Hoe slapen jullie als koppel?

Hoe slapen jullie als koppel?

  • In 1 bed

  • In 2 bedden, maar zelfde slaapkamer

  • In 2 bedden, elk zijn kamer

  • In 2 bedden, elk zijn woning

  • Andere optie, verklaar u nader


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Mijn ouders hadden aparte slaapkamers en ik dacht echt tot heel laat dat zoiets ‘de norm’ was. Ik zag daar ook echt alleen maar voordelen in. Maar mijn echtgenoot was radicaal tegen.
En welke voordelen heeft dat dan? :p
Ik zie ook niet goed hoe dat de norm zou zijn hoor :p
 
En welke voordelen heeft dat dan? :p
Ik zie ook niet goed hoe dat de norm zou zijn hoor :p
Het gemak van te kunnen opstaan of slecht slapen of lezen etc zonder te moeten denken aan de ander. Zou mijn eerste gedacht zijn. Bij mijn ouders zag ik achteraf de volledige logica: hij sliep erg licht (een teen op de vloer in een andere kamer en vader was wakker) en zij sliep erg slecht. Hij was veelal boven zijn theewater de eerste 25 jaar, zij ook nadien. Zij enorm ‘privé’ op haar spullen,… Het was de beste oplossing (enfin, een scheiding ware de beste oplossing maja…)
Mijn man zijn beste vriend heeft ook chambres séparées, officieel omdat hij snurkt en zij woelt maar eigenlijk omdat hij minder om echtelijke plichten zou zagen. 😬
 
En welke voordelen heeft dat dan? :p
Ik zie ook niet goed hoe dat de norm zou zijn hoor :p
Een hoop koppels verstoren elkaars slaap ook gewoon, apart slapen en dus beter slapen is dan soms veel beter. En de norm, geen idee, historisch zal bij de adel/rijke burgerij er denk ik wel een periode geweest zijn dat dit de norm was.

Waar ik eerlijk gezegd wat van opkijk is de mensen die hier met een huisdier slapen. Ik vind dat persoonlijk echt niet hygiënisch, na een wandeling overal buiten, of in de tuin eens in de kattenstront te rollen, zou de hond dan bij ons in bed kruipen (ja, wassen, maar dat doe je best ook niet elke week, laat staan dag). Nee bedankt, dat gaat voor mij over een mentale grens.
 
Mijn man zijn beste vriend heeft ook chambres séparées, officieel omdat hij snurkt en zij woelt maar eigenlijk omdat hij minder om echtelijke plichten zou zagen. 😬

Ja maar goed dan heb je een probleem in uw relatie natuurlijk.
Die chambres séparées is dan bij Erika van de boekhouding?

Waar ik eerlijk gezegd wat van opkijk is de mensen die hier met een huisdier slapen. Ik vind dat persoonlijk echt niet hygiënisch, na een wandeling overal buiten, of in de tuin eens in de kattenstront te rollen, zou de hond dan bij ons in bed kruipen (ja, wassen, maar dat doe je best ook niet elke week, laat staan dag). Nee bedankt, dat gaat voor mij over een mentale grens.
Bij een hond snap ik dat nog. Maar wij hebben twee binnenkatten en ik kan gerust zeggen dat deze hygiënischer zijn dan sommige mensen hoor :p
Maar goed een kat is natuurlijk wel een zeer neutraal ruikend dier, dat wel makkelijk geuren opneemt. Als mijn vriendin ze pakt dan ruiken ze soms een hele dag naar haar parfum.
 
Laatst bewerkt:
Bij een hond snap ik dat nog. Maar wij hebben twee binnenkatten en ik kan gerust zeggen dat deze hygiënischer zijn dan sommige mensen hoor :p
Maar goed een kat is natuurlijk wel een zeer neutraal ruikend dier, dat wel makkelijk geuren opneemt. Als mijn vriendin ze pakt dan ruiken ze soms een hele dag naar haar parfum.
In het kattenhaar rollen, neen bedankt. En ik slaap ook niet met jan en alleman, dus de hygiëne van vreemden maakt zo niet uit.
 
Dan zou ik als koppel toch even in eigen boezem kijken en herevalueren of een separate house geen optie is.
Het is een vreemde relatie. Zij is niet zo ‘werelds’ en nogal onder de indruk van het feit dat hij gitaar speelt en in de kringen Groenewoud/Blaute etc rondloopt (rondloopt, hij is geen pro muzikant maar zijn vader wel). Nu hebben ze een dochter en dat madamke is gewoon altijd bezig met dat kind. Twaalf hobbies, uitstapjes,… Terwijl hij de ene job na de andere verslijt, duizenden Euros uitgeeft aan wijn, restaurants, gitaren en vakanties met zijn vader, alsmede alles bekruipt dat los en vast zit, maar wel pertinent weigert om ook maar ene keer mee te gaan met vrouw en kind naar de zoo of K3 of whatever.
Over tien jaar komt daar dus de grote aardverschuiving wanneer dochter het huis zal uit zijn en mevrouw misschien ein-de-lijk zal zien waarmee ze samen is en hij zich gaat afvragen waarom zijn dochter nooit meer op bezoek komt. Vent wil zelfs geen Kerstboom voor zijn kind zetten want ‘dat is Christelijke bullshit’.

In zoverre niet duidelijk: ik ben geen fan van die kerel.
 
1 bed, 1 matras, 1 lattenbodem en 1 deken
wel bed van 1m80 en een extra groot donsdeken.
Zij heeft het altijd koud, ik altijd warm.
Dit is wel een pak verbeterd sinds we ons nieuw donsdeken hebben.
Duur ding maar is het echt waard.

Mijn vriendin blijft altijd mee beneden zitten s'avonds tot ik ga slapen of tot ze te moe is en afdruipt naar boven.
Ik a max 1u na haar slapen dan.

Ik snurk ook al is het al veel beter.
 
1 groot dubbelbed. Wel elk ons eigen laken en elk 2 hoofdkussens. Zo is er geen getrek met de lakens en ik steek overigens altijd het uiteinde tussen m'n benen.

Als ik eens op de lappen geweest ben met wat vrienden dan slaap ik in de logeerkamer, want als ik alcohol gedronken heb snurk ik altijd. Anders nooit.

Edit: O, en wij vallen nooit in elkaars armen in slaap. Ik zal mij toch altijd nog een stuk of 5 keer draaien eer ik in slaap val.
 
1 bed van 1m40; hopelijk binnenkort 1m80 ;)
en voor de rest is het ook niet vreemd om is in het logeerbed te slapen.. als ge is ne moeilijke nacht hebt of whatever dan laat je de ander zo goed mogelijk slapen he.
 
Tweepersoonsbed met 2 verschillende matrassen (2x90cm), 2 verschillende lattenbodems, elk 2 hoofdkussens en 1 deken.
Mijn matras mag iets harder zijn dan het hare + als een van ons 2 begint te wriemelen, dan merkt de andere er niks van.

Wij gaan in 99% van de gevallen samen slapen. Dat wilt eigenlijk zeggen dat ik mijn vrouw wakker maak in de zetel en haar dan in haar groggy zijn volg dat ze niet van de trap valt 🥲
 
De dagen dat ik naar Brussel moet, slapen we apart (zodat ik geen last heb van baby die 's nachts wakker kan worden). De andere dagen samen.

Beide hebben zo hun voor en nadelen...

En de nachten waarvan we vermoeden dat ze zwaar gaan worden, ook apart (krampjes, tanden, oververmoeid, ...)
 
Dat wilt eigenlijk zeggen dat ik mijn vrouw wakker maak in de zetel
austin-powers-dangerously.gif
 
Wij slapen hier in 1 groot dubbel-bed met 2 aparte lattenbodems, en 1 grote matras die bestaat uit 2 kernen die aan elkaar "gefusioneerd" zijn. Voordeel is ieder zijn "eigen" matras (vriendin weegt letterlijk de helft van mij, dus matras noden zijn wel wat anders :laugh:) en lattenbodem (minder overdacht als ene ligt te woelen), EN geen spleet of pont d'amour of van die belachelijke shit. Ook ieder zijn eigen dons, want verschil in wanneer we koud hebben of smelten.
Als er moeilijke nachten zijn of iemand moet bijslapen => gastenkamer.


Oh en wij "lepelen" wel vaak als we nog wat aan het lezen zijn. Maar ik ben de kleine lepel, en door het zojuist vernoemde verschil in lichaamsomvang noemen wij dat "backpacken".


QFT. Als die van mij in slaap valt in de zetel wordt die bokkig als ik die wakker maak maar ook als ze tegen middernacht wakker wordt omdat ik haar laat slapen. :unsure: De situatie wordt enkel ontmijnd als die zelf rond 22u wakker wordt en doodleuk zegt: ik ga naar boven, slaapwel! Dat gebeurt zeer zelden.
Aaaaaah juist de fameuze "you're damned if you do and you're damned if you don't". Het aanvallend front te huize Lint heeft ook een expert in deze guerilla tactiek.
 
Aaaaaah juist de fameuze "you're damned if you do and you're damned if you don't". Het aanvallend front te huize Lint heeft ook een expert in deze guerilla tactiek.
Gewoon wat over de borsten wrijven tot ze wakker komt en zegt ik ben te moe. Dan gewoon zeggen dat ge gaat slapen. Zij content omdat ze dan verder kan slapen en gij zijt niet afgesnauwd geweest en 8 dagen doodgezwegen omdat je ze wakker gemaakt hebt
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan