Hoe oud zijn je kinderen?

Hoe oud zijn je kinderen?


  • Totaal aantal stemmers
    127
1 dochtertje Julie (2.5) wat binnenkort naar instapklasje mag.

Een schat van een kind en het gaat ook bij eentje blijven.
 
a0P83oq_460s.jpg
 
De jongste is 3,5. De oudste is net 6 geworden. Allebei jongens. Ze zitten nu al een maandje of 2 in de fase van véél ruzie maken (tot kloppens toe), al begint het stilaan terug te beteren en lukt het meer en meer om terug rustig samen te spelen voor langere periodes...

Het zal hier in ieder geval bij 2 blijven ;)
 
De jongste is 3,5. De oudste is net 6 geworden. Allebei jongens. Ze zitten nu al een maandje of 2 in de fase van véél ruzie maken (tot kloppens toe), al begint het stilaan terug te beteren en lukt het meer en meer om terug rustig samen te spelen voor langere periodes...

Het zal hier in ieder geval bij 2 blijven ;)
Dat ruzie maken is iets van alle tijden, mijne zijn 9-12 jaar en die kunnen er ook nog serieus weg mee ( maar zonder elkaar kunnen ze ook niet )
 
Ja, daar maak ik mij geen illusies over ;) maar het valt hier wel op dat het de laatste 2 maanden wel écht erg was. Hopelijk komt het nu weer terug op een aanvaardbaarder niveau :p
 
2 en 5 sinds deze week. Drukke dagen zo 2 verjaardagen met de feestdagen. Enen op 24/12 en enen op 28/12
 
Dochter van 5 maanden hier. Is wel een papa's kindje al.

Vriendin heeft na 3 lastige eerste maanden al helemaal haar kar gekeerd en zit al constant 'tips' te geven dat ze een tweede wil terwijl ik daar nog totaal niet klaar voor ben.
'die houden elkaar wel bezig' zegt ze dan, maar 's nachts is dat niet zo.
 
Dochter van 5 maanden hier. Is wel een papa's kindje al.

Vriendin heeft na 3 lastige eerste maanden al helemaal haar kar gekeerd en zit al constant 'tips' te geven dat ze een tweede wil terwijl ik daar nog totaal niet klaar voor ben.
'die houden elkaar wel bezig' zegt ze dan, maar 's nachts is dat niet zo.
Net wel, maar niet in de positieve zin...
 
Hier 2 kindjes.
Zoon wordt 3 in februari.
dochtertje is deze maand anderhalf geworden.

Positieve aan Corona is dat we superveel quality time gehad hebben dit jaar. (En ook veel pittige momenten :unsure:)
 
2 zoontjes, één wordt in april 5 jaar en de andere is eind december net 2 geworden.
 
Dochter van 4 en zoon van 3.
Net 1 jaar tussen de 2 kinderen. Sinds een jaar kan ik er echt van genieten en nu vind ik ze echt een leuke leeftijd hebben. Daarvoor liep het ook wel, maar had ik het gevoel dat ik nooit bijgebeend raakte, altijd achter de feiten aan liep.
 
Hier 3 kinderen: Zoon van 14, zoon van 10 en dochter van 8. Mijn vriendin heeft 2 kinderen: Zoon 13 en dochter 12.
Hectisch, maar weinig problemen of issues eigenlijk. Op de dagen dat ze er niet alle 5 zijn, vragen ze toch snel wanneer ze weer volledig zijn.
Normaal 1 weekend op 4 hebben we geen kinderen, voor de rest zijn ze eigenlijk constant bij ons.
 
'die houden elkaar wel bezig' zegt ze dan, maar 's nachts is dat niet zo.
Niks van geloven. Dat is allesbehalve zo.
Nee 2 kinderen is 3x zoveel aandacht geven. Kinderen slagen er onderling op jonge leeftijd niet in om samen te spelen met broer of zus. Ik spreek uit mijn eigen ervaring en de ervaring van iedereen die ik ken.
 
Niks van geloven. Dat is allesbehalve zo.
Nee 2 kinderen is 3x zoveel aandacht geven. Kinderen slagen er onderling op jonge leeftijd niet in om samen te spelen met broer of zus. Ik spreek uit mijn eigen ervaring en de ervaring van iedereen die ik ken.
Dat moet ik dan toch tegen spreken eigenlijk... Uiteraard hebben ze hier soms eens ruzie, maar over het algemeen spelen die jongens constant samen buiten. De leeftijden moeten wel in dezelfde "range" zitten natuurlijk.
 
Dat moet ik dan toch tegen spreken eigenlijk... Uiteraard hebben ze hier soms eens ruzie, maar over het algemeen spelen die jongens constant samen buiten. De leeftijden moeten wel in dezelfde "range" zitten natuurlijk.
Wat ineens verandert als je een meisje en een jongen hebt :p
Broers onderling is ook niet altijd pees en vree hoor. Probleem is speelgoed, dat moet gedeeld worden. Daar wringt het schoentje vaak. En ook het feit dat ze in 90% van de tijd een totaal ander karakter hebben.
 
Niks van geloven. Dat is allesbehalve zo.
Nee 2 kinderen is 3x zoveel aandacht geven. Kinderen slagen er onderling op jonge leeftijd niet in om samen te spelen met broer of zus. Ik spreek uit mijn eigen ervaring en de ervaring van iedereen die ik ken.

Goh, enerzijds is het niet zo dat het weinig impact op je leven heeft. Ja, een tweede kind is 3x zoveel tijd investeren in je kinderen als bij het eerste. "Ze houden elkaar bezig" is toch wel redelijk waar, maar slechts vanaf dat ze kleuters zijn. Daarvoor het is aan de ouders om ermee te spelen of om ze "in gang te zetten".

Ik heb er hier vier rondlopen. Jongste zijn kleuters, oudste is hyperactieve kersverse tiener. Ik word soms gek.

Dochter van 5 maanden hier. Is wel een papa's kindje al.

Vriendin heeft na 3 lastige eerste maanden al helemaal haar kar gekeerd en zit al constant 'tips' te geven dat ze een tweede wil terwijl ik daar nog totaal niet klaar voor ben.
'die houden elkaar wel bezig' zegt ze dan, maar 's nachts is dat niet zo.
Naar mijn ervaring zijn twee kinderen die dicht op elkaar zitten qua leeftijd wel beter/ liever voor elkaar. Ze zitten ook sneller/ beter in elkaars leefwereld.
Mijn insziens zijn de voordelen
- Ja, je bent langer bezig met pampers, maar hoe korter ze op elkaar zitten, hoe rapper je ervan af bent. (ik heb 7 jaar met pampers & vuile broeken gezeten)
- Ja, het is lange tijd vermoeiend. Maar dat deeltje van je leven dat je 120% moet leven voor je kinderen is korter wanneer ze korter op elkaar geboren zijn.
- Nee, het is niet eenvoudig of eenvoudiger met twee kinderen. Laat je niets wijsmaken. Het vraagt tijd en inspanning. Wat niet erg is, als je daar bewust voor kiest. Het is ook niet erg om achteraf momenten te hebben van spijt omdat je minder voor jezelf kunt doen, maar weet dat ze altijd groter worden, die babytijd en kleutertijd is eindig.
 
Terug
Bovenaan