Hoe oud zijn je kinderen?

Hoe oud zijn je kinderen?


  • Totaal aantal stemmers
    127
Gisteren is ze 12 geworden :love:

Ik heb haar al zitten uitlachen dat ze nu eindelijk écht een persoon is (ivm corona en zo).
 
Hier 1,5 jaar. weet nog niet als er ooit een 2de komt maar wel hatelijk dat iedereen dan zegt, mwahhhh 1 is maar zo alleen.. man man..
 
6 en 10 hier ondertussen.

Oudste begint toch te puberen.
Hier ook. Blijft nog binnen de perken, maar je merkt toch al veranderingen in gedrag.

@allen: serieuze babyboom dit jaar hier.
@sandervdw : de cijferman in mij supportert dat je kind nog in 2020 geboren wordt, dan heb je én een jaar meer belastingsvoordeel (scheelt gemakkelijk 500 euro) én ben je 1 jaar rapper van een schoolgaand kind af. Langs de andere kant is de kans dan groter dat hij/zij zeker de eerste jaren aan de staart van de klas bengelt ...
 
Hier ook. Blijft nog binnen de perken, maar je merkt toch al veranderingen in gedrag.

@allen: serieuze babyboom dit jaar hier.
@sandervdw : de cijferman in mij supportert dat je kind nog in 2020 geboren wordt, dan heb je én een jaar meer belastingsvoordeel (scheelt gemakkelijk 500 euro) én ben je 1 jaar rapper van een schoolgaand kind af. Langs de andere kant is de kans dan groter dat hij/zij zeker de eerste jaren aan de staart van de klas bengelt ...
Dat van dat belastingsvoordeel, is iets dat de gynaecoloog ook heeft laten vallen, wist ik niet (is dat effectief een volledig jaar "ten laste" dat dan telt ofzo?).
Aan de andere kant, 2021 = 5 dagen extra vaderschapsverlof ==> 404€. Dus het verschil zal niet zo groot zijn ;). En ik ben zelf van januari en ik vond het een enorm voordeel dat ik mijn rijbewijs al in het middelbaar kon halen :D

Maar veel maakt het niet, liefst niet op 1 van de feestdagen, maar daar zal hij/zij zelf over beslissen :D

En voor de echte cijferman. De kans dat je topsporter wordt is ook een stuk groter als je in de eerste helft van jaar geboren bent. Ik heb onlangs eens de verjaardagen van mijn "droomteam" van de Rode Duivels opgezocht, en van de 11 was er 1 die in de 2e helft verjaart. Als je de versimpeling maakt dat verjaardagen gelijk verdeeld zijn. De kans dat voorvalt is 0.1% (maar die kans is gelijk voor elke combinatie he, de kans dat er éxact 5 in de eerste helft verjaren is ook 0.1%). Maar het is wel opvallend. Het is trouwens ook verklaard doordat sport-competities meestal per geboortejaar worden opgesplitst, en de kinderen van in het begin van het jaar de eerste jaren dus "voor" lopen waardoor ze sneller geselecteerd worden door betere clubs en daar dan betere trainers/trainingen/ondersteuning krijgen en zo verder.
 
Laatst bewerkt:
Dat van dat belastingsvoordeel, is iets dat de gynaecoloog ook heeft laten vallen, wist ik niet (is dat effectief een volledig jaar "ten laste" dat dan telt ofzo?).

Mijn vriendin was uitgerekend op 01/01/2017 en mijn zoontje is geboren op 02/01/2017.

Een dag "te laat" dus want anders hadden we hem nog het volledige jaar van 2016 ten laste kunnen nemen. Je krijgt dan eigenlijk een verhoging van uw belastingvrij minimum oftewel een groter deel van uw inkomen wordt niet belast zodat uw verschuldigde belasting verlaagd is.

Is idd bijna 500 EUR verschil
 
En voor de echte cijferman. De kans dat je topsporter wordt is ook een stuk groter als je in de eerste helft van jaar geboren bent.
Ik wou het ook zeggen; :)

Heb lange tijd competitie gezwommen en ik vond dat toch vaak enorm frustrerend dat ik op het einde van het jaar geboren was. Als ik 9 dagen later geboren was, dan zou ik aanzienlijk meer podiums behaald hebben en meer in de “picture” gelopen hebben.

Terwijl nu mijn tijden evengoed of beter kon zijn dan van iemand die 9 dagen jonger is. Maar dat op die “jongere” meer aandacht werd gevestigd.

soit dat is nu eenmaal competitie wereld.
 
Ha nog zo'n thread die mooi verwijst naar de ouder wordende groep mensen.
Mijn oudste dochter wordt binnen tien dagen 11 jaar. De oudste zoon is 8. En onze hellraising tweeling is ondertussen 5, bijna 6.

Tijd om nog eens mijn grijze haren te gaan tellen.
 
+dochter die net 7 is geworden
zoon die in April 2021 7 wordt
dochter die net 5 is geworden
zoon die in maart 2021 2 wordt

Ze zeggen dat kinderen je jong houden, kan niet mis gaan :D
 
Zoon van 3j sinds deze maand
Zoon van 4 maanden

Ik ben niet zo'n babyman. Vader zijn wordt voor mij leuker en leuker met de leeftijd. Oudste zoon zit nu wel op een zalige leeftijd.

Het leven is alleszins niet saai en gaat precies op fast forward, met 2 is dat nog eens zo erg. Tijd voor jezelf is wel heel minimaal geworden. :p
 
Laatst bewerkt:
Hier 1,5 jaar. weet nog niet als er ooit een 2de komt maar wel hatelijk dat iedereen dan zegt, mwahhhh 1 is maar zo alleen.. man man..
Hier was dat ook al direct de commentaar want ik geniet enorm van het moederschap en heb een fantastische dochter! Dat ik bewust bij eentje wil blijven, vinden velen dus bizar. ("och, dat verandert nog wel, wacht tot ze wat groter wordt!" kreeg ik vaak als antwoord toen ik zei dat er geen bij komt 😆)
Maar ik ben beginnen antwoorden: "het is goed als jij het tweede draagt én alle nachten voor je rekening neemt!"
Kinda spoils the mood... But I don't care 😇
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan