Hoe lang kan jij voort met je basisvoorraad in noodsituaties?

Hoe lang kan je voorzien in je basisvoorzieningen in geval van een oorlog.

  • 0 dagen

    Stemmen: 11 11,5%
  • 1-7 dagen

    Stemmen: 55 57,3%
  • 7-14 dagen

    Stemmen: 20 20,8%
  • 14-21 dagen

    Stemmen: 5 5,2%
  • langer? (geef reden mee)

    Stemmen: 5 5,2%

  • Totaal aantal stemmers
    96
Over tekort aan wc-papier hier ook geen zorgen.
We hebben een krantenabonnement. :cool:
En als al het papier op is: Gewoon stront aan de knikker laten hangen en dan de nete in duiken. Dat werkt ook.

We lachen er allemaal nu een beetje mee, maar als de nood hoog is: Wees gerust, dan ga je veel mensen effectief de nete in zien springen of daar zelfs van gaan drinken (om toch maar iets van vocht binnen te krijgen). In hoge nood zoeken mensen naar oplossing, zelfs tot in het absurde toe he :D
 
Ik kan alvast lang verder:

Ik heb nog een tweehandig zwaard op zolder, dus dat kan ik wel aanscherpen zodat ik off with their heads! roepend op fouragetocht kan gaan.

Maar wel even serieus: ik denk instinctief toch wel aan bewapening als de sociale orde instort. Als de staat het monopolie op geweld niet meer bezit, moet je geweld afdwingen als onderdeel van je overlevingsstrategie. Homo homini lupus.
 
Wat een topic :laugh:

Ik heb toch redelijk wat conserven, rijst, pasta en flessen drinkwater op voorraad. Ik kan een tijdje voort. Water koken kunnen we buiten op de bbq. Brandhout ga ik 's nachts stelen bij de buren.
 
Wat een topic :laugh:

Ik heb toch redelijk wat conserven, rijst, pasta en flessen drinkwater op voorraad. Ik kan een tijdje voort. Water koken kunnen we buiten op de bbq. Brandhout ga ik 's nachts stelen bij de buren.
Boodschappenlijstje...
-koop schrikkeldraad voor houtmijt...
 
Qua voeding kunnen we wel enkele weken voort. Daarna zal het eerder creatief worden. Op langere termijn kan de moestuin dan weer soelaas bieden maar daar heb je op korte termijn natuurlijk niets aan.

Geen elektriciteit en gas zou eerder vervelend zijn maar niet echt een probleem. Koken en verwarmen kunnen we op de houtkachel. Dat doen we vandaag ook wel eens.

Water zou wel eens het grootste probleem kunnen worden. Regenwater hebben we hier genoeg. Grondwater ook. Idem met osmosefilters. Maar zonder elektriciteit gaat het moeilijk worden om daar iets drinkbaars van te maken.
 
Zouden wel een tijdje verderkunnen.

Houtkachel met veel hout

Altijd veel rijst/pasta in voorraad

Heb ook zo een lifestraw ding voor water te filteren dus dat zou ik dan wel uit de beek hier iets verder kunnen halen.

Als shit the fan hit dan probeer ik toch ook mijn gezin in veiligheid te brengen. Zou dan eerder iets afgelegen zoeken voor zover dat mogelijk is in Benelux.

Ik woon wel heel dicht bij de FN en een Amerikaanse basis dus de eerste bommen die vallen zullen wel bovenop mijn dak zijn.
 
Qua voeding kunnen we wel enkele weken voort. Daarna zal het eerder creatief worden. Op langere termijn kan de moestuin dan weer soelaas bieden maar daar heb je op korte termijn natuurlijk niets aan.

Geen elektriciteit en gas zou eerder vervelend zijn maar niet echt een probleem. Koken en verwarmen kunnen we op de houtkachel. Dat doen we vandaag ook wel eens.

Water zou wel eens het grootste probleem kunnen worden. Regenwater hebben we hier genoeg. Grondwater ook. Idem met osmosefilters. Maar zonder elektriciteit gaat het moeilijk worden om daar iets drinkbaars van te maken.
Gekookt regenwater lijkt me toch niet zo ongezond?
 
Terug
Bovenaan