Netwerken Hirschmann + Access Point Unifi6+

Sir_Bongiovi

Active member
Hallo,

Ik heb een Hirschmann inca 1g geïnstalleerd op V1 (werkt correct), tevens heb ik een unifi 6+ aangekocht en deze met de Hirschmann utp5e kabel verbonden. App van Unifi geïnstalleerd maar ik kan de Unifi niet zien bij m'n netwerken. De bedoeling is om meer wifi te hebben op zolder, vandaar dit Access Point.

Heb je nog andere hardware van ubiquiti nodig om dit te doen werken ?

Provider - Telenet.
 
Ja, de app is geen controller maar een interface voor 1 of meerdere controllers met enkele extra functies voor adoptie via bluetooth. Je moet een controller hebben. Dat kan op een device van Unifi (een console of een cloud key) of op een 'self hosted controller' die je op linux, windows of MacOs installeert. Die moet niet altijd op staan voor gewone wifi, alleen voor doorlopende statistieken en voor sommige specifieke functies zoals een gastenportaal.

Volg deze link en scroll iets naar beneden voor 'Download network server'
Alternatief kan je de controller ook op Docker installeren moest je ergens een instance hebben (op een synology of een homelab server).

Heeft het AP ook stroom via PoE want je spreekt daar niet over? Elk Unifi AP heeft PoE nodig via een switch of een injector. Een U6+ heeft PoE 802.3af nodig (ook wel gewoon "PoE"genoemd.
 
Nee ik heb geen switch of injector. Als ik hem verbind met de UTP licht hij ook niet op dus volgens mij krijgt hij inderdaad geen stroom ofzo. Zijn er andere AP die zouden werken zonder extra hardware? Enkel via UTP. (En eventueel stroomkabel )Zou hem nog kunnen retour sturen namelijk.

Zo'n injector neemt alweer wat plaats in. Niet echt een mooi zicht op de slaapkamer met zo'n Hirschmann,injector en AP op een muur 😔
 
Laatst bewerkt:
Elk AP heeft PoE nodig, op de ingebouwde AP's van een UDR, UDM of gateway express of gateway light na. Die 4 zijn toestellen die een stopcontact hebben omdat ze zelf ook router en/of switch/controller zijn naast een AP. Er is ook een repeater die een eigen stopcontact heeft, maar daar kan je dan geen UTP insteken want die werkt op basis van een bestaand Unifi WiFi netwerk dus niet combineerbaar met je Moca.

Je kan die PoE eender waar op de UTP kabel toevoegen he... Via een PoE switch doet men dat voor een nette installatie ergens uit het zicht in een netwerkkast. Met een PoE injector kan je die net na de Moca adapter steken, of net voor het AP als dat uit elkaar ligt. Zo kan je dat geheel eventueel in / achter / op een kast stoppen.

Gebruik je het LAN netwerk dat aan de andere kant van je moca adapter zit voor iets? Want je zou je U6+ kunnen inruilen voor een UDR, dan heb je een controller en U6 AP in 1 met een stopcontact en dan heb je nog 4 UTP poorten, waarvan 2 met PoE over zodat je nog andere toestellen kan aansluiten.
 
Terug
Bovenaan