Hoe pendelen jullie naar het werk (in normale tijden)?

Hoe pendelen jullie naar het werk?

• Auto

Stemmen: 110 52,6%
  • Moto

Stemmen: 3 1,4%
  • Trein

Stemmen: 12 5,7%
  • Bus

Stemmen: 2 1,0%
  • Fiets

Stemmen: 38 18,2%
  • Te Voet

Stemmen: 6 2,9%
  • Niet (Fulltime Telewerken)

Stemmen: 1 0,5%
  • Combinatie Trein + Bus

• Combinatie Trein + Fiets

Stemmen: 17 8,1%
  • Combinatie Trein + Auto

Stemmen: 9 4,3%
  • Andere?

• Metro

Stemmen: 0 0,0%
  • Combinatie Trein + Metro

• Ander Bedrijfsvoertuig (Vrachtwagen, Bestelwagen, ...)

Stemmen: 5 2,4%

• Totaal aantal stemmers
    209
Auto, al zal dat maar 2 dagen per week zijn normaal (na Corona). Firmawagen en het traject leent zich niet echt tot de trein (overstappen met slechte aansluitingen).
40km trouwens, en ik heb geen flauw idee hoelang ik onderweg zou zijn met normale drukte. Ik gok rond de 50 minuten.

te voet - trein - te voet.
Al is dat soms : te voet - trein - metro.
Heb het een paar keer met de auto gedaan hetzelfde "traject" maar ik ben snel terug gegaan naar mijn benenmobiel en de trein... wegens files was ik *2 onderweg.
Met de moto een paar keer maar daarmee won ik dan 10 - 15 minuten in zijn geheel maar het kostte aan naft quasi 16€ per keer.

16€ naft met de moto? Dan heb je toch een hoog verbruik en/of heel veel km's te bollen.

ontopic: Ik heb mijn lease fiets afgehaald op vrijdag 13 maart 2020 met de bedoeling elke dag te fietsen. Sindsdien niet meer op kantoor geweest.

16€ naft met de moto? Dan heb je toch een hoog verbruik en/of heel veel km's te bollen.

ontopic: Ik heb mijn lease fiets afgehaald op vrijdag 13 maart 2020 met de bedoeling elke dag te fietsen. Sindsdien niet meer op kantoor geweest.
Was 190km elke dag (heen + terug). Was al wel een tijdje geleden, naft stond toen aan 1.6€ / liter. (verbruik lag aan de 4-5 liter per 100km.)

Met de elektrische fiets, door weer en wind (23km enkel).

Daarvoor deed ik het met de auto: even lang onderweg en 5 keer meer gefrustreerd :p

99% auto. 1% fiets als ik hééééél gemotiveerd ben (2 keer per jaar dus) maar ik knap vooral af op het hele gedoe. Vorig jaar 2 keer gedaan dat ik 's morgens met de auto rijdt, 's avonds met fiets naar huis en volgende dag met de fiets terug naar het werk en 's avonds met de auto naar huis. Op die manier moet ik niet zitten kloten met op voorhand kleren, douchegerief en eten klaar leggen...

Moest ik met de Speed Pedelec kunnen rijden met fietstassen erop dat zou al iets heel anders zijn maar mijn vriendin is weg met mijn fietsleasing :p

Laatst bewerkt:
15 meter te voet, dan 5km plankgas met de Jeep tot aan het werk.
Net lang genoeg om een mars te eten en een ijskoude cola half op te drinken. ( 5.45 smorgens)

S'avonds hetzelfde ritueel. Mijn vrouw belt stipt om 17.00 om te vragen of het laat word. Wegens klanten/werknemers kom ik steeds 30 minuten later als het tijdstip dat ik gezegd heb, waardoor die 5km ook plankgas is..

Ik zou die km's veel liever fietsen, maar s'morgens zie ik dat echt niet zitten, en s'avonds is het al zo laat dat ik gewoon thuis wil zijn.

In normale tijden 5 minuten met de fiets naar het station, 20 minuten op de trein en nog 5 minuten te voet naar kantoor. Nu met al het thuiswerk moeten we af en toe nog eens naar kantoor om de beurt. Dan neem ik gewoon de auto.

Komende weken ga ik wel eens voor een elektrische fiets kijken denk ik om in de toekomst zo naar kantoor te gaan. 't Is uiteindelijk maar rond de 18km met de fiets.

Auto hier. Nieuwe job heeft geen goede OV verbinding en redelijk slechte fietsverbinding.

Voorlopig met de auto, als het budget het toelaat zal een elektrische fiets een deel van het vervoer overnemen.
11km rijden in de Vlaamse Ardennen ga ik dus niet doen zonder trapondersteuning 😆

Met de auto, al werk ik op 15km dus met de fiets moet ik zeker eens doen. We hebben alleen geen grote wc dus om me te wassen aan de lavabo, gezien ik altijd zweet en niet rustig kan fietsen... Weinig zin in...

Met de fiets goeie vijf minuten. Dan dertig minuten op trein en dan tien minuutjes te voet.

Wel aan t overwegen ne Speed Pedelec aan te schaffen om dan de volledige rit zoveel mogelijk met de fiets te doen.

Terug
Bovenaan