Hoe oud zijn je kinderen?

Hoe oud zijn je kinderen?


  • Totaal aantal stemmers
    127
Een zoontje, geboren op 24 december 2019.
Vrouw en ik willen er graag nog een tweede bij, persoonlijk had ik graag een dochter gehad.
Jammer genoeg heeft het bijna 8 jaar geduurd voor onze eerste, gelukkig bestaat er IVM :)
 
Goh, enerzijds is het niet zo dat het weinig impact op je leven heeft. Ja, een tweede kind is 3x zoveel tijd investeren in je kinderen als bij het eerste. "Ze houden elkaar bezig" is toch wel redelijk waar, maar slechts vanaf dat ze kleuters zijn. Daarvoor het is aan de ouders om ermee te spelen of om ze "in gang te zetten".

Ik heb er hier vier rondlopen. Jongste zijn kleuters, oudste is hyperactieve kersverse tiener. Ik word soms gek.


Naar mijn ervaring zijn twee kinderen die dicht op elkaar zitten qua leeftijd wel beter/ liever voor elkaar. Ze zitten ook sneller/ beter in elkaars leefwereld.
Mijn insziens zijn de voordelen
- Ja, je bent langer bezig met pampers, maar hoe korter ze op elkaar zitten, hoe rapper je ervan af bent. (ik heb 7 jaar met pampers & vuile broeken gezeten)
- Ja, het is lange tijd vermoeiend. Maar dat deeltje van je leven dat je 120% moet leven voor je kinderen is korter wanneer ze korter op elkaar geboren zijn.
- Nee, het is niet eenvoudig of eenvoudiger met twee kinderen. Laat je niets wijsmaken. Het vraagt tijd en inspanning. Wat niet erg is, als je daar bewust voor kiest. Het is ook niet erg om achteraf momenten te hebben van spijt omdat je minder voor jezelf kunt doen, maar weet dat ze altijd groter worden, die babytijd en kleutertijd is eindig.
Ik heb er ook 4 en ik volg u wel. Ik heb bewust gekozen om niet langer langer dan 2 jaar tussen de kinderen te zitten. Ik zit nu al bijna 7 jaars in de pampers en gaat nog een 2 tal jaar duren. Maar dan ben ik er ook vanaf.

Pampers vind ik minder erg, dan opnieuw gebroken nachten hebben. Ik kan op 1 hand tellen de afgelopen 7 jaar dat ik eens geen gebroken nacht heb gehad. Maar liever dit, dan er opnieuw aan moeten wennen als ik eenmaal terug het genot heb gehad van te kunnen doorslapen.
 
We verwachten ons eerste kindje in juli. Naaste familie en vrienden weten het al, binnen 2 weken de aankondiging aan de rest. Waarschijnlijk gaan we corona/lockdown-baby reacties krijgen, maar we zijn wel al bezig sinds december 2019.
 
Hier is de oudste net 5 geworden, en de jongste wordt er 2 in april. Het zal ook wel bij 2 blijven. Stel u voor dat er nog een meisje bij zou komen, ze zitten hier nu al soms met 3 die allemaal gelijk hebben.

Tegen dat ze gaan puberen pak ik waarschijnlijk ne zak chips en een pintje als de 2 kinderen met de mama gaan discussiëren 🙂.
 
Jaren en jaren verkondigd dat ik geen kinderen wou. Maar 2,5j geleden meter mogen worden en dat veranderde toch iets. Vervolgens ook mijn vriend leren kennen die een grote kinderwens had én mijn biologische klok begon plots te tikken toen ik 30 werd.
Intussen een zoontje van 10 weken.
Vrij zeker dat er nog een tweede komt ook, we hebben nog 5 van de 6 kansen op onze IVF-kaart 🙈
 
Onze eerste en enigste dochter van een dikke 8 maand. Droom van een kind! Al zeggen veel ouders dat wel van hun kleine denk ik.
Het blijft wel bij eentje. Dan hoeven we ook het woord 'kids' niet gebruiken als we die van school afhalen. Vind ik echt een k*twoord.
 
Niks van geloven. Dat is allesbehalve zo.
Nee 2 kinderen is 3x zoveel aandacht geven. Kinderen slagen er onderling op jonge leeftijd niet in om samen te spelen met broer of zus. Ik spreek uit mijn eigen ervaring en de ervaring van iedereen die ik ken.
Dit.
 
I know, maar iedereen die ik ken gebruikt 'kids' 🤷‍♂️

Los daarvan was 1 sowieso het plan.
Ik ken eigenlijk niemand die "kids" gebruikt in het dagelijks leven.
De gastjes, kadees, de jongens, de meisjes, de ruziemakers, the life sucking vampires, de... Oh wait... Neen, dat laatste zeggen ze inderdaad niet luidop.... 😜
 
Ik ken eigenlijk niemand die "kids" gebruikt in het dagelijks leven.
De gastjes, kadees, de jongens, de meisjes, de ruziemakers, the life sucking vampires, de... Oh wait... Neen, dat laatste zeggen ze inderdaad niet luidop.... 😜
Mijn addergebroed.
 
Ik heb een zoon van 17 en dochter 18. Het doet wel raar wanneer je ineens beseft je kinderen drinken bier, rijden met de auto, hebben een lief ... terwijl ik eigenlijk nog verder leef toen ik 21 jaar was. Gelijk een johnny met mijn boom-car door de city :cool:
 
Zoon van 10 (met ADHD en ASS, telt voor 2), dochter van 8 (met de koppigheid van haar moeder, telt dus ook voor 2 :D).
 
Terug
Bovenaan