Je schrijft het wel online. Je vergelijkt een transgender met een clown, zegt dat je lacht als je ze ziet, en dat je ze altijd zult zien als een man in vrouwenkleren.Omdat ik hier niet aan racisme doe en zij wel?
Ik zie sowieso niet waarom ik mij zou moeten verantwoorden waarom ik persoon X wel serieus neem en persoon Y niet. Dat is een keuze die ieder toch voor zichzelf maakt zeker. Of ga jij ook geen ogen trekken als uw dokter uw kamer binnenkomt in clownskostuum?
Als racisme discriminatie of beledigingen op basis van huidskleur is, dan is dit toch gewoon discriminatie op basis van seksuele voorkeur of geaardheid. Tussen beide dingen wordt geen enkel verschil gemaakt in de wetgeving, hoor.
Je moet je ook niet verantwoorden van mij. Je schrijft het hier online, en je schrijft "deal with it". Dan mag ik toch vragen waarom dat voor jou wel opgaat bij discriminatie op basis van huidskleur (racisme), en niet bij discriminatie op basis van seksuele voorkeur (dit)? Want voor mij zijn beide uitlatingen wel heel gelijkaardig. En ik neem aan dat ze voor de persoon die ze leest, even kwetsend is.
Edit: En ik lees nu je tweede post. Maar dan ga je voorbij aan dat je misschien in je daden wél hebt laten uitschijnen wat je echt dacht. Door je blik of je handelingen. En zoals ik al eerder zei, dat je effectief meebouwt aan een wereld waar het normaal is om zulke dingen op het internet te schrijven, waar het gelegitimeerd wordt om zo te denken. Ook al handel je er dan niet naar, wat je waarschijnlijk onbewust wel doet.
)
)