Hoe pendelen jullie naar het werk (in normale tijden)?

Hoe pendelen jullie naar het werk?

• Auto

Stemmen: 110 52,6%
  • Moto

Stemmen: 3 1,4%
  • Trein

Stemmen: 12 5,7%
  • Bus

Stemmen: 2 1,0%
  • Fiets

Stemmen: 38 18,2%
  • Te Voet

Stemmen: 6 2,9%
  • Niet (Fulltime Telewerken)

Stemmen: 1 0,5%
  • Combinatie Trein + Bus

• Combinatie Trein + Fiets

Stemmen: 17 8,1%
  • Combinatie Trein + Auto

Stemmen: 9 4,3%
  • Andere?

• Metro

Stemmen: 0 0,0%
  • Combinatie Trein + Metro

• Ander Bedrijfsvoertuig (Vrachtwagen, Bestelwagen, ...)

Stemmen: 5 2,4%

• Totaal aantal stemmers
    209
Met de fiets de laatste jaren. 10km (enkel), zowat overal fietspad.

Vroeger deed ik dit met het openbaar vervoer, maar was ik meer dan 1u onderweg.
Met de auto begin ik er niet aan (Antwerpse ring, of binnendoor)

Naar onze hoofdzetel (Antwerpen) ga ik meestal met de trein. In rustige periodes is dat maximum 1 à 2 werkdagen per week. Aangezien dat deze de meest courante verplaatsing is "om op het werk te geraken", heb ik dus trein aangeduid.

Naar onze andere locaties (Leuven en Kortrijk) ga ik met de auto. Kortrijk is enkel bij teamvergaderingen en dat is carpoolen met een stuk of 4 collega's. Altijd drukke rit vanwege de grote verplaatsing (file) en omdat er zoveel gepraat wordt. :sop:

Ik neem de auto voor 14km. Zou het graag met de fiets doen, maar wegens tijdsgebrek en geen kinderopvang zal het met de auto blijven.

Met de auto.

Sinds ik geen OV meer neem trouwens ook niet meer ziek geweest (verkoudheid/griep en dat ook de periode voorafgaand aan Corona).
Voor mij geen ziektekiemen en vuile zitplaatsen meer, dank u

Mijn GPS ging mij met die sneeuw week over de koppenberg sturen om naar Maarkedal te rijden, kheb toch vriendelijk bedankt en er rond gereden, vrij zeker dat de camionet niet boven ging geraakt zijn :unsure:
Amai, beleefde jongen om uw gps zo vriendelijke te bedanken en al! ☺️

Met sneeuw zien we wel vaker vrachtwagens aan de kant wachten.... Geen idee waarop, want nog voor den dooi zijn ze al weg 😝

afhankelijk van het verkeer 50-70 minuten met de auto. Hopelijk kan ik dat vanaf nu beperken tot een paar keer per maand

Ik moet praktisch gans de Kempen door, weinig tot geen file, maar wel gemiddeld 40min enkel onderweg, met de wagen dus.

Gelukkig rijd ik graag met de wagen en kom ik er tot rust (geen file helpt dan).

Laatst bewerkt:
Met de auto natuurlijk, die vervuilende diesel moet wel opbrengen...
Maar tegenwoordig voltijds thuis, post corona worden we geacht 40% naar kantoor te gaan. Maar dat is op kwartaal basis, niet op weekbasis.
Aangezien ik co-ouderschap heb zal het 1 week 4 dagen worden en 1 week voltijds thuis.

Tegen dat het zover is zal ik wss ook wel een groenere auto hebben aangezien ze de car policy aan het herzien zijn. Voorlopig is het budget 15% hoger gelegd, maar wat het definitief wordt is niet geweten.

19km enkel met de speedpedelec. Ik rijd op mijn gemak dus pak 40min onderweg. Weinig echt lange rechte stukken.
Bij sneeuw of als het echt giet zou ik de auto durven nemen.

Altijd met de auto, +-30min.

Trein hebben we hier niet, en met de bus ben ik meer dan 2u onderweg dus no thanks 😁
Met de fiets zou dik 1,5u enkel zijn dus dat is in principe af en toe wel een optie, maar in praktijk komt dat er nooit van.

Ik werk nu aan het station van Gent-Sint- Pieters en hoe erg het ook is, ik rij elke dag met de auto.

24km enkel. (E17, R4 en aan Ikea recht de parking binnen).
zelfs nu met de werken in Gentbrugge sta ik op 25 minuten aan mijn bureau.

Ik rij gratis in 1e klasse met de trein, maar dan ben ik een pak meer tijd kwijt en dat zie ik niet zitten.

15 minuten fietsen + 20 minuten op de trein + 5 minuten wandelen. (En ik ben een zweter dus zou al elke keer een extra T-shirt en deo moeten meenemen)
En na het werk als het slecht uitkomt vertrekt m'n trein in Gent pas als ik met de auto al lang thuis ben.

Met de auto.

Sinds ik geen OV meer neem trouwens ook niet meer ziek geweest (verkoudheid/griep en dat ook de periode voorafgaand aan Corona).
Voor mij geen ziektekiemen en vuile zitplaatsen meer, dank u
Dat was me ook al opgevallen. Toen ik OV nam 2 a 3x per jaar ziek. Daarna is dat geminderd.

Binnenkort van 0min pendeltijd naar 60min pendeltijd enkel 2 a 3X per week.
Fiets en trein
Ik ben al aan het nadenken over alternatieven. Step ipv fiets of met de moto. Maar naar Bxl met de moto lijkt me wat risicos in te houden.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan