Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
nog een mailke gekregen van itsme om een actie te voltooien via een link in de mail.

groetjes

Uw Bedrijf BV
Voorbeeldstraat 12, 1000 Brussel
© 2025 Uw Bedrijf. Alle rechten voorbehouden.

yep, looks legit :lol:

Kreeg net een mail van de Vlaamse Zorgkas dat ik zogezegd de zorgpremie nog niet betaald heb. Ga ik kijken in m'n bankapp, zie ik dat ik die al betaald had in april. Ik meteen bellen naar die dienst, blijkt dat ze een "foutje" hadden gemaakt.
Alsof het al niet erg genoeg is dat er zoveel langdurig zieke profiteurs zijn, gaat de overheid je nog eens extra proberen scammen.
Of er is een oprechte fout gebeurd en je moet niet zo cynisch zijn.

Vandaag een telefoontje met een computerstem dat als ik een baan zocht, de call moest accepteren.. maar de beller had al meteen opgehangen.

Ik heb even getwijfeld eerlijk gezegd ....... gehackte mail? Telenet_N.V. <[email protected]> geen onderliggend/gecamoufleerd mailadres...komt echt van bovenstaand adres(t.a.v : admin en/of mod: heb om die reden het mailadres niet gewist, aangepast of geblurd.

Bevestig uw e-mailaccount

Beste klant,

Wij informeren u dat per 1 januari 2025 e-mailaccounts en aliasen die gedurende een langere periode niet actief gebruikt zijn, worden afgesloten.

Om uw account actief te houden, vragen wij u vriendelijk om uw gegevens te bevestigen via onderstaande knop.

Account bevestigen <https://aeromappingsolutions.com>

Deze bevestiging helpt ons om uw dienstverlening te optimaliseren en uw account veilig te houden.

Met vriendelijke groet,

Het Teleñet Team

Teleñet NV - Liersesteenweg 4, 2800 Mechelen

U ontvangt deze e-mail omdat u klant bent bij Teleñet. Voor vragen kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Vandaag een brief in de bus van de centrale bank dat ik één van de gelukkigen ben om aan een enquete mee te doen en dat ik achtereen een telefoontje mag verwachten van een bepaald nummer die mij een paar vragen gaan stellen …allemaal onder toezicht van de nationale bank …

Tja , moest het echt zijn dan hebben ze nog pech want ik doe niet mee . ;)

(Ze zouden mijn telefoonnr in de gouden gids gevonden hebben …dus dat zachte vast toestel zijn dan en die neem ik gewoon nooit op …)

Gisteren mail gehad van Colis Privé. Raar, dacht ik, want ik verwacht van hun geen pakket. Maar ging blijkbaar over een veiligheidslek aan hun kant. Nog hier die deze mail hebben gehad? Is wel legit.

Belangrijke informatie over uw persoonlijke gegevens​

Beste,

Wij willen u informeren dat we onlangs een incident hebben vastgesteld waarbij er beperkt en ongeoorloofd toegang is geweest tot bepaalde gegevens op een deel van onze systemen. Zodra het incident werd ontdekt, hebben onze teams het onmiddellijk beëindigd.

Uit ons onderzoek blijkt dat enkel contactgegevens mogelijk betrokken zijn: naam, voornaam, postadres, e-mailadres en telefoonnummer.
Wees gerust: er zijn geen bankgegevens, wachtwoorden of andere gevoelige informatie gecompromitteerd.

Tot op heden hebben we geen frauduleus gebruik van deze gegevens vastgesteld.

Uit voorzorg raden we u aan enkele nuttige maatregelen te nemen:
- Wees alert voor e-mails, sms-berichten of telefoontjes waarin persoonlijke informatie wordt gevraagd of waarin u wordt aangemoedigd om op een link te klikken. Controleer altijd de identiteit van de afzender bij twijfel.
- Gebruik sterke, unieke wachtwoorden voor elk van uw accounts en activeer waar mogelijk dubbele authenticatie (MFA).
- Negeer elk bericht waarin om betaling wordt gevraagd: Colis Privé zal u nooit om een betaling vragen.

De bescherming van uw persoonlijke gegevens is onze absolute prioriteit.
Voor vragen kunt u terecht bij ons team via: [email protected].

Dank voor uw vertrouwen.

Het Colis Privé Team

Gisteren mail gehad van Colis Privé. Raar, dacht ik, want ik verwacht van hun geen pakket. Maar ging blijkbaar over een veiligheidslek aan hun kant. Nog hier die deze mail hebben gehad? Is wel legit.

Belangrijke informatie over uw persoonlijke gegevens​

Beste,

Wij willen u informeren dat we onlangs een incident hebben vastgesteld waarbij er beperkt en ongeoorloofd toegang is geweest tot bepaalde gegevens op een deel van onze systemen. Zodra het incident werd ontdekt, hebben onze teams het onmiddellijk beëindigd.

Uit ons onderzoek blijkt dat enkel contactgegevens mogelijk betrokken zijn: naam, voornaam, postadres, e-mailadres en telefoonnummer.
Wees gerust: er zijn geen bankgegevens, wachtwoorden of andere gevoelige informatie gecompromitteerd.

Tot op heden hebben we geen frauduleus gebruik van deze gegevens vastgesteld.

Uit voorzorg raden we u aan enkele nuttige maatregelen te nemen:
- Wees alert voor e-mails, sms-berichten of telefoontjes waarin persoonlijke informatie wordt gevraagd of waarin u wordt aangemoedigd om op een link te klikken. Controleer altijd de identiteit van de afzender bij twijfel.
- Gebruik sterke, unieke wachtwoorden voor elk van uw accounts en activeer waar mogelijk dubbele authenticatie (MFA).
- Negeer elk bericht waarin om betaling wordt gevraagd: Colis Privé zal u nooit om een betaling vragen.

De bescherming van uw persoonlijke gegevens is onze absolute prioriteit.
Voor vragen kunt u terecht bij ons team via: [email protected].

Dank voor uw vertrouwen.

Het Colis Privé Team
Ook gehad.
Seems legit.

Hier op m’n publiek vast nr. van de zaak zijn inkomende oproepen van alle landen behalve de Benelux, Duitsland en Frankrijk en UK geblokkeerd. Idem voor mn vast privé nr.
Anders teveel zever.

Natuurlijk op amper 2 dagen weer van die klassieke fake Microsoft support calls van Indiërs vanaf een UK nr. op m'n zakelijk nr.
En dan duidelijk van een Chinees bedrijf die z'n producten (zonnepanelen) wilt aanbieden, met een Frans nr.

Zucht.

UK toch geen contacten meer (vroeger wel leveranciers gehad), dus die mag al op de blocklist.

Elke keer weer die Chinezen die maar proberen om wat te verkopen, maar het boeit me echt niet, heb niks nodig, laat staan een gesprek in gebrekkig engels.

Hay sar ma spiik with somwon fwom puchase depatement pliz? :cautious::censored:

Van die "beveiligingsfirma's" die als eerste vraag over de telefoon stellen welk systeem je nu hebt.
Laat mij gerust! Een btw nummer hebben en online beschikbare informatie hebben is toch echt wel een bron van informatie voor al die scammers.
Altijd "spreek ik met de zaakvoerder van ...."

Ik snap nie hoe mensen met zo veel geld zo dom kunnen zijn met zo veel geld.
Oud-collega van mij (oliedomme mens weliswaar, maar om een beeld te geven hoe dat geld er kwam): gescheiden, gezamenlijke woning verkocht met veel winst en iets gaan huren. Enkele maanden later was al zijn geld weg aan zo'n oplichter, gezien de politiezone gaat dat dossier ook bij @Str8_6 zitten en het zal absoluut niet bij die twee voorvallen blijven. En dat is dan 1 relatief kleine zone. Ze gaan misschien wel beiden in de top-3 qua bedrag zitten, hoewel ik zelfs daar niet zeker van ben.
Ik zou eens willen weten hoeveel het effectief gebeurt in ons land, rekening houdend dat niet iedereen aangifte durft doen uit schaamte.
Ik ben zeker dat als die de lotto wint, hij het opnieuw tegenkomt. Die mens is moeten veranderen van werk zelfs omdat de collega's die hem waarschuwden dat het oplichting was, vrij agressief van weerwoord werden gediend, tot onze baas toe. :lol:

Die oplichters zoeken er ook wel de kwetsbare profielen uit: 50'er of 60'er, nog wat verblind door de emoties na scheiding of weduwnaar te worden, wat goed kunnen zeveren en het is snel gebeurd. Ik snap ook niet hoe je er in kan lopen, maar ergens weer wel.

Oud-collega van mij (oliedomme mens weliswaar, maar om een beeld te geven hoe dat geld er kwam): gescheiden, gezamenlijke woning verkocht met veel winst en iets gaan huren. Enkele maanden later was al zijn geld weg aan zo'n oplichter, gezien de politiezone gaat dat dossier ook bij @Str8_6 zitten en het zal absoluut niet bij die twee voorvallen blijven. En dat is dan 1 relatief kleine zone. Ze gaan misschien wel beiden in de top-3 qua bedrag zitten, hoewel ik zelfs daar niet zeker van ben.
Ik zou eens willen weten hoeveel het effectief gebeurt in ons land, rekening houdend dat niet iedereen aangifte durft doen uit schaamte.
Ik ben zeker dat als die de lotto wint, hij het opnieuw tegenkomt. Die mens is moeten veranderen van werk zelfs omdat de collega's die hem waarschuwden dat het oplichting was, vrij agressief van weerwoord werden gediend, tot onze baas toe. :laugh:

Die oplichters zoeken er ook wel de kwetsbare profielen uit: 50'er of 60'er, nog wat verblind door de emoties na scheiding of weduwnaar te worden, wat goed kunnen zeveren en het is snel gebeurd. Ik snap ook niet hoe je er in kan lopen, maar ergens weer wel.
Wij hebben gemiddeld 50 zulke dossiers per week. En het gaat iedere keer over duizenden euros. 30K en meer is zeker geen uitzondering.

Wij hebben gemiddeld 50 zulke dossiers per week. En het gaat iedere keer over duizenden euros. 30K en meer is zeker geen uitzondering.
Zoveel had ik nu ook wel niet gedacht, wtf. Niet moeilijk dat die oplichters blijven proberen als het in zo'n aantal zaken lukt.

Terug
Bovenaan