, dat is het punt dat mensen hier (terecht) willen maken.

Zoals Non hier ook als voorbeeld aanhaalt. Je kan als koppel ook het gesprek hebben dat er bij een eenmalige scheve schaats misschien beter niets opgebiecht zou worden als dit de relatie nog meer kwaad zou doen dan goed , maar dat wil niet per sé zeggen dat ze daar als partner mee akkoord gaat en het niet als bedriegen ziet.

Het is maar wat je als koppel afspreekt. Als je op één lijn zit, zie ik geen probleem. Maar het is gewoon respectvol naar elkaar toe om daar te allen tijden zeker van te zijn.
 
Ik kan saartje wel begrijpen in haar denkwijze. (Er gebeurd een misstap, en het in het lang en breed bespreken met de partner gaat de zaak niet verbeteren integendeel)

Even een absurd waargebeurd voorbeeldje uit mijn vriendenkring.
Jonge mama word verliefd aan single papa aan de schoolpoort en er word geflirt en gekust, ze komt thuis bij haar vent en biecht dat natuurlijk netjes op. ‘Ach hemeltje,red onze relatie…’.

Reactie van vent, ah dan mag ik dat ook he! Maakt een tinder aan en bangt een andere griet…. (Heel openlijk)
word daar op aangesproken door zijn madam, ja gij zijt begonnen he..

na veel gedoe nu uit elkaar offcourse.

Saartje heeft wel schaamteloos mijn ,kat bij de melk zetten spreuk gestolen.
Als reactie ga ik nu een andere posten; Een sleutel die op vele sloten past is iets prachtig, een slot waar veel sleutels op passen is waardeloos. (Groetjes uit de jaren 50)
 
Ja jongens, ik ben duidelijk weer wat te open geweest voor dit forum gezien de vele reacties. Gelukkig heb ik dan nog geen details gegeven :).
Laat ons hopen dat de meesten van jullie toevallig tot het deel van de bevolking horen waarvan de partner niet een keer scheve schaats gereden heeft, of dat die goed kan liegen. :D

En anders kan tante Saartje mss wat troost bieden :).
 
Mja ik snap wel wat je probeert te zeggen denk ik, maar als je weet dat je partner iets bedriegen vindt en je doet het toch omdat het voor jou niet bedriegen is, dan is het toch nog steeds bedriegen imo.
De vraag is, als manlief zijn libido onder het vriespunt zit en de klepel blijft een jaar lang dicht (0x seks).
En op een dag betrapt manlief, vrouwlief op het feit dat zij zichzelf aan het bevredigen is (Ze heeft dus geen ander, en ze gaat ook niet naar een Gigolo).

En manlief begint vrouwlief gewoon vlakaf, af te blaffen, te roepen en te tieren, en haar een bedriegster te noemen. Dan mag je als man zijnde nog een heel jaar zagen dat wat vrouwlief gedaan heeft echt NOT DONE is en beschamend, dat helpt de zaken dan gewoon niet vooruit. Zelfs geen enkele millimeter.

Dan denk ik: Is het dan gewoon niet tijd om er een eind aan te maken? Heeft dit dan nog zin? Want dan past het potje en het dekseltje gewoon niet. :unsure:

Misschien bezie ik dit verkeerd, maar zo denk ik daar dan over.
 
Ja jongens, ik ben duidelijk weer wat te open geweest voor dit forum gezien de vele reacties. Gelukkig heb ik dan nog geen details gegeven :).
Laat ons hopen dat de meesten van jullie toevallig tot het deel van de bevolking horen waarvan de partner niet een keer scheve schaats gereden heeft, of dat die goed kan liegen. :D

En anders kan tante Saartje mss wat troost bieden :).
Veel "ik" in uw post.
 
@saartje : ik snap uw opmerking van 'ge moet met twee zijn' niet in deze context. Die andere persoon heeft geen verantwoording af te leggen aan uw partner (misschien wel aan die van hemzelf, als hij eentje heeft).
Niet alles draait om verantwoording. Ik versta daaronder dat je als vrouw niet hoeft te flirten om in zo'n situatie terecht te komen. Als de omstandigheden zo zijn dat alleen het moment nog van tel is, je wordt door een man geleid en je krijgt zin in sex denk je bij jezelf 'dit kan geen kwaad' en ga je jezelf dat moment niet ontzeggen, puur uit symboliek.

Op vakantie had ik altijd prijs. Ik kwam altijd wel een vrouw tegen die in hetzelfde hotel zat, we spraken af om samen iets te gaan bezichtigen, 's avonds eten we wat en voor je het weet lig je 3 dagen aan een stuk in bed en kom je alleen nog maar buiten voor eten en frisse lucht.
Ik heb van die vrouwen nooit geweten of ze een partner of kinderen hadden. Was niet van belang op dat moment. Of er was een taalbarriere. We wisselden wel wat gegevens uit om achteraf wat contact te houden maar met een gloednieuw facebook profiel met slechts enkele toegevoegde vriendinnen wist ik infeite genoeg.

Enige genante is wanneer je terug thuis bent en iedereen rondvraagt wat je allemaal gezichtigd hebt en waarom je niet bruiner bent 'want je had toch zo goed weer in Italie'. Hmmm ja.

En hoe moet ik dat interpreteren? 🙈
Hmm Beffer zijne piet = het oog van Sauron. Misschien dat 1 beeld die vraag perfect kan beantwoorden maar ik pas.
 
Ik treed wel bij dat als mr. saartje er niet verder op ingaat, je er vrij zeker kan van zijnn dat hij ook wel zijn portie plezier al heeft gehad buiten de relatie.
waarom dan? Ga jij in een normale relatie elke maand eens vragen ’’en, heb je mij ondertussen al bedrogen of niet?’’
Het is toch gewoon de logica dat dit niet gebeurd als dit niet eerder besproken werd…
 
De vraag is, als manlief zijn libido onder het vriespunt zit en de klepel blijft een jaar lang dicht (0x seks).
En op een dag betrapt manlief, vrouwlief op het feit dat zij zichzelf aan het bevredigen is (Ze heeft dus geen ander, en ze gaat ook niet naar een Gigolo).

En manlief begint vrouwlief gewoon vlakaf, af te blaffen, te roepen en te tieren, en haar een bedriegster te noemen. Dan mag je als man zijnde nog een heel jaar zagen dat wat vrouwlief gedaan heeft echt NOT DONE is en beschamend, dat helpt de zaken dan gewoon niet vooruit. Zelfs geen enkele millimeter.

Dan denk ik: Is het dan gewoon niet tijd om er een eind aan te maken? Heeft dit dan nog zin? Want dan past het potje en het dekseltje gewoon niet. :unsure:

Misschien bezie ik dit verkeerd, maar zo denk ik daar dan over.
Dat spreekt me niet tegen. Eens er is bedrogen (op whatever manier en met whatever zwaarte) moeten de personen in kwestie zelf uitmaken wat het gevolg is. Geraak je er met communiceren uit of is het bedrog te groot en is de relatie niet herstelbaar? Dat moeten zij zelf beslissen.
 
waarom dan? Ga jij in een normale relatie elke maand eens vragen ’’en, heb je mij ondertussen al bedrogen of niet?’’
Het is toch gewoon de logica dat dit niet gebeurd als dit niet eerder besproken werd…
Ik heb het niet over het vragen of dat moet kunnen. Ik heb het over "de concrete vraag" of het al gebeurd is die dan uitblijft.
Maar idd, ik kan ook mis zijn hoor.
Eerlijk: ik apprecier de persoonlijkheid (in de mate dat we die hieruit kunnen afleiden) van saartje wel 😁
 
Niet alles draait om verantwoording. Ik versta daaronder dat je als vrouw niet hoeft te flirten om in zo'n situatie terecht te komen. Als de omstandigheden zo zijn dat alleen het moment nog van tel is, je wordt door een man geleid en je krijgt zin in sex denk je bij jezelf 'dit kan geen kwaad' en ga je jezelf dat moment niet ontzeggen, puur uit symboliek.
Exact, en dit is de laatste post die ik er aan ga besteden. Ik heb helemaal niet het gevoel dat ik me dien te verantwoorden of me schuldig zou moeten voelen. Mijn relatie is relatief ruimdenkend maar hoewel iedereen hier focust op afspraken weet ik zelfs niet of dat zo relevant is. Ook indien er duidelijke afspraken waren over "absoluut verbod om seks met een ander te hebben" of "onmiddellijk opbiechten als je seks hebt elders", dan nog had dit kunnen gebeuren. Ik doe bewust nog 1 post omdat de teneur hier veel te negatief is imo en een keer seks helemaal geen bedreiging voor een emotionele relatie moet vormen. Aan mijn PM's te merken is er toch een silent minority ook :). Een scheve schaats rijden gebeurt vaker dan we denken, en dat hoeft niet allemaal zo negatief te zijn.

Kijk, ik hou van goede wijnen, ben een liefhebster om het zo te zeggen, dat weet mijn partner uiteraard ook wel. Ik heb thuis een goede kelder gevuld met exquisite wijnen waar ik met veel plezier intens van kan genieten. Die wijn ken ik van binnen en van buiten en is perfect naar mijn smaak gekozen. Hij combineert met een familiefeestje, maar evengoed met een zwoele zomernacht of een koude winteravond onder een dekentje bij het haardvuur. Kortom de perfecte wijn voor mij, anders had ik hem niet gekozen om in mijn wijnkelder te leggen.
Dan ben ik in het buitenland en normaal drink ik enkel thuis wijn, buitenshuis drink ik dus normaal nooit. Dat hoort zo vind ik en daar probeer ik me aan te houden. Nu heb ik zitten werken en zit ik aan een tafeltje in het restaurant met de intentie gewoon iets te eten. Geheel onverwacht komt er daar een uitzonderlijke fles ten tonele. Er zijn slechts enkele van deze fles beschikbaar in de wereld, een subliem jaar van een absoluut topkasteel, ik heb dit niveau van wijn nog nooit mogen ervaren. Het etiket alleen is al een perfect getailleerd piece of art, met een delicate touch wordt mij de fles voorgesteld en de terroir subtiel maar humoristisch toegelicht. De spanning wordt opgebouwd terwijl de kurk elegant verwijderd wordt door handen die hier duidelijk ervaren in zijn. Ik merk de gouden ring rond de fles op, het moet hier gaan om een fles die normaal tot een wijnkelder behoort van iemand met uitzonderlijke klasse. Onder ideale omstandigheden wordt de wijn gechambreerd en voorzichtig gedecanteerd. Ik laat me niet meeslepen, ik ben in controle en doorzie de verkoopstrucs van die wijn, dit is geen moment van zwakte maar in tegendeel een moment waarop het leven zich ten volle laat ervaren. Ik zou perfect nee kunnen zeggen tegen die wijn zoals ik standaard doe want er zijn veel kansen om wijn te drinken op hotel. Maar oh wat speelt de opponent het spel perfect, gracieus, intelligent, charmant. Is het fout om toch die wijn eens te proeven? Ja, zeker dat besef ik best. Maar, dit glas ga ik dat ik echt willen afslaan? Nee, ik heb het glas al in mijn hand en laat de wijn rustig walsen terwijl onze blikken verstrengelen. Vanaf ik mijn lippen aan het glas zet voel ik de fluwelen toets van de wijn binnenstromen, het pallet is subliem, gebalanceerd en met veel body, het doet me smaken ontdekken waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden. De afdronk is krachtig en langdurig nasmakend.

Zoals jullie merken is dat een wijn waar ik zeer goede herinneringen aan heb. Wil ik mijn wijnkelder vullen met die fles? Nee helemaal niet, dit was die ene fles die pastte bij een uitzonderlijk moment. Wie weet kom ik ooit nog wel eens een fles van dat niveau tegen maar frequent zal het niet voorvallen. En dan moet ik natuurlijk ook nog goed in de markt liggen op dat moment zodat de fles mij wordt aangeboden... :)

Haters will hate mijn visie, dat besef ik best :). Als je andere opvattingen hebt over het leven en relaties dan moet je uiteraard die weg volgen en daar zal je dan perfect gelukkig mee zijn. Maar dames (en heren), je moet heus in het leven niet per se moreel zo rechtlijnig zijn. Je moet zelf ook gelukkig kunnen zijn als individu in je relatie. Soms kan het leven gewoon mooi zijn en is het het moment om niet te twijfelen en te genieten. Van sommige dingen kan je heel lang spijt hebben, en dat kan zowel zijn dat je die wijn hebt gedronken of net hebt afgeslagen :).

/ Saartje out :)
 
@saartje , ik denk dat de meeste mensen gewoon geintresseerd waren in je situatie en ze daarom zoveel vragen of meningen erover hadden.
Het lijkt uit de comments af te leiden dat jouw situatie voor de meerderheid niet de norm is maar ergens op een lijn tussen open relatie en "norm" zit, soms kan dat dan duidelijk ook nog eens botsen met individuen hun moraliteit. Ik zie hier ook vooral veel mensen zeggen dat zolang het voor jullie werkt, er geen probleem is.

Ik vond deze discussie in ieder geval interessant, zeker omdat je er toch zo open over vertelde. You do you girl!
 
Ik word dan weer graag behandeld als een persoon ipv als een fles wijn, maar goed. Het ging me niet over monogamie, couldn't care less, wel om het feit dat je graag vele (mooie) woorden gebruikt om jezelf te rechtvaardigen terwijl je op geen enkel moment aangaf je iets aan te trekken van wat je partner ervan zou kunnen denken, toch een absolute vereiste binnen een relatie.
 
Het gaat hier bij de meesten volgens niet om ruimdenkendheid of niet. Het gaat er mij bv. vooral om dat je hier de grote jan komt uithangen (met o.a. je ruimdenkendheid), het met de vriendinnen openlijk bespreekt, maar niet met de belangrijkste persoon in je leven.

Om kort te zijn: twee keer heb ik in een prille relatie iets met iemand anders gedaan. Ik deed dat omdat 'het mocht'. Er was op voorhand expliciet gezegd was dat als we iemand tegenkwamen met wie het klikte, we niet exclusief moesten blijven.

Ik zei dit dus ook telkens de ochtend nadien tegen die partner, en beiden konden daar niet mee lachen. Met de ene was het kort na die 'bekentenis' gedaan, met de andere is het blijven duren. Sindsdien doe ik zulke zaken niet meer (i.e. iets met iemand anders). Ik blijf even 'ruimdenkend' (om het met jouw woorden te zeggen), maar respecteer de grenzen die mijn partner expliciet heeft gedefinieerd.

Dat gezegd zijnde weten wij natuurlijk niet wat jullie op de letter en tussen de lijnen tegen mekaar gezegd hebben. Daarom is dit ook het laatste wat ik erover zeg.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan