Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Niet zeker of het een scam is maar mail van Amazon dat er een probleem is met betaalmethode van mijn Kindle download. Normaliter als er een probleem is, dan komt het boek gewoon niet op de Kindle. In dit geval, na ‘koop’ te klikken, boek gewoon aanwezig en leesbaar. Krijg gisteren dus die mail waarin staat dat ik binnen de 360 dagen mijn betaalmethode moet aanpassen en dan opnieuw kan downloaden. Het boek staat nog steeds gewoon in mijn Kindle app. Het is die 360 dagen die ik vreemd vind. Ik heb op geen enkele link in de mail geklikt, het zal ook geen 360 dagen duren om het uit te lezen. Is het omdat je van Amazon - als bij Apple - eigenlijk geen ‘eigenaar’ bent van je digitale product? Maar bij Apple moet je niet opnieuw kopen, dus dacht het niet. Vond het alleszins vreemd.

Ik heb nog wel es ergens een uurke vrij...

Kreeg net sms:
Hello. LinkedIn is recommending a part-time job for €20-300 a day! I'm Mia from LinkedInHuman Resources. You only need to work 30-60 minutes a day for €800 for 5 days, €3,000 for 15 days and €6,000 for 30 days. The hours are up to you. If you are interested, answer "Yes" or "interested"

Hier ook iets gelijkaardigs:

Remote worker wanted for world hotel tourist attraction, available to work remotely for 30-50 mins per day, 22+, clear thinker, easy job, assessment and booking only, €100-700 per day, paid same day, employer Whatsapp:+3228995725

aanbeveling om een job te vinden, 70-150$ per uur, slechts 1 à 2 uur werken per keer, en ze beloven een work permit!

Ik heb nog wel es ergens een uurke vrij...

Kreeg net sms:
Hello. LinkedIn is recommending a part-time job for €20-300 a day! I'm Mia from LinkedInHuman Resources. You only need to work 30-60 minutes a day for €800 for 5 days, €3,000 for 15 days and €6,000 for 30 days. The hours are up to you. If you are interested, answer "Yes" or "interested"
Ik heb vandaag dezelfde sms gekregen. Welkom collega!

Als ik nu nog een rekening had bij Argenta :laugh:
Dat personeelszaken zich met kaartlezers bezig houd?

Beste klant,

Met ingang van 15 november 2023 gaan wij van start met de introductie van de nieuwe kaartlezer. De nieuwe kaartlezer is de opvolger van de huidige kaartlezer die u momenteel bezit. Argenta biedt haar klanten een veilige virtuele omgeving aan om bankzaken te doen met maximaal gebruiksgemak.

De nieuwe kaartlezer maakt gebruik van een ingebouwde camera. Door het scannen van de opgegeven kleurcode logt u in op uw Argenta en kunt u uw betaalopdrachten veilig en eenvoudig ondertekenen.

Uw huidige kaartlezer zal per 1 december 2023 gedeactiveerd worden. U kunt dan geen gebruik meer maken van uw huidige kaartlezer. De nieuwe kaartlezer is geheel gratis. Na 1 december zullen wij 14,95 EUR in rekening brengen.

Onderteken hier uw aanvraag

Met vriendelijke groet,

Albert van Coppenolle
Afdeling personeelszaken

Moest mijn cijfers doorgeven voor de eindafrekening voor gas en elektriciteit.

2 dagen later mail van Fluvius, je trekt 400 euro terug.
Ik zit bij Luminus, dus zou al zot zijn dat Fluvius een terug betaling doet.
En laat staan 2 dagen nadat de cijfers zijn doorgegeven.
Zo snel werken die mannen nu ook niet, en al zeker niet als ze moeten terug betalen.

Vooral zot hoe die gasten weten dat wij die cijfers doorgegeven hebben 2 dagen geleden.
Begin mij dan af te vragen, enige vorm van tracker of hebben die intern weet van wanneer die cijfers zijn doorgegeven.

Hotel van booking.com weer.

Ik ging er eergisteren gaan overnachten. Daags voordien al kreeg ik een bericht via de app "please give me your CVC of your creditcard". :wtf:

Gewoon niet op gereageerd, en toen ik incheckte gewoon betaald met mijn maestro, en receipt gevraagd.

CVC geven zeker lol, en mijn creditcard nummer hadden ze al via de booking.com app.... En de week nadien ik terug in België, en die hotel medewerker, gans zalando leeg geshopt met mijn kaart...

Vooral zot hoe die gasten weten dat wij die cijfers doorgegeven hebben 2 dagen geleden.
Begin mij dan af te vragen, enige vorm van tracker of hebben die intern weet van wanneer die cijfers zijn doorgegeven.
Uh, die zenden gewoon zodanig veel mails dat er altijd wel iemand is waarbij de timing toevallig goed zit waardoor het geloofwaardiger wordt.

Denk ook dat er veel tracking software actief is , zelfs via dit forum . ;)
Heb hier eens een postje geplaatst over V-de serie en is al een oudje nu en opeens in mijne facebook allerhande artikeltjes over …jawel hoor V -de serie …toevallig ????denk het niet . ;)

Tja , dat is het internet héé …en sommige plaatsen gewoon heel hun leven online dus zou me niet verbazen dat “ze” ons gewoon kunnen volgen (en nee ben geen doem of complot denker , ik lig er zelfs niet wakker van . ;) )

Moest mijn cijfers doorgeven voor de eindafrekening voor gas en elektriciteit.

2 dagen later mail van Fluvius, je trekt 400 euro terug.
Ik zit bij Luminus, dus zou al zot zijn dat Fluvius een terug betaling doet.
En laat staan 2 dagen nadat de cijfers zijn doorgegeven.
Zo snel werken die mannen nu ook niet, en al zeker niet als ze moeten terug betalen.

Kheb nu al in de vriendenkring een paar keer gehoord dat er frauduleuze itsme sms'jes komen wanneer er effectief een itsme moet geheractiveerd worden of dergelijke waardoor ik vermoed dat er toch iets van tracker rondzwerft.

Damn, ik krijg tussen al mijn spammails vaak van fedex 'zogezegd' spam binnen. Het is overduidelijk spam, en ik rapporteer stelselmatig als fishing. Ik deed mijn Outlook app open, meestal staan de mails als default, maar ik heb even de kalender aangeklikt, en daar stond een rsvp verspreid over alle dagen, heb die dan gedelete uiteraard, maar dus bij mijn weten nergens op geklikt... :help:

Ik denk dat we niet willen weten wat er allemaal ongezien op gsm of pc wordt geïnstalleerd zonder toestemming :oink:

Denk ook dat er veel tracking software actief is , zelfs via dit forum . ;)
Heb hier eens een postje geplaatst over V-de serie en is al een oudje nu en opeens in mijne facebook allerhande artikeltjes over …jawel hoor V -de serie …toevallig ????denk het niet . ;)

Tja , dat is het internet héé …en sommige plaatsen gewoon heel hun leven online dus zou me niet verbazen dat “ze” ons gewoon kunnen volgen (en nee ben geen doem of complot denker , ik lig er zelfs niet wakker van . ;) )
Alles wordt ook perfect via uw wifi getracked. Als ik thuis van alles opzoek op mijn gsm, dan ziet mijn vrouw dat 'toevallig' savonds als reclame op haar facebook staan. (LG OLED tv, Skoda Superb, hemden van merk x, 2.1 HDMI kabels etc)

Die heeft ook al vaak gehad dat ze op Google de zoekgeschiedenis van haar klanten kan zien.

Beste

Helaas moeten wij u meedelen dat vandaag de laatste kans is om uw geschenkdoos klaar te maken. Wij hebben u 4 weken geleden uitgekozen voor een kleine verrassing en ik heb al verschillende keren geprobeerd contact met u op te nemen.

Mijn collega Michael (vrachtafdeling) vertelde me dat er nog 2 andere mensen genomineerd zijn voor een cadeau. Als u niet reageert, krijgen zij het cadeau dat nog voor u gereserveerd is.

U kunt dit voorkomen door hier te bevestigen

Temu scam.
Twee weken geleden kreeg ik een FB messenger bericht van een kennis.
Daarin stond een temu link, wijselijk dit bericht verwijdert.
Nu constant scam mails van zogezegd temu.
WTF??? :eek:

Terug
Bovenaan