Dit is complete onzin. Met een rekeningnummer, laat staan het overschrijven van een klein bedrag, kunnen ze onmogelijk je rekening plunderen. Anders zou het ook nogal gemakkelijk zijn. Het kan natuurlijk wel zijn dat dat het begin is van de echte scam-operatie.
Scammers gaan je (vaak via een ander kanaal, bvb Whatsapp) contacteren en vragen naar het KAARTnummer, en naam en bank. Dat zijn nu net de gegevens die je nodig hebt om op je online account in te loggen, dan gebruik makend van zo een kaartlezer. Voor dat laatste doen ze een een man-in-the-middle. Jij denkt dat je met een legitieme site te doen hebt, en gebruikt dat bakje om een code te genereren. De code geef je in op een fake site, waarna de scammers die code gebruiken om zelf in te loggen op jouw account. Voor de eigenlijke overschrijving gebruiken ze dan een gelijkaardige truuk.
Heb zelf eens het spel meegespeeld toen ik ook iets niche verkocht en de koper zelfs totaal geen idee bleek te hebben wat hij kocht

. Daarna werd ik via Whatsapp gecontacteerd en vroegen ze die gegevens. Als kaartnummer verzon ik iets, en als naam gaf ik 'De Visser'

. Dacht dan dat ze nog gingen zeggen dat mijn kaartnummer verkeerd was, maar het bleef vervolgens stil. Ze hadden het wel door, precies

.