Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Bij mij was dat nog in den tijd van: "alo tis hier zorro, heb je mijn paard gezien."
En dan nog eens terugbellen met " alo tis hier paard van zorro, heb je zorro soms gezien."
Billenkletsen zulle toen! 😆 (spreek over 40 jaar geleden he, toen ik zelf een jaar of 10 was)

Ik heb dat ook eens gedaan naar de toenmalige "900".
Paar minuten later belden die zelf terug en nam mijn ma op... was toen ook billenkletsen zulle, maar op een andere manier... :headshake:
Elke BG die nu beweert: Op 10 jarige leeftijd deed ik zo'n dingen niet: 99% zeker van: Het correcte antwoord = Jawel maar de helft weet dit anno 2025 gewoon niet meer hé. En die resterende 1% --> dat is echt by far een heel grote minderheid. ;)

Op zo'n jonge leeftijd voer je gewoon kattekwaad uit al was het maar 'belleke trek'.

vlucht binnen 2 weken naar turkije gecancelled.

staat in mail : omboeken of refund. ik kies voor dat laatste. (want zij vliegen maar 1 keer per week dus omboeken geen optie)
ik klik om die vlucht te annuleren dus zoals ze voorstellen: de helft van mn bedrag ben ik zogezegd kwijt.

in de kleine lettertjes stond, dat je (als zij de vlucht annuleren), zelf via de chat moet gaan om die te laten schrappen.

Gelukkig had ik dat gelezen. nu full refund.
echt wel smerig eigenlijk.

Ondertussen nieuwe vlucht geboekt bij andere maatschappij , maar ja 2 weken voor afreis, prijs natuurlijk duurder.

Gisteren oproep van een Deens nummer.
Een man die Engels spreekt met Indisch accent aan de lijn. Op de achtergrond veel ander lawaai van bellende mensen.
Wist meteen hoe laat het was. Maar ik hang dan niet meteen op want ben altijd wel benieuwd wat ze van plan zijn.

Hij beweert van het “Global Economic Forum” te zijn en enkele vragen te hebben over de wereldeconomie.
Ik laat hem zijn vragen stellen en op het einde vraagt hij of mijn e-mail en volledige naam correct zijn.
Hij geeft deze gegevens zelf zonder dat ik deze eerst gaf.
Er zat ook een vraag tussen of ik interesse heb in Crypto investeringen.

Allemaal dus zeer verdacht, maar wat in godsnaam kunnen ze nu bereiken met zo een telefoontje vraag ik mij dan af?

Mijn stem opnemen en gebruiken om andere op te lichten!
Info van mij verzamelen? (Maar alle info had hij al…)

Als je interesse moest getoond hebben voor de crypto zal hij u waarschijnlijk een linkje of iets dergelijks toesturen en zo zal de stam beginnen denk ik . ;)

Hoi Makila

Je vraagt je vast af waarom ik twee privéfoto's van mezelf aan je mail? Well...

Ik vond jouw email adres toen ik mijn bureaulaatje aan het opruimen was. Ik had het opgeschreven op een klein klad papiertje. Het moet van lang geleden zijn toen ik nog veel op de chat zat... Hebben we weleens eerder gekletst? Geen idee waarom we ons contact verloren hebben. Ik voel mij de laatste tijd nogal eenzaam en zou wel weer iemand kunnen gebruiken om af en toe mee te kletsen, zeker wanneer ik behoefte heb aan genegenheid. Kunnen we snel weer eens kletsen?

Anaal foto 1 anaal foto 2 :unsure:

Mvg,
Sletje

OK sure @sletje 'let us talk' merci voor de foto's hé. :eek2:

Hoi Makila

Je vraagt je vast af waarom ik twee privéfoto's van mezelf aan je mail? Well...

Ik vond jouw email adres toen ik mijn bureaulaatje aan het opruimen was. Ik had het opgeschreven op een klein klad papiertje. Het moet van lang geleden zijn toen ik nog veel op de chat zat... Hebben we weleens eerder gekletst? Geen idee waarom we ons contact verloren hebben. Ik voel mij de laatste tijd nogal eenzaam en zou wel weer iemand kunnen gebruiken om af en toe mee te kletsen, zeker wanneer ik behoefte heb aan genegenheid. Kunnen we snel weer eens kletsen?

Anaal foto 1 anaal foto 2 :unsure:

Mvg,
Sletje

OK sure @sletje 'let us talk' merci voor de foto's hé. :eek2:

hoe heb je deze week willen cammen :p

hoe heb je deze week willen cammen :p
Sletje ben jij het? :tongue: Ik krijg normaal eigenlijk nooit seksueel getinte mails. Deze is aldus nieuw voor mij.
Hoe gaat zo'n scam eigenlijk in zijn werk? Want ik vermoed ben er zeker van dat van de daad zelf natuurlijk nooit iets van in huis zal komen ;)

Sletje ben jij het? :tongue: Ik krijg normaal eigenlijk nooit seksueel getinte mails. Deze is aldus nieuw voor mij.
Hoe gaat zo'n scam eigenlijk in zijn werk? Want ik vermoed ben er zeker van dat van de daad zelf natuurlijk nooit iets van in huis zal komen ;)
Gewoon standaard zeker? "Knappe vrouw" verleidt domme man, ze worden verliefd, maar zij kan niet naar België komen door financiële problemen, dus ze vraagt wat geld.

Gewoon eens een andere manier om te ronselen.

Zoiets ja , vroeger ook nog iemand gekend die dacht dat hm met een knappe Russische zat te chatten …hij liet mij zelfs hare foto zien die ze had opgestuurd . ;)
Hijzelf was een lelijke oude vent van 68 met een verwilderde baard ….zij was een Barbie pop (voor een Russische had ze een heel goed voorkomen ; )
Heb hem ook aangeraden om te stoppen met chatten vanaf dat ze geld zou vragen ….paar weken later was het gedaan . ;)

Amaai Makila moet nogal op vieze sites gezeten hebben vroeger.
Voor bepaalde specifieke diensten (Bijvoorbeeld Roku) daarvoor gebruik ik natuurlijk mijn yahoo of hotmail (Makila) account hé. :tongue:

Dit was via mijn proximus emailaddres en daarmee ben ik heiliger dan de paus. ;)
Dus dit lijkt mij gewoon ad random.

Laatst bewerkt:
Vandaag ook weer post gehad van de fiscus dat er iets veranderd was in mijn belastingaangifte in mijn voordeel maar moest wel reageren voor 4/04/2025 .
Tja heb ik dus pech gehad …

Gewoonlijk ook nog het berichtje van de christelijke mutualiteit dat ik mijn gegevens moet bijwerken of ze betalen niet meer uit …tja alles gebeurt rechtstreeks tegenwoordig dus ga daar niet van wakker liggen . ;)

Ook eentje van de watergroep , is wel een nieuwe dus heb deze nog niet gehad met uitleg dat er een aanpassing kon gebeuren aan mijn rekening ….maar dat zie ik dan wel bij de afrekening volgend jaar . ;)

Nieuwe maatregel tegen factuurfraude: banken checken binnenkort of naam en rekeningnummer overeenkomen

Lang geleden maar hier nog eens een oproep in Whatsapp gekregen van een Brits nummer. Bleef redelijk lang bellen.

Ik ben door een Belgisch gsm nummer opgebeld, het eerste stuk heb ik gemist omdat ik m'n oortjes niet in had. Maar het was een automatische stem en die zei iets in de trant van "we hebben een betaling gedetecteerd van XXXX euro, indien u dit deed hoef je niets te doen. Indien je verdere hulp wilt, druk op 1" en dan sloot die af. Er was zelfs geen tijd om je toetsenbord te openen en op 1 te drukken. En ik was sowieso al niet van plan om verdere acties te nemen.
Ik heb dat nummer toegevoegd aan whatsapp en de foto is een of andere random 40 jarige (niet zo knappe...) vrouw.
Dus ik heb hele grote vermoedens dat dit een gestolen/fake nummer is. Maar ik vraag me nu echt af, wat is de scam hier?
Een bug in hun scamsysteem waardoor het automatisch telefoontje niet verliep zoals het moest?

Niet echt een scam maar een kerel die wellicht random bedrijven opbelt of ze toevallig geen auto's te koop hebben... Denkende dat het van die types zijn die onze straten vervuilen door van die kaartjes aan onze auto ramen te steken heb ik die meteen uitgescholden. Legde snel neer. De loser. Volgende keer leg ik klacht neer bij economische inspectie want ze mogen normaal niet zomaar bellen voor zo'n doeleinden.

Terug
Bovenaan