Hoe slapen jullie als koppel?

Hoe slapen jullie als koppel?

  • In 1 bed

  • In 2 bedden, maar zelfde slaapkamer

  • In 2 bedden, elk zijn kamer

  • In 2 bedden, elk zijn woning

  • Andere optie, verklaar u nader


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Gewoon wat over de tetten wrijven tot ze wakker komt en zegt ik ben te moe. Dan gewoon zeggen dat ge gaat slapen. Zij content omdat ze dan verder kan slapen en gij zijt niet afgesnauwd geweest en 8 dagen doodgezwegen omdat je ze wakker gemaakt hebt
Goede tip, ik probeer tegenwoordig ze wakker te swaffelen, maar dat geeft minder positieve resultaten.
 
Tweepersoonsbed, maar met twee aparte matrassen en donsdekens. Ik trek het laken nogal fel naar mijn kant :cool:
 
1 Bed
2 lattenbodems en 2 matrassen.
1 XL donsdeken
Het donsdeken was echt wel nodig omdat ik nogal de neiging heb om mij in te rollen en zij s'nachts nogal aan het deken durft trekken.
Die 2 matrassen is wel lastig want als je wat dichter tegen elkaar wil aanliggen ligt er altijd iemand in de spleet. We hebben wel zo een tussenstukje (love bridge) maar op zich helpt dat weinig.
 
Lepeltje lepeltje liggen, de grootste ongemakkelijkheid in een relatie 😂. Ik haat het absoluut, en snap niet dat mannen dat lang doen. Comfortabel hoor, een slapende arm hebben met een bos haar in uw mond 😅.
Je kan toch de binnenste lepel zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: Ebel
Wij slapen in twee aparte kamers, elk in een tweepersoonsbed. Hij snurkt gewoon te hard 😅 Op vakantie lukt het mij wel om ernaast te slapen, maar hier in huis wéét ik dat er een stille kamer is met mijn eigen bed (is mijn bed van vroeger) en dat is toch iets verleidelijker dan mij boos liggen maken over dat gesnurk, of bang liggen wachten tot hij snurkt.

We gaan niet altijd op hetzelfde uur naar bed. Hij vaak later dan ik, maar omgekeerd gebeurt ook wel eens, of tegelijk.

Toen we nog samen sliepen hadden we sowieso aparte dekens. Hij slaapt onder een lakentje, ik onder twee donzen, een verzwaarde deken en in de winter nog een fleece eronder 😂 En tegen elkaar slapen deden we ook nooit, we zijn elk van "laat mij gerust als ik slaap." 's Ochtends kruip ik soms wel eens in bed bij 'm om te knuffelen.
 
Het wakker-maken-in-de-zetel is hier hetzelfde gevaarlijke spel :scream:
Als ik ze wakker maak, is ze echt lastig omdat ze uit haar slaap is gehaald.
Als ik naar boven ga zonder iets te zeggen... "amai, gij laat mij daar zo maar liggen of wa??".
Dus meestal por ik haar eens, waardoor ze in een semi-wakkere toestand is... "ik ga naar boven he, schat".
Dan krijg ik een verwarde "mmhhmm" terug en kan ik gaan slapen :')
Zij valt dan toch terug in slaap, nog voor ik tegoei de klink van de deur vast heb.
 
Je speelt het heel tactisch haha maakt haar beetje wakker maar net niet wakker genoeg om volledig uit die slaapcoma te komen, doet je 'plicht als liefhebbende echtgenoot' en laat de keuze verder aan haar over want zij heeft door te grommen teken gegeven van 'ja jongen het is goed, ga maar pitten' dus achteraf heeft ze niet te klagen want jij hebt ze wakker gemaakt maar ZIJ zelf heeft besloten om nog wat te blijven liggen. Slim hoor. :laugh:

Mijn man heeft 1x geprobeerd om me op te tillen naar bed met bij bijna fatale afloop zowel voor mij als voor hem.
 
Het wakker-maken-in-de-zetel is hier hetzelfde gevaarlijke spel :scream:
Als ik ze wakker maak, is ze echt lastig omdat ze uit haar slaap is gehaald.
Als ik naar boven ga zonder iets te zeggen... "amai, gij laat mij daar zo maar liggen of wa??".
Dus meestal por ik haar eens, waardoor ze in een semi-wakkere toestand is... "ik ga naar boven he, schat".
Dan krijg ik een verwarde "mmhhmm" terug en kan ik gaan slapen :')
Zij valt dan toch terug in slaap, nog voor ik tegoei de klink van de deur vast heb.


Je speelt het heel tactisch haha maakt haar beetje wakker maar net niet wakker genoeg om volledig uit die slaapcoma te komen, doet je 'plicht als liefhebbende echtgenoot' en laat de keuze verder aan haar want zij heeft door te grommen teken gegeven van 'ja jongen het is goed, ga maar pitten' dus achteraf heeft ze niet te klagen want jij hebt ze wakker gemaakt maar ZIJ zelf heeft besloten om nog wat te blijven liggen. Slim hoor. :laugh:

Mijn man heeft 1x geprobeerd om me op te tillen naar bed met bij bijna fatale afloop zowel voor mij als voor hem.
 
Wij slapen in een groot bed met een gedeeld donsdeken en een extra zwaartedeken voor haar.
In de praktijk mondt dat uit in:
- Zij: midden van het bed met alle dekens.
- Ik: als ik geluk heb met 1 been onder een deken.
 
Wij zijn met 5 en hebben maar 2 bruikbare slaapkamers momenteel. (We lopen enorm achterop schema van ons verbouwingen, uiteindelijk gaan we 5 slaapkamers hebben).

Dus onze 2 oudste kindjes slapen samen op een kamer en onze jongsten (7) ligt bij ons.

Als baby had onze jongsten serieus last van reflux door allergieën. Het duurde een tijd vooraleer we de oorzaak gevonden hadden.
In die periode kon hij enkel slapen als we hem rechtop vast hadden. Ik heb dan vele nachten al rechtzittend in het bed met hem in m'n armen geslapen. Hij kreeg ook borstvoeding wat het handig maakte als hij bij ons in bed lag.
Hij was dat dus heel snel gewend op bij/tussen ons te slapen.
Wij hebben een tweepersoonsbed van 1m40 wat echt heel erg smal is.
We hebben dan een extra eenpersoonsbed gekocht dat tegen ons andere bed staat, en stilaan ben ik meer en meer daarin gaan slapen.
Ondertussen heeft hij zijn eigen eenpersoonsbed aan de andere kant van onze kamer (28m2), maar hij wil meestal in het grote bed slapen dichtbij mama. Als hij gaat gaan slapen logt hij altijd in het tweepersoonsbed. Als m'n vrouw en ik uitzonderlijk samen gaan slapen verleggen we hem, maar meestal mag hij blijven liggen.

Daarom slapen hij en m'n vrouw meestal in het "grote" bed, en ik ernaast in dat eenpersoonsbed ertegen.
Ik ben een enorme stoof in bed en kan niet goed tegen warmte. Ook geraak ik heel moeilijk in slaap waardoor ik bij elke beweging wakker schiet. Ik ben ook een enorme vroeter en kan niet lang in 1 positie blijven liggen. Een recept voor vele slapeloze nachten met 2 in een bed van 1m40.
Zowel ik als m'n vrouw snurken ook. M'n vrouw gaat soms tot 78db. Meestal als ik met de vroege sta blijft ze beneden in de zetel slapen. Ze zegt zelf dat ze daar eigenlijk beter kan slapen.

1 extra kamer is bijna klaar. Eens die klaar is gaan onze 2 jongens in de grote kamer en de kleine is dan voor ons dochter. In onze nieuwe slaapkamer gaan we dan een bed van 1m80 zetten voor ons. Met 2 aparte matrassen.

Wij gaan bijna nooit samen gaan slapen. Dat komt vooral door mijn ploegen.
Als ik de vroege heb ga ik 1 a 2 uur voor haar gaan slapen.
Als ik de laten heb slaapt ze meestal al tegen dat ik thuiskom.
Als ik thuis ben blijf ik graag wat langer op da' de rest. Ik heb af en toe nood aan wat tijd alleen in stilte thuis.
Met de nacht staat zij meestal op tegen dat ik ga slapen.
 
Je speelt het heel tactisch haha maakt haar beetje wakker maar net niet wakker genoeg om volledig uit die slaapcoma te komen, doet je 'plicht als liefhebbende echtgenoot' en laat de keuze verder aan haar want zij heeft door te grommen teken gegeven van 'ja jongen het is goed, ga maar pitten' dus achteraf heeft ze niet te klagen want jij hebt ze wakker gemaakt maar ZIJ zelf heeft besloten om nog wat te blijven liggen. Slim hoor. :laugh:

Mijn man heeft 1x geprobeerd om me op te tillen naar bed met bij bijna fatale afloop zowel voor mij als voor hem.
Yup, dat verwoordt behoorlijk goed mijn gedachtengang :tongue:
Alleen weet ze soms niet meer dat ik iets heb gezegd.
"Ik heb wel iets gezegd... maar ge zijt dat gewoon vergeten omdat ge zo snel weer in slaap viel...".

(Bijgevolg kan ik dat excuus ook gebruiken als ik het echt eens vergeten ben te zeggen :woohoo:. Misschien niet zo verstandig om dat allemaal uit te klaren aan het andere geslacht... :tongue:)
 
Terug
Bovenaan