Hoe krijg ik geluid van piano en tablet tegelijk op koptelefoon?

Crashtestdummy

Well-known member
mijn piano word dus aangesloten via midi-usbc op de hub van mijn tablet (om noten te kunnen volgen) tablet krijgt ook stroom via deze hub.

Via de jack op de piano luister ik naar de piano uiteraard.
Nu, ik had gedacht aan een jack splitter, die dus van de koptelefoon naar de usb hub loopt en enen op de piano, maar ik denk dat da storing zal geven? of ist echt zo simpel?

Of zal ik mijn piano moeten beluisteren door middel van muzieksoftware op de tablet en zo te beluisteren met een jack op de hub?
 
het kan zo simpel zijn soms, dat gaat wellicht lukken.

maar het lijkt mij eigenlijk beter om het geluid van uw piano, via uw tablet af te spelen (voor zover dat kan)
 
Wat je ook kan doen is software gebruiken die apparte virtuele audio kanalen aanmaakt. (als dat werkt op die tablet)
En dan kan je alle geluidsbronnen als apparte kanalen benaderen.
Voicemeter banana is er zo eentje die jaren geleden vaak gebruikt werd door streamers.
Gaat in uw geval wel niet over inputs met microfoons maar het doel lijkt me hetzelfde?
Ik heb er zelf jaren geleden ook wat mee zitten prutsen, en was wel wat gedoe om het allemaal geconfigged te krijgen op mijn PC.

Er is een gratis versie van, met als enigste beperking dat je wat minder inputs hebt, tenzij dat veranderd is ondertussen.
Maar als het maar over 2 of 3 geluidsbronnen gaat is dat voldoende.

Voicemeter banana
 
tis een lenovo yoga met android, dus banana optie valt al af :/

ik weet da van 1 input naar meerdere speakers geen probleem is, maar 2 inputs naar 1 speaker... :thinking:
 
Er kan inderdaad een probleem optreden met hoe de 'energie' vloeit tussen de devices.

Hier raden ze een 'mixer' aan:
 
ik zit hier nog met ander gezever...

tablet is dus een lenovo yoga 11, die heeft maar 1 usb c aansluiting (zoals de meeste, wat ik ronduit belachelijk vind)

wat ik nog belachelijker vind is dat er blijkbaar problemen zijn als ge apparaten wilt aansluiten, dat ge OTG usb kabels nodig hebt, en een OTG hub...

mijn vraag is nu of deze ook universeel zijn op alle android toestellen? zal een hub/otg kabel die werkt op een samsung ook werken op mijn lenovo? want specifiek voor dit model vind ik niks.
 
Terug
Bovenaan