Het is toch echt vechten tegen de bierkaai wanneer de advertentieplatforms echt niet meewerken.
Ik ben een "retro/vintage" computer verzamelaar, ken de prijzen dus goed.
Wanneer ik een gegeerd vintage toestel zie verschijnen, in "goed werkende" staat, dat tegen lage (maar niet 100% zeker abnormaal laag, er zijn nog veel mensen die ofwel geld nodig hebben of niet echt de prijs kennen) te koop staat, dan ga ik toch eerst eens goed alles nakijken.
Zie zo een advertentie vandaag, doe een google lens search op de foto's, en zie dat de foto's komen van een Duitse tweedehands site, met als ophaallocatie in Leipzig.
De advertentie op 2dehands geeft Brugge als locatie.
Rapporteer dit, met de link naar die andere site, en krijg een half uur later een berichtje dat ze niets frauduleus terugvinden aan de advertentie.
Kijk even welke andere advertenties die account heeft op 2dehands, en van het andere ding dat die verkoopt komen de foto's dan weer van een verkoper in Parijs...
Omschrijving is gewoon Google Translate van de andere verkoopssites...
Voorbeeldje (zolang ze nog online staan):
Zeer goede staat - de toetsenbordkabel heeft een klein krasje op de rubberen isolatie - vandaar de textieltape.Technisch gezien is alles in orde,
www.2dehands.be
En de vermoedelijk originele echte verkoop:
Kleinanzeigen: Gebrauchte Computer kaufen - Jetzt in Leipzig Leipzig, Zentrum finden oder inserieren! - kleinanzeigen.de
www.kleinanzeigen.de
Op een van de foto's zie ik een boekenrek met Duitstalige boeken, dus de Leipzig advertentie zal wel de correcte zijn...
Heb een berichtje gestuurd dat ik kan komen afhalen, maar hij gaat niet veel thuis zijn en zou liever verzenden, graag op voorhand te betalen op Belgisch rekening nummer...
Dacht het niet...
Maar voor 2dehands echt niet frauduleus hoor...