Hoe slapen jullie als koppel?

Hoe slapen jullie als koppel?

  • In 1 bed

  • In 2 bedden, maar zelfde slaapkamer

  • In 2 bedden, elk zijn kamer

  • In 2 bedden, elk zijn woning

  • Andere optie, verklaar u nader


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Eén bed, twee dekens.

De definitie van warm en koud ligt nogal ver uit één hier, dus elk z'n deken helpt wel :woohoo:
 
Lepeltje lepeltje liggen, de grootste ongemakkelijkheid in een relatie 😂. Ik haat het absoluut, en snap niet dat mannen dat lang doen. Comfortabel hoor, een slapende arm hebben met een bos haar in uw mond 😅.
Ik heb mevrouw hier afgetraind dat zij de grote lepel is. Beide handen vrij. Geen problemen.
 
Lepeltje lepeltje liggen, de grootste ongemakkelijkheid in een relatie 😂. Ik haat het absoluut, en snap niet dat mannen dat lang doen. Comfortabel hoor, een slapende arm hebben met een bos haar in uw mond 😅.

Ik heb mevrouw hier afgetraind dat zij de grote lepel is. Beide handen vrij. Geen problemen.

Rare mannen jullie, ik doe niets liever. De rechterhand landt dan organisch op een, uh, plezante plaats 😂
 
Ik heb mevrouw hier afgetraind dat zij de grote lepel is. Beide handen vrij. Geen problemen.

Als we dat doen en ik draai me om dan rolt hij op zijn rug en ligt hij op mijn haar. Klote irritant want ik kan geen kant op en voor zijn dooie gemak gebruikt hij voor zijn arm/elleboog mijn hoofd als steunpilaar.:frown:
 
1 bed. Interessanter om te weten vind ik of de meeste koppels samen gaan slapen of elk op een ander tijdstip?

Zal zelf ook nog mijn bijdrage leveren.

1 bed, 1 matras, 1 dons. Onze kat komt vaak ook tussen ons of aan onze voeten liggen als ik ga slapen.

Wij gaan 9 van de 10 keer apart slapen, zij een paar uur voor mij. Ik ben gewoon nog niet moe/heb nog geen zin om te gaan slapen tussen 22u - 23u.
Ik ga meestal slapen tussen twaalf en 1. Ik heb ook wel echt nood aan die me-time.

Nu is het een rush van 's morgens vroeg tot 's avonds als de kleine in bed ligt (en daarna nog eten, keuken en huis opruimen). Het is goed en wel 21u als we met alles klaar zijn.

Nu, onlangs zei ze wel dat ze vindt dat we naast elkaar door leven. Misschien moet ik toch wat vaker samen gaan slapen :p
 
Mijn ouders hadden aparte slaapkamers en ik dacht echt tot heel laat dat zoiets ‘de norm’ was. Ik zag daar ook echt alleen maar voordelen in. Maar mijn echtgenoot was radicaal tegen.
 
1 bed (minimum 160cm breed), 1 dekbed, maar wel ieders aan hun eigen kant, en zonder contact tijdens het slapen zelf ('s morgens en 's avonds daarentegen :crazy:).
 
We hebben 1 tweepersoonsbed met 2 aparte matrassen (elk 90cm) en 2 donsdekens. Allez, 5 dekens: ik altijd 1 heel licht dekentje, m'n vriendin 2 donsdekens (1 4-seizoenswinter+1zomer), 1 elektrisch deken onder haar en 1 normaal deken op de donsdekens.

Ik zweet gigantisch, zij heeft nog altijd koud.

Gezien ik echter ferm snurk, slaap ik regelmatig, vooral in de week, apart in een andere kamer (bureau). Meestal als ik sowieso om 4u30/5u15 opsta om te gaan werken.
 
Wij slapen met 2 in 1 bed...uiteindelijk...
Standaardprocedure is dat zij in de zetel in slaap valt. En haar wakker maken als ze slaapt heb ik al lang afgeleerd!

Als we toch tegelijkertijd gaan slapen, loggen we meestal even lepeltje lepeltje. Maar dat verdraagt ze niet lang... heeft het dan al na een paar minuten veel te warm.
 
Tegelijkertijd gaan slapen in 1 bed. Na 2 a 3 uur word ik dan wakker van de kou omdat iemand zich ingewikkeld heeft in het laken dat niet meer af te nemen is. :unsure:
 
Wij wonen nog elk apart en slapen 5 nachten per week gemiddeld samen. Met 2 in een bed onder hetzelfde deken.

Geen vaste houding tijdens het inslapen. We doen wat op dat moment het best aanvoelt. Soms gaan we samen slapen maar het gebeurt dat ik als eerste naar bed ga. Vaak leest ze nog een boek of strip terwijl ik gewoon mijn ogen al toe heb.

We zijn beide ook rustige slapers. Ahja, soms komt de poes bij ons liggen ( als ze niks gevonden heeft om mee te spelen ).
 
Tegelijkertijd gaan slapen in 1 bed. Na 2 a 3 uur word ik dan wakker van de kou omdat iemand zich ingewikkeld heeft in het laken dat niet meer af te nemen is. :unsure:
En daarom moet elk zijn deken hebben! Zelfs met zijn eigen 2 kussens, heb ik een paar keer met serieuze kracht mijn tempur kussen moeten terug eisen...
 
1 bed, 1 deken. Dat van die luide ademhaling en licht snurken herken ik wel. Geef haar dan een por en dan draait ze wel.
Werkt ook 10 nachten per maand, dan slaap ik toch beter. ( maar na 3 nachten alleen ist wel goed geweest )
Meestal gaan we samen slapen, of ik soms later.
 
Dat zijn meestal weinig subtiele hints dat de avond nog niet gedaan is ... :laugh:
Hmm dus ze hebben dat dus echt niet door.. Ik dacht dat het gewoon hard to get spelen was.

Veel makkelijker als ze al in slaap gevallen is. Bespaart veel moeite. :unsure:

Wij gaan niet veel samen slapen. Zij kan makkelijk 10u slapen waardoor ze meestal rond 21u30 al gaat slapen. Als ik dan mee ga slapen dan ben ik om 4u klaar wakker want ik ben een avondmens en heb niet veel slaap nodig.

We slapen wel in 1 bed.
 
Voor we samen woonde en ik bleef s' nachts bij hem (toen we beide nog bij onze ouders woonde), heb ik een hele poos in de logeerkamer geslapen omdat ik insomnia had en ik echt tegen niets tegen kon in die periode. Dingen zoals te luid ademen maakte mij gewoon gefrustreerd in die periode.

Nu wonen we al jaren samen (wat de insomnia mee heeft helpen oplossen). Bed van 1.80m breed, ieder aparte matras omdat we een andere behoefte hadden maar we delen wel een deken (240x260 groot als ik met niet vergis) al klaagt mijn man wel eens dat ik heel het deken in palm.

Mijn man snurkt soms echt erg luid maar dan maak ik hem gewoon wakker (hij zegt ook telkens dat ik dat moet doen) 😅
Verder delen wij de slaapkamer ook met onze vier katten als ze braaf zijn (redelijk recent twee jonge katten geadopteerd en die zijn vaak te speels) waarvan eentje soms tussen ons onder de dekens komt liggen.

Wij gaan niet altijd samen slapen. Mijn man staat veel vroeger op dan ik en werk af en toe nachten. Vaak kruipen we rond het zelfde uur in bed en dan lees ik. In het weekend ga ik vaak vroeger slapen omdat ik gewoon meer slaap nodig heb.
 
Samen in 1 bed. Een 180cm, dus ruimte genoeg voor beide. We gaan samen gaan slapen. Zij heeft meer slaap nodig dan ik, ik lees dan nog wat op mijne smartphone.

We staan samen op, zelfs al begint zij vroeger te gaan werken dan ik (zoals bv nu het geval is). In principe zou ik kunnen blijven liggen, maar door de eerste lockdown ben ik dit beginnen doen om niet te lui te worden. En eigenlijk haal ik zo meer uit mijn dag. Vroeger ging ik dan na het werken bv nog een serie of wat gamen, maar de vermoeidheid slaat dan aan en heb je er weinig aan. Nu is het vroeger bed in en vroeger opstaan. Mijn 'me-time' gebeurt dan in de ochtend (tv/gamen) eigenlijk.
 
Terug
Bovenaan