Hifi thread

anyway, ondertussen begint hier de home studio meer en meer als een 'fabriek' uit te zien.
Zeker sinds ik wat extra racks heb toegevoegd.

Ik moet het wat persoonlijker en aangenamer maken, maar weet gewoon niet hoe.
Ik heb al gedacht aan een RGB Setup (zoals de PC gamers graag doen), maar daar wordt ik zot van.
Het toevoegen van wat esthetische RETRO equipment (al dan niet aangeschakeld) kan ook wel wat lust voor het oog zijn, maar daar weet ik niet goed in wat kiezen.
Of een soort van visuele spectrum analyser, Desnoods voeg ik een hoop planten toe, maar dat is extra werk :/ :)

suggesties?

Ik had vroeger toen ik nog een rack setup had voor mijn gerief een gitaar tuner erin steken voor lichtjes :unsure:

Is niet duur, en geeft mooie lichtjes :unsure:

En en plus hebt ge toch een basgitaar dus ...

//edit: DB meters zijn ook niet duur, nog meer lichtjes!

14629273_800.jpg


71rWJpu8KfL._AC_SL1500_.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat uw budget is, maar als je ooit op een Nagra BPS stuit voor een correcte prijs... Soms vind je die onder de 1000 euro, en voor dat geld is er m.i. niets beters.
 
Ik had vroeger toen ik nog een rack setup had voor mijn gerief een gitaar tuner erin steken voor lichtjes :unsure:

Is niet duur, en geeft mooie lichtjes :unsure:

En en plus hebt ge toch een basgitaar dus ...

14629273_800.jpg


71rWJpu8KfL._AC_SL1500_.jpg
De racks zijn nog bijna volledig leeg, maar er komt zeker het een en het ander met flashy lights in. Ze dienden in eerste instantie ter vervanging van enkele labiele DIY tafeltjes om alle gaar op te balanceren. Waar koop je meestal zulke trays?
 
De racks zijn nog bijna volledig leeg, maar er komt zeker het een en het ander met flashy lights in. Ze dienden in eerste instantie ter vervanging van enkele labiele DIY tafeltjes om alle gaar op te balanceren. Waar koop je meestal zulke trays?

Gewoon 2dehands wat afschuimen of thomann.

Ge kunt ook nog ne compressor/limiter kopen voor uw bassgitaar en mee in die rack stoempen. Is wel wat meer geld voor gewoon uw bass sound een beetje meer beefy te maken maar hey, het gaat hem vooral over esthetiek van uw rack hé. :unsure: Maar dan hebt ge er nog wel een beetje een practisch nut aan ook.
 
Ik weet niet wat uw budget is, maar als je ooit op een Nagra BPS stuit voor een correcte prijs... Soms vind je die onder de 1000 euro, en voor dat geld is er m.i. niets beters.

De vps is een ander model, maar als die RIAA curve consequent is doorheen hun line-up moet je denk ik wel opletten met matching met het element. Voordeel van batterijen is wel dat de ruis lager zou moeten liggen. De gain voor MM elementen is heel hoog (>50 db), voor MC denk ik geen enkel probleem.

Ik ontken uw indrukken niet he @Polle32 , maar die Nagra lijkt me geen one -size-fits-all. ;-)
 
Gewoon 2dehands wat afschuimen of thomann.

Ge kunt ook nog ne compressor/limiter kopen voor uw bassgitaar en mee in die rack stoempen. Is wel wat meer geld voor gewoon uw bass sound een beetje meer beefy te maken maar hey, het gaat hem vooral over esthetiek van uw rack hé. :unsure: Maar dan hebt ge er nog wel een beetje een practisch nut aan ook.
uiteindelijk heb ik geen van die gear nodig, want de gitaar gaat via de computer naar de studio monitors. Alles kan dus digitaal gemanipuleerd worden, wel met een delay. Zo een compressor/limiter is volgens mij ook tof om mee te spelen en ziet er fancy uit, maar ik had mijzelf voorgenomen deze maand niet meer dan 300 euro in de studio te pompen, volgende maand dus waarschijnlijk.
 
De VPS is een volledig ander beestje hoor (andere prijsklasse ook 😆 ). De BPS is neutraler en accurater, zonder die 'bump' in het mid-laag van de VPS. Maar tonaal is die BPS zó mooi, dat moet je gewoon eens gehoord hebben.

In de woorden van M. Fremer (https://www.analogplanet.com/content/nagra-bps-phono-preamplifier):

The BPS was a more neutral, accurate phono preamp than the lush, romantic VPS. The VPS is wonderful to listen to most kinds of music with, but it's hardly tonally accurate. The BPS was far more so, particularly in the bottom octaves, but it was also a wonderful component to listen to music through. It produced sharp, clean, exciting transients that made the Benz-Micro ACE SL sit up and sing, but it also complemented the Transfiguration Phoenix, and every other cartridge I tried with it.

Maar uiteraard is de match met de cartridge van groot belang. Ik zou bv de BPS niet snel met een analytisch element combineren (genre AT OC9 ofzo). Met een iets warmer element (zoals mijn toenmalige Koetsu Black) gebeurt er iets magisch.
 
Ik heb wat aankoopadvies nodig. Budget 1.250 euro.
Waarvoor moet het dienen? Set moet de boxen van de TV vervangen, er moet degelijk muziek mee kunnen afgespeeld worden(spotify, sonos) en een filmpje in 5.1 zou ook wel leuk zijn. Geen audiofielen hier, dus het moet gewoon goed klinken, niet uitzonderlijk. Iemand een idee? En ook waar je best online besteld tegenwoordig?
 
Ik heb wat aankoopadvies nodig. Budget 1.250 euro.
Waarvoor moet het dienen? Set moet de boxen van de TV vervangen, er moet degelijk muziek mee kunnen afgespeeld worden(spotify, sonos) en een filmpje in 5.1 zou ook wel leuk zijn. Geen audiofielen hier, dus het moet gewoon goed klinken, niet uitzonderlijk. Iemand een idee? En ook waar je best online besteld tegenwoordig?

Actieve of passieve speakers?
 
ik start altijd van de cnet buying guide (maar eindig nooit met de voorstellen die zijn doen qua speakers, buiten de receiver/amp)
ook wanneer ik een upgrade ga doen (soon zullen de fronts hier vervangen worden)
 
Drie jaar geleden met de verhuis mijn Pro-ject platenspeler en versterker verkocht (Q-acoustics boxen heb ik nog), maar sinds kort heb ik hier meer en meer spijt van gekregen.

Wat is nu de goedkoopste doch ietwat deftige manier om terug platen te kunnen spelen? Tweedehands durf ik niet gaan en ik vermoed dat die all-in-one systemen á la Crosley toch niet dat zijn? Nieuwe platenspeler en versterker zou al snel 400 euro zijn, vermoed ik, en zou graag zo goedkoop mogelijk uitkomen.
 
ik heb mij 'cheap' een spectrum analyser voor in de rack gekocht, nu de manual enkel in het chinees/taiwanese en/of enkel in het brak engrish.
de plug voor in de electrical outlet ziet er uit op de foto beneden. ik vind nergens een eenduidig antwoord.
Kan ik dit gewoon ergens omvormen met een adapter of ben ik gejaakt qua voltages en/of net frequentie?

7ZGa0Lq.jpg
 
Ik heb wat aankoopadvies nodig. Budget 1.250 euro.
Waarvoor moet het dienen? Set moet de boxen van de TV vervangen, er moet degelijk muziek mee kunnen afgespeeld worden(spotify, sonos) en een filmpje in 5.1 zou ook wel leuk zijn. Geen audiofielen hier, dus het moet gewoon goed klinken, niet uitzonderlijk. Iemand een idee? En ook waar je best online besteld tegenwoordig?

Zoals shiftyke al heeft aangegeven, zit je bij Dali echt wel goed voor een schappelijke prijs.
Voor versterkers en DAC zou ik gaan voor de BlueSound Powernode i2. Dit is zowat het coolste speeltje dat ik heb: een klein, zwart bakje van zo een 20 x 20 x 10 cm dat direct connecteert naar de streamingdiensten dus goeie kwaliteit. Er zit een zeer goede versterker en DAC in voor deze prijsrange en je kan ook lekker via HDMI connecteert met een TV (springt vanzelf aan bij aanzetten TV). De audio-guy van mijn stad gebruikt deze versterker zelfs als go-to voor de demo's in zijn winkel voor alle entry - en midlevel system.

Zelf heb ik het volgende en ben ik echt enorm enorm blij (voor iets meer als jouw budget, maar ik wou een apparte versterker):

- Dali Oberon 3 speakers
- Cambridge Audio AXR100D versterker
- BlueSound Node i2 Streamer & DAC

Hier komt met de kerstbonus wellicht een schijfdraaier en bassbox bij
 
Terug
Bovenaan