Hoe pendelen jullie naar het werk (in normale tijden)?

Hoe pendelen jullie naar het werk?

• Auto

Stemmen: 110 52,6%
  • Moto

Stemmen: 3 1,4%
  • Trein

Stemmen: 12 5,7%
  • Bus

Stemmen: 2 1,0%
  • Fiets

Stemmen: 38 18,2%
  • Te Voet

Stemmen: 6 2,9%
  • Niet (Fulltime Telewerken)

Stemmen: 1 0,5%
  • Combinatie Trein + Bus

• Combinatie Trein + Fiets

Stemmen: 17 8,1%
  • Combinatie Trein + Auto

Stemmen: 9 4,3%
  • Andere?

• Metro

Stemmen: 0 0,0%
  • Combinatie Trein + Metro

• Ander Bedrijfsvoertuig (Vrachtwagen, Bestelwagen, ...)

Stemmen: 5 2,4%

• Totaal aantal stemmers
    209
Vorige job: 8 km fiets/brommer
Huidige job: 25 km auto (Leuven -> Diegem) duurt nu sinds Covid gemiddeld een kwartier met de auto. In de toekomst (veel) langer.

Fietsen naar het station (2 km), trein +- 30 minuten, metro +- 10 minuten (en dan nog een straat of 2 stappen natuurlijk) :v
van deur tot deur komt het toch op 1u15 meestal. Als ik het heel goed kan timen (+ geen vertragingen) kan het op een uur.

We zijn nu wel verhuisd met het werk, dus naar het nieuwe gebouw ben ik het niet 100% zeker (nog niet geweest) maar tzal ongeveer hetzelfde zijn. In prinicpe kan ik de metro overslaan maar dan moet ik minstens 15 minuten wandelen en ik denk niet dat ik daar elke dag zin in zal hebben :')

Tot 2 geleden moest ik dagelijks naar Brussel (vanuit Merelbeke). Eerste jaren met de trein (auto naar station, trein, metro, te voet), dan met de auto beginnen gaan (2u onderweg was geen uitzondering).

Na 10 jaar eindelijk van job veranderd, en nu ga ik met de fiets (10km enkele rit).

Iemand ervaring met pendelen met een elektrische step? Zou voor 4km zijn en dan de trein op.

...maar dan moet ik minstens 15 minuten wandelen en ik denk niet dat ik daar elke dag zin in zal hebben :')

Ik woon 13 minuten stappen van het station en ik denk dat ik misschien 10x per jaar de auto nam (ècht water gieten waarbij je je afvraagt of je nu een regenpak of badpak aan moet doen?), nooit de fiets en dat stappen vond ik altijd zalig! Was ècht de breuk tussen werk-tijd en thuis. Fysiek bezig zijn, vogeltjes die fluiten, tijd hebben om details te zien,... En dan helemaal als er nog wat zalige muziek door de oortjes schalt! 😍

Ik woon 13 minuten stappen van het station en ik denk dat ik misschien 10x per jaar de auto nam (ècht water gieten waarbij je je afvraagt of je nu een regenpak of badpak aan moet doen?), nooit de fiets en dat stappen vond ik altijd zalig! Was ècht de breuk tussen werk-tijd en thuis. Fysiek bezig zijn, vogeltjes die fluiten, tijd hebben om details te zien,... En dan helemaal als er nog wat zalige muziek door de oortjes schalt! 😍
natuurlijk wel een ander verhaal als je al een uurtje op de trein hebt om je hoofd leeg te maken :)
Iemand ervaring met pendelen met een elektrische step? Zou voor 4km zijn en dan de trein op.
Geen ervaring mee, maar ik denk dat je wel de volgende zaken moet aftoetsen:
- is het énkel voor 1 traject, dus step-trein-ander verplaatsingsmodus, dan lijkt me eeen fiets gemiddeld gezien véél nuttiger. Is het step-trein-step, dan is dat wél al nuttiger.
- een step is nog altijd een héél stuk gevaarlijker in het verkeer. Ik zou persoonlijk een step maar doen als de weg eenvoudig is (weinig kruispunten, goeie asfalt, apart fietspad...), bij complexere zaken zou ik de fiets nemen.
- op de trein is het een beetje afhanelijk van welk type trein je hebt om die mee te nemen. Is het een M4-trein, dan is daar weinig voor voorzien. Bij andere treinen zijn er vlot plekjes waar je die kan wegsteken zonder dat het anderen veel hindert

natuurlijk wel een ander verhaal als je al een uurtje op de trein hebt om je hoofd leeg te maken :)

Ik zat ook 50 minuten op de trein, maar altijd gelijk met de schooluren. Dan vind ik het toch niet zo ontspannend om tegen een vreemde geplakt te zitten en tienergekwebbel te moeten aanhoren 😜 die 13 minuten stappen was altijd het meest heilzame van de werkdag 🙈

Ik zat ook 50 minuten op de trein, maar altijd gelijk met de schooluren. Dan vind ik het toch niet zo ontspannend om tegen een vreemde geplakt te zitten en tienergekwebbel te moeten aanhoren 😜 die 13 minuten stappen was altijd het meest heilzame van de werkdag 🙈
Noise cancelling headphones for the win :). Maar dan versta ik wat je bedoelt, mij lukt het om me van die geluiden af te sluiten, maar dat geldt niet voor iedereen. Vraag is wel of je in Brussel ook evengoed die 15 minuten rust in de stad kan vinden :p.

Iemand ervaring of een plooifiets doenbaar is op de grote lijnen tijdens de spits?
Grote lijnen: Gent - Brussel, Leuven - Brussel

Noise cancelling headphones for the win :). Maar dan versta ik wat je bedoelt, mij lukt het om me van die geluiden af te sluiten, maar dat geldt niet voor iedereen. Vraag is wel of je in Brussel ook evengoed die 15 minuten rust in de stad kan vinden :p.

Tegen geluid kan je je afschermen, maar toen ik nog met de trein werken ging, knapte ik af op de ochtendlijke geuren van bananen en yoghurt van de mensen voor me/naast me.
Neuspeuteren is ook iets wat een niet onaardig deel van de reizigers durft doen.

Op het einde heb ik me zelfs enkele keren rechtgesteld en elders gaan zetten omdat ik er echt niet meer tegen kon.

30km volledig met de wagen. 30 minuten in de wagen.

Openbaar vervoer is geen optie omdat er voor 5u geen bussen rijden. Ik zou bovendien ongeveer anderhalf uur onderweg zijn.

Terug
Bovenaan