Betekent zo’n gemiddelde score bij jullie ook gewoon 'volgens verwachting'?
Hier is het een processie van Echternach:
* In december moeten we een zelfevaluatie invullen.
* In januari moet N+1 zijn evaluatie maken en met jou bespreken (bespreken is niet gebeurd).
* In de eerste helft van februari doet HR een "kalibratie"... aka alle scores naar beneden tunen zodat alles rond de 100-110/150 ligt, waarbij 100 'volgens verwachting' is en 150 'above & beyond'.
* In de tweede helft van februari krijgt N+1 het formulier terug, bespreekt de aanpassingen (wél gebeurd) en finaliseert het dan.
* Eind maart krijgen we dan een mailtje met een brief die je kan downloaden waarin staat wat je krijgt (áls je iets krijgt).
Normaal gezien zit er deze keer een functieverandering met bijhorende opslag aan te komen, maar HR heeft blijkbaar final say of zoiets dus de details ga ik pas weten eind deze maand. Lekker transparant.
EDIT: één ding heb ik wel geleerd na al die jaren corporate bullshit, waar ik het vroeger moeilijk vond om mezelf iets meer te geven dan juist 'volgens verwachting' heb ik intussen geen enkele schroom meer om in mijn zelfevaluatie een hoop zaken boven verwachting in te geven.