Hoe hoger het loon, hoe lager de maatschappelijke meerwaarde van een job.

Hoe hoger het loon, hoe kleiner de maatschappelijke meerwaarde

  • Ja

  • Nee

  • Ja, in de meeste gevallen maar niet altijd

  • Nee, soms maar meestal niet


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Welke regio is dat aub hoe verloopt dat verhuren aan expats dan - je doet dit via airbnb - ik vraag me dan af of welke locatie men in godsnaam 2800 €/maand gaat betalen. Mis ik iets of ben ik ernstig verkeerd in de huurprijs voor een kamer. Hoeveel is je woning ongeveer waard?
Sylvercythe heeft het al gezegd: ze verhuurt en biedt 'diensten' aan waardoor ze die prijs kan vragen.
 
Welke regio is dat aub hoe verloopt dat verhuren aan expats dan - je doet dit via airbnb - ik vraag me dan af of welke locatie men in godsnaam 2800 €/maand gaat betalen. Mis ik iets of ben ik ernstig verkeerd in de huurprijs voor een kamer. Hoeveel is je woning ongeveer waard?
Centrum Leuven. Ik vraag 700eur per week. De meesten blijven 2 à 3 weken. Mijn woning is nu 480k waard (gekocht voor 275k) en zelf nieuwe badkamer en keuken ingezet.
 
Sylvercythe heeft het al gezegd: ze verhuurt en biedt 'diensten' aan waardoor ze die prijs kan vragen.
Ik doe de was van de lakens en handdoeken en eventueel de kledij van de gasten als ze mij dat vragen.

Dacht idd al in die richting - op zich heb ik daar niet echt een issue mee trouwens, mijn vader heeft vroeger ettelijke maanden gewerkt voor iemand die dat deed in het Brusselse - maar dan op het niveau van ministers, prominente personen in bank en verzekeringswezen - in een internationale context.

Ik heb het ook al gezien in een hangar zelfs (letterlijk met gipsplaten omgetoverd tot x aantal kamers).

Wel een aparte sector natuurlijk (en ook eentje die soms terecht ter discussie staat m.b.t. bepaalde handelspraktijken - maar dat geld zeker niet voor de sector algemeen), en je moet er ook open voor staan natuurlijk. Dergelijke faciliteiten moeten er ook zijn.

@Dewdrop Dazzle - veronderstellend dat het min of meer klopt zie ik ook weinig nut om het wat te verbloemen - ik neem aan dat dit ook geen probleem is voor anderen als we een kat gewoon een kat noemen- het is een wereld waar het gros van de bevolking niets of weinig van kent- mss een opportuniteit om dat wat toe te lichten.
 
@Dewdrop Dazzle - veronderstellend dat het min of meer klopt zie ik ook weinig nut om het wat te verbloemen - ik neem aan dat dit ook geen probleem is voor anderen als we een kat gewoon een kat noemen- het is een wereld waar het gros van de bevolking niets of weinig van kent- mss een opportuniteit om dat wat toe te lichten.
Airbnb is intussen toch goed ingeburgerd. Je hebt tegenwoordig trouwens ook immokantoren die zich bezig houden met expatverhuur, vooral in het Brusselse. Heb een groot deel klanten die werken bij Imec, gasthuisberg en C-valley.
 
Airbnb is intussen toch goed ingeburgerd. Je hebt tegenwoordig trouwens ook immokantoren die zich bezig houden met expatverhuur, vooral in het Brusselse. Heb een groot deel klanten die werken bij Imec, gasthuisberg en C-valley.
Wel opletten hiermee.

Bij mijn verkaveling was duidelijk opgenomen in 1 van de voorwaarden dat die geen designatie als kamerverhuur mocht hebben. Al was dit eerder om ervoor te zorgen dat mensen de woningen niet opkochten om er dan kotstudenten in te steken.
 
Maar dat is dan wel in een job waarvoor je een specifiek diploma en/of jarenlange expertise nodig hebt neem ik aan?

Nee, gewoon op een stoel zitten.


Mijn schoonbroer doet AirBnB in een bijgebouwd stukje bij zijn huis. Hij is niet vies van semi-illegale shenanigans. Zelfs in het boerengat waar wij wonen zijn ze er op uitgekomen en heel de tijd gezever. Ofwel doet AirBnB lastig ofwel de gemeente ofwel de logeerders ofwel buren ofwel heeft hij er zelf last van.

En het zijn veelal expats die er zitten.

Zo free money is het niet.
 
Nee, gewoon op een stoel zitten.


Mijn schoonbroer doet AirBnB in een bijgebouwd stukje bij zijn huis. Hij is niet vies van semi-illegale shenanigans. Zelfs in het boerengat waar wij wonen zijn ze er op uitgekomen en heel de tijd gezever. Ofwel doet AirBnB lastig ofwel de gemeente ofwel de logeerders ofwel buren ofwel heeft hij er zelf last van.

En het zijn veelal expats die er zitten.

Zo free money is het niet.
Illegalen komen er bij mij niet in.
 
. Het enige wat ik doe is een paar uur per week de gang en badkamer poetsen. Voor de rest dood ik de tijd met Netflix, diamond painting, stickerpuzzelboeken, online taallessen en kookworkshops. Ik heb nog geen enkele andere job gevonden die dezelfde inkomsten genereert met dezelfde minimale inspanning en waarbij ik elke dag kan uitslapen.
Dat heet dan gelukkig zijn? :rofl::rofl:
 
Allez kom....een beetje meer 'zingeving' en ambitie, in het bijzonder voor een jongedame....
Momenteel heb je een troosteloos bestaan.
Je bent nog geen 70+....
Ik probeer momenteel ook aan de bak te komen als bijlesleerkracht Frans maar dat is amper betaald. 20 eur per uur en via deelplatform waardoor die kantoren amper of geen patronale bijdragen betalen en dan zijn die kantoren er nog fier op dat ze 69eur per uur rekenen aan hun klanten. Ik zou dat wel willen doen moest ik 40eur per uur kunnen krijgen. Maar heb wel een kantoor op het oog dat vanaf januari een vast contract zou geven voor 2250eur net. Ben benieuwd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brt
Terug
Bovenaan