Hifi thread

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 95
  • Startdatum Startdatum
wat komt er in de plaats? :drool:
Accuphase e260, en ik wacht nog op een streamer (eversolo dmp a6).
MegaDsSl.jpg

Yoo heb xanadu aw 11s kunnen verkrijgen via een maat 🙌
Nu heb ik wel nog de rest nodig. Ik dacht om 2ehands en dergelijke af te schuimen maar wil wel wat deftig. Ik zou wellicht bluenode gebruiken als streamer.
Ook zou ik later graag een sub toevoegen dus als iemand enige tips heeft.
Vooral eens weten waar ik precies voor moet kijken in mn zoektocht naar een versterker alsook subwoofer(wat wellicht wat overkill is maar hey bass 🤷‍♂️)

Yoo heb xanadu aw 11s kunnen verkrijgen via een maat 🙌
Nu heb ik wel nog de rest nodig. Ik dacht om 2ehands en dergelijke af te schuimen maar wil wel wat deftig. Ik zou wellicht bluenode gebruiken als streamer.
Ook zou ik later graag een sub toevoegen dus als iemand enige tips heeft.
Vooral eens weten waar ik precies voor moet kijken in mn zoektocht naar een versterker alsook subwoofer(wat wellicht wat overkill is maar hey bass 🤷‍♂️)
versterkers 2dehands kopen is een goede mogelijkheid, er zijn er veel te vinden.
maar zie wel dat je iets neemt dat wat gewicht heeft (wattage is ook niet alles).
oudere versterkers zetten redelijk wat kleur op het signaal, dus zie dat je ze test en de klank goed bevind.

ik heb hier ondertussen 4 versterkers:

- 2dehands akai: duidelijke boost in de mid-bass
- 2dehands akai: boost in de low mid-range
- denon: volledig te kalibreren , maar out of the box redelijk wat midrange boost
- studio setup (Yamaha): zogezegd ongekleurd, maar de upper midrange is redelijk aanwezig

subwoofer zou ik sowieso doen, niet echt voor meer power, maar meer headroom.
zie dat je 10inch woofer of meer neemt en niet van die kleinere balkvormige.

polk zou ik aanraden, zelf ben ik ook op zoek naar een polk subwoofer 2dehands:

Ik had een svs gezien die ik wel zag zitten.. Kwestie van denken aan de toekomst 😎 ben de prijs nog even aan het laten bezinken 😂
Dus vooral kijken naar wattages en Ohms dan?

Ik had een svs gezien die ik wel zag zitten.. Kwestie van denken aan de toekomst 😎 ben de prijs nog even aan het laten bezinken 😂
svs kan bijna nooit een slechte beslissing zijn. Maarja 1500 euro zeker?
meestal voor middelgrote tot grote kamers.
check dan best even dat de ramen en deuren goed vast staan.
Dus vooral kijken naar wattages en Ohms dan?
Qua wattages zien dat je niet onderpowered bent.
Ohms best matchen tussen de speaker en de versterker.
dit is meestal een veilige gok:

Het is een redelijk grote open woonkamer met plafobd van 2.5 a 3m dusja mss wel goed he en idd 1.5k 😢
Zal morgen eens in de winkel passeren zonder portefeuille 😂

Door een speling van het lot heb ik mijn oude hifi installatie terug in m'n bezit. Ooit verpatst aan mijn broer in 2016 en stond stof te happen op z'n zolder. Vriendelijk verzocht om ze terug te krijgen en staat hier nu als een nearfield opstelling op mijn bureau.

Dali Zensor 1 en Cambridge Topaz AM10, budget setje dus maar wat speelt dat heerlijk in nearfield zeg. Het hoeft dus niet altijd stukken van mensen te kosten.

De Pro-Ject Debut Carbon staat hier ook maar daar is nog wat werk aan helaas. Zal de thuiswerk dagen zeker opfleuren.

Uiteindelijk ook mijn audio-setup(s) compleet gekregen. Geen ultra high-end audio, maar wel heel tevreden van:

11.jpg
22.jpg

'Vintage' setup:
- Yamaha CA-810 versterker
- Yamaha CT-800 tuner
- ITT HiFi 8022 cassettedeck
- Technics SL-Q3 platenspeler

'Moderne' setup:
- Yamaha RS-202D Bluetooth receiver
- Yamaha CD-300 CD-speler met USB-connectiviteit
- Onkyo MD-2321 Minidisc deck
- Denon DRM-710 cassettedeck

Beiden spelend via 1 set B&W DM310 luidsprekers.

Nu rest elke dag enkel nog de vraag: ga ik naar muziek luisteren via FM, DAB+, Bluetooth, USB, CD, Minidisc, cassette of toch vinyl?:)

Mijn trouwe Pioneer A-70s versterker gaat de deur uit.

Heb zonet een NAD M10 V3 besteld, €500 korting wegens black friday.

Meer connectiviteit (streaming), meer vermogen, Dirac Live, mogelijkheid tot sub integratie…

Ik kijk er naar uit!

kxOQNfm.jpeg

Aangezien de meeste mensen hun hifi in de woonkamer staat zijn al die ingebouwde room correction toeterers en bellen wel welgekomen vind ik.

Mooi toestel!
Inderdaad. Akoestiek laat hier nog steeds te wensen over ondanks zoveel mogelijk demping etc. Maar inderdaad, woonkamer.. kan het hier natuurlijk niet vol panelen gaan hangen, mevrouw Musk zal niet content zijn dan.. ben benieuwd naar Dirac zijn bijdrage.

Volgend jaar verhuizen we, daar heb ik veel meer rekening gehouden met een ‘luisterruimte’.

Ik beoog nog een Arendal sub 2S, maar dat zal voor over 1 of 2 jaar pas zijn.

Hier ook nog eens nadenken welke installatie ik zou kopen tegen de verhuis.
Zal waarschijnlijk voor in de bureau zijn (3,90 op 3,20) dus niet al te veel power nodig.

Zou zowel om via platen als via Bluetooth muziek te spelen zijn.

Klopt dan toch dat ik gewoon moet zien dat de versterker zowel phono als Bluetooth connectiviteit heeft, right? Dan kan ik bijv zowel mijn platen door speakers/koptelefoon afspelen alsook spotify?

Inderdaad. Akoestiek laat hier nog steeds te wensen over ondanks zoveel mogelijk demping etc. Maar inderdaad, woonkamer.. kan het hier natuurlijk niet vol panelen gaan hangen, mevrouw Musk zal niet content zijn dan.. ben benieuwd naar Dirac zijn bijdrage.

Volgend jaar verhuizen we, daar heb ik veel meer rekening gehouden met een ‘luisterruimte’.

Ik beoog nog een Arendal sub 2S, maar dat zal voor over 1 of 2 jaar pas zijn.
Doe zeker ook zelf luistertesten na de standaard dirac kalibratie. Echte echo kamers, zoals de meeste woonkamers, klinken vaak slechter na kalibratie met audyssey of dirac dan voor, dus bezint eer ge begint.

Nog beter is demping/diffusie en kalibratie, maar dat weten de meeste hier wel, ondertussen.

Zal waarschijnlijk voor in de bureau zijn (3,90 op 3,20) dus niet al te veel power nodig.

Klopt dan toch dat ik gewoon moet zien dat de versterker zowel phono als Bluetooth connectiviteit heeft, right? Dan kan ik bijv zowel mijn platen door speakers/koptelefoon afspelen alsook spotify?
Btw, ik kom van een Pro-Ject Debut III + Onkyo A-9010 + Q Acoustics 3010 een paar jaar geleden (met grote spijt alles verkocht!). Maar die blijken niet meer te bestaan, buiten de speakers precies. Wel geen mogelijkheid om spotify te streamen, wat ik wel wil toevoegen…

Dus we zoeken mee naar speakers, amp, platenspeler? Wat mag het kosten? :biglaugh:

Dus we zoeken mee naar speakers, amp, platenspeler? Wat mag het kosten? :biglaugh:
Liefst zo ver onder de €1.000 als mogelijk (blijft een budget setup voor ‘beperkt’ gebruik). Dat lukte met mijn vorige installatie wel deftig, alleen weet ik niet wat de 2024 varianten hiervan zijn.

Ik ben wel fan van Pro-Ject. De Audio Technica AT-LP70 is ook een optie, maar lijkt mij iets te veel plastic…
Qua Pro-Ject dacht ik aan een Primary E of E1 om binnen budget te blijven…

Btw, ik kom van een Pro-Ject Debut III + Onkyo A-9010 + Q Acoustics 3010 een paar jaar geleden (met grote spijt alles verkocht!). Maar die blijken niet meer te bestaan, buiten de speakers precies. Wel geen mogelijkheid om spotify te streamen, wat ik wel wil toevoegen…

Q Acoustics 3030i (€420) of Monitor Audio Bronze 50 (€450) of Dali Oberon (€458) ofKEF Q1 Meta (€550)
WiiM Ultra Music Streamer (€400)
Pro-Ject Primary E (€259)

Het is flirten met de grens maar de dertiende maand komt er bijna aan he :unsure:

Q Acoustics 3030i (€420) of Monitor Audio Bronze 50 (€450) of Dali Oberon (€458) ofKEF Q1 Meta (€550)
WiiM Ultra Music Streamer (€400)
Pro-Ject Primary E (€259)

Het is flirten met de grens maar de dertiende maand komt er bijna aan he :unsure:
Ok, bedankt alvast!

Kan er nog iets van de prijs van de versterker? :unsure:

Terug
Bovenaan