Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Of er is een oprechte fout gebeurd en je moet niet zo cynisch zijn.Kreeg net een mail van de Vlaamse Zorgkas dat ik zogezegd de zorgpremie nog niet betaald heb. Ga ik kijken in m'n bankapp, zie ik dat ik die al betaald had in april. Ik meteen bellen naar die dienst, blijkt dat ze een "foutje" hadden gemaakt.
Alsof het al niet erg genoeg is dat er zoveel langdurig zieke profiteurs zijn, gaat de overheid je nog eens extra proberen scammen.

| Beste, Wij willen u informeren dat we onlangs een incident hebben vastgesteld waarbij er beperkt en ongeoorloofd toegang is geweest tot bepaalde gegevens op een deel van onze systemen. Zodra het incident werd ontdekt, hebben onze teams het onmiddellijk beëindigd. Uit ons onderzoek blijkt dat enkel contactgegevens mogelijk betrokken zijn: naam, voornaam, postadres, e-mailadres en telefoonnummer. Wees gerust: er zijn geen bankgegevens, wachtwoorden of andere gevoelige informatie gecompromitteerd. Tot op heden hebben we geen frauduleus gebruik van deze gegevens vastgesteld. Uit voorzorg raden we u aan enkele nuttige maatregelen te nemen: - Wees alert voor e-mails, sms-berichten of telefoontjes waarin persoonlijke informatie wordt gevraagd of waarin u wordt aangemoedigd om op een link te klikken. Controleer altijd de identiteit van de afzender bij twijfel. - Gebruik sterke, unieke wachtwoorden voor elk van uw accounts en activeer waar mogelijk dubbele authenticatie (MFA). - Negeer elk bericht waarin om betaling wordt gevraagd: Colis Privé zal u nooit om een betaling vragen. De bescherming van uw persoonlijke gegevens is onze absolute prioriteit. Voor vragen kunt u terecht bij ons team via: [email protected]. Dank voor uw vertrouwen. Het Colis Privé Team |
Gisteren mail gehad van Colis Privé. Raar, dacht ik, want ik verwacht van hun geen pakket. Maar ging blijkbaar over een veiligheidslek aan hun kant. Nog hier die deze mail hebben gehad? Is wel legit.
Ook gehad.Gisteren mail gehad van Colis Privé. Raar, dacht ik, want ik verwacht van hun geen pakket. Maar ging blijkbaar over een veiligheidslek aan hun kant. Nog hier die deze mail hebben gehad? Is wel legit.
Belangrijke informatie over uw persoonlijke gegevens
Beste,
Wij willen u informeren dat we onlangs een incident hebben vastgesteld waarbij er beperkt en ongeoorloofd toegang is geweest tot bepaalde gegevens op een deel van onze systemen. Zodra het incident werd ontdekt, hebben onze teams het onmiddellijk beëindigd.
Uit ons onderzoek blijkt dat enkel contactgegevens mogelijk betrokken zijn: naam, voornaam, postadres, e-mailadres en telefoonnummer.
Wees gerust: er zijn geen bankgegevens, wachtwoorden of andere gevoelige informatie gecompromitteerd.
Tot op heden hebben we geen frauduleus gebruik van deze gegevens vastgesteld.
Uit voorzorg raden we u aan enkele nuttige maatregelen te nemen:
- Wees alert voor e-mails, sms-berichten of telefoontjes waarin persoonlijke informatie wordt gevraagd of waarin u wordt aangemoedigd om op een link te klikken. Controleer altijd de identiteit van de afzender bij twijfel.
- Gebruik sterke, unieke wachtwoorden voor elk van uw accounts en activeer waar mogelijk dubbele authenticatie (MFA).
- Negeer elk bericht waarin om betaling wordt gevraagd: Colis Privé zal u nooit om een betaling vragen.
De bescherming van uw persoonlijke gegevens is onze absolute prioriteit.
Voor vragen kunt u terecht bij ons team via: [email protected].
Dank voor uw vertrouwen.
Het Colis Privé Team
Newpharma heeft recent ook wel zo’n mail rondgestuurd na de problemen met Cloudflare.Netjes. Dat doen veel partijen ze niet na.

Gisteren 1 bij me gehad die voor 840000€ opgelicht werd met valse cryptomunten te kopen.
Ik snap nie hoe mensen met zo veel geld zo dom kunnen zijn met zo veel geld.Gisteren 1 bij me gehad die voor 840000€ opgelicht werd met valse cryptomunten te kopen.
Je moet niet slim zijn om veel geld te verdienen (Michel Van den Brande, iemand?), en helemaal niet om het te krijgen (erfenis bv.).Ik snap nie hoe mensen met zo veel geld zo dom kunnen zijn met zo veel geld.
ghoja die was toch van een hoger niveau dan Michel Van den Brande, maar slim zijn gaat niet altijd samen met gezond verstand.Je moet niet slim zijn om veel geld te verdienen (Michel Van den Brande, iemand?), en helemaal niet om het te krijgen (erfenis bv.).
Oud-collega van mij (oliedomme mens weliswaar, maar om een beeld te geven hoe dat geld er kwam): gescheiden, gezamenlijke woning verkocht met veel winst en iets gaan huren. Enkele maanden later was al zijn geld weg aan zo'n oplichter, gezien de politiezone gaat dat dossier ook bij @Str8_6 zitten en het zal absoluut niet bij die twee voorvallen blijven. En dat is dan 1 relatief kleine zone. Ze gaan misschien wel beiden in de top-3 qua bedrag zitten, hoewel ik zelfs daar niet zeker van ben.Ik snap nie hoe mensen met zo veel geld zo dom kunnen zijn met zo veel geld.

Wij hebben gemiddeld 50 zulke dossiers per week. En het gaat iedere keer over duizenden euros. 30K en meer is zeker geen uitzondering.Oud-collega van mij (oliedomme mens weliswaar, maar om een beeld te geven hoe dat geld er kwam): gescheiden, gezamenlijke woning verkocht met veel winst en iets gaan huren. Enkele maanden later was al zijn geld weg aan zo'n oplichter, gezien de politiezone gaat dat dossier ook bij @Str8_6 zitten en het zal absoluut niet bij die twee voorvallen blijven. En dat is dan 1 relatief kleine zone. Ze gaan misschien wel beiden in de top-3 qua bedrag zitten, hoewel ik zelfs daar niet zeker van ben.
Ik zou eens willen weten hoeveel het effectief gebeurt in ons land, rekening houdend dat niet iedereen aangifte durft doen uit schaamte.
Ik ben zeker dat als die de lotto wint, hij het opnieuw tegenkomt. Die mens is moeten veranderen van werk zelfs omdat de collega's die hem waarschuwden dat het oplichting was, vrij agressief van weerwoord werden gediend, tot onze baas toe.
Die oplichters zoeken er ook wel de kwetsbare profielen uit: 50'er of 60'er, nog wat verblind door de emoties na scheiding of weduwnaar te worden, wat goed kunnen zeveren en het is snel gebeurd. Ik snap ook niet hoe je er in kan lopen, maar ergens weer wel.
Zoveel had ik nu ook wel niet gedacht, wtf. Niet moeilijk dat die oplichters blijven proberen als het in zo'n aantal zaken lukt.Wij hebben gemiddeld 50 zulke dossiers per week. En het gaat iedere keer over duizenden euros. 30K en meer is zeker geen uitzondering.