Nee, ook dat is echt niet oké. Absoluut niet.Dat je niet akkoord bent of er pertinent tegen bent oké, maar overgaan tot fysiek geweld daarvoor is gewoon walgelijk.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee, ook dat is echt niet oké. Absoluut niet.Dat je niet akkoord bent of er pertinent tegen bent oké, maar overgaan tot fysiek geweld daarvoor is gewoon walgelijk.
Hoe wisten ze dat hij homo was als hij rondliep met een meisje?
Verschrikkelijk... Hopelijk geen ernstige fysieke verwondingen, maar mentaal moet zoiets wel zwaar te verwerken zijn.
Uit nieuwsgierigheid: Weet je uit wat voor mensen dat groepje bestond? Tieners? Jongvolwassenen? Volwassenen? Uiteraard geen enkele verplichting om daarop te antwoorden, maar ik vraag mij altijd af wie zich daar in 2021 nog mee bezighoudt... (al kan ik er mij wel iets bij voorstellen uiteraard).
Dat is nog altijd uw eigen mening. Je kan mensen niet verplichten om iets ergens akkoord mee te gaan wanneer dit niet zo is. Dat werkt enkel averechts.Nee, ook dat is echt niet oké. Absoluut niet.
Een eigen mening is wel toegestaan. Het is echter niet verplicht dat die oké wordt bevonden. Jij verwart "een eigen mening is toegestaan" met "jij moet het goed vinden dat ik die mening heb".Dat is nog altijd uw eigen mening. Je kan mensen niet verplichten om iets ergens akkoord mee te gaan wanneer dit niet zo is. Dat werkt enkel averechts.
Dat is de ziekte van deze tijd, je MOET alles maar accepteren. Een eigen mening is niet toegestaan. Allé ja, sorry maar ik schiet ook nog altijd in mijn lach als ik Bo van Spilbeek op mijn tv zie verschijnen.
Het gaat niet over de kleur behang, driekwartsbroeken, of de smaak chips he! Het gaat over wie iemand is.Dat is nog altijd uw eigen mening. Je kan mensen niet verplichten om iets ergens akkoord mee te gaan wanneer dit niet zo is. Dat werkt enkel averechts.
Dat zegt veel meer over jou dan over deze tijd.Dat is de ziekte van deze tijd, je MOET alles maar accepteren. Een eigen mening is niet toegestaan. Allé ja, sorry maar ik schiet ook nog altijd in mijn lach als ik Bo van Spilbeek op mijn tv zie verschijnen.
Disclaimer: mijn post is puur hypothetisch voor je hier denkt dat ik iets tegen homo’s heb ofzo.Een eigen mening is wel toegestaan. Het is echter niet verplicht dat die oké wordt bevonden. Jij verwart "een eigen mening is toegestaan" met "jij moet het goed vinden dat ik die mening heb".
En de maatschappij kan heel zeker wel mensen verplichten om ergens akkoord mee te gaan, ook al zijn ze dat niet. Omdat wij als maatschappij hebben bepaald dat er acceptabel gedrag is, en niet-acceptabel gedrag. En mensen uitlachen om wie ze zijn, niet in een comedysetting, behoort meestal tot niet-acceptabel gedrag.
Dat laatste blijkt in de praktijk wel een utopie te zijn.Disclaimer: mijn post is puur hypothetisch voor je hier denkt dat ik iets tegen homo’s heb ofzo.
Je hebt gelijk dat een mening niet persé oké moet gevonden worden. Daar ben ik het mee eens, ik heb hier ook al vaak gepost dat iedereen recht heeft op een mening maar dat niet elke mening evenveel waard is.
Maar ik ben niet akkoord dat we als maatschappij mensen kunnen verplichten ergens akkoord mee te gaan. Uiteraard kan je de mensen wel verplichten dat ze (om in dit voorbeeld homo’s te nemen) die mensen niet mogen discrimineren of ongelijk behandelen. Maar je kan ze niet verplichten om homofilie zelf wel te accepteren. Dat is nog altijd een eigen keuze.
En om dan even terug naar mijn zin terug te komen dat ik nog altijd in de lach zie als ik Bo zie, dat illustreert eigenlijk perfect wat ik bedoel. Die mens mag van mij doen en laten wat hij wilt als hij daar gelukkig mee is. Maar ik ben daarom niet verplicht om hem nog serieus te nemen. Net zoals je kan zeggen “Kijk, als een man een relatie met een andere man wilt is dat zijn zaak. Volledig eigen keuze, maar ik persoonlijk ben daar tegen. Al zal ik daar niet naar handelen, die mensen anders behandelen, etc.”
Je bent niet verplicht om haar serieus te nemen. Maar als je haar anders behandelt dan een ander omwille van haar seksualiteit, ben jij strafbaar. En dat gaat veel vlugger dan je zelf denkt. Door dit hier te typen, ben je ze al aan het discrimineren, hè. Je bouwt mee aan een wereld waarin zulke mensen niet serieus worden genomen, gewoon door hun seksualiteit. Net zoals degene die schrijft dat hij tegen homoseksualiteit is, meebouwt aan een wereld waarin homo's nog altijd niet gelijk worden behandeld, en dat gelegitimeerd wordt.Disclaimer: mijn post is puur hypothetisch voor je hier denkt dat ik iets tegen homo’s heb ofzo.
Je hebt gelijk dat een mening niet persé oké moet gevonden worden. Daar ben ik het mee eens, ik heb hier ook al vaak gepost dat iedereen recht heeft op een mening maar dat niet elke mening evenveel waard is.
Maar ik ben niet akkoord dat we als maatschappij mensen kunnen verplichten ergens akkoord mee te gaan. Uiteraard kan je de mensen wel verplichten dat ze (om in dit voorbeeld homo’s te nemen) die mensen niet mogen discrimineren of ongelijk behandelen. Maar je kan ze niet verplichten om homofilie zelf wel te accepteren. Dat is nog altijd een eigen keuze.
En om dan even terug naar mijn zin terug te komen dat ik nog altijd in de lach zie als ik Bo zie, dat illustreert eigenlijk perfect wat ik bedoel. Die mens mag van mij doen en laten wat hij wilt als hij daar gelukkig mee is. Maar ik ben daarom niet verplicht om hem nog serieus te nemen. Net zoals je kan zeggen “Kijk, als een man een relatie met een andere man wilt is dat zijn zaak. Volledig eigen keuze, maar ik persoonlijk ben daar tegen. Al zal ik daar niet naar handelen, die mensen anders behandelen, etc.”
Dat iedereen het recht heeft op een eigen mening, ben ik absoluut voor. Maar er moet toch wel iets serieus schillen aan je normen/waarden wanneer je tegen iets als een bepaalde geaardheid of huidskleur bent.
Ik heb, vooral bij jongeren dan, het gevoel dat zij het onderscheid niet meer kunnen maken tussen 'zelf iets niet doen/geen interesse hebben' en 'er tegen zijn'. Ik bedoel, het is zeker geen probleem dat een hetero-man zegt dat hij geen interesse heeft in een intieme band met een andere man, maar omdat dan te gaan extrapoleren naar er (totaal) tegen slaat toch nergens op.
Uw voorbeeld van de 2m deuren is exact wat we doen voor mensen met een mentale of fysieke beperking he. Moeten we daar dan ook mee stoppen? Dat ze gewoon accepteren dat ze minder kunnen!!! Beetje weerbaar zijn!!!
Ah, dus alleen fysieke beperkingen zijn geldige grieven in een maatschappij?Ik dacht er ook aan toen ik het typte.
Maar voor mensen met een fysieke beperking gaat het om A) noodzakelijke verplaatsingen en B) hebben ze geen alternatief. Of om voort te gaan op de vergelijking: mochten mensen met een lengte van meer dan 2 meter fysisch niet in staat zijn om zich te bukken, dan zouden we daar inderdaad ook rekening mee moeten houden. Nu niet.
Welke fysieke beperkingen ondervinden genderneutralen in onze huidige samenleving omdat er bijvoorbeeld geen X staat naast M/V bij een vacature?
Ik dacht er ook aan toen ik het typte.
Maar voor mensen met een fysieke beperking gaat het om A) noodzakelijke verplaatsingen en B) hebben ze geen alternatief. Of om voort te gaan op de vergelijking: mochten mensen met een lengte van meer dan 2 meter fysisch niet in staat zijn om zich te bukken, dan zouden we daar inderdaad ook rekening mee moeten houden. Nu niet.
Welke fysieke beperkingen ondervinden transgenders of genderneutralen in onze huidige samenleving?
Iemand met een petje met 2 klappende handjes ga ik ook niet serieus nemen als die een uitleg doet over vaccins. En ja, transgenders is voor mij persoonlijk nu eenmaal die stap te ver. Iets waar ik bij denk “mjah, da’s niet normaal” omdat het ook niet iets normaal is. Ik kies nog altijd zelf wiens mening ik wel of niet ter harte neem. De Bo mag gerust dagelijks in het nieuws komen, maar daarom ben ik nog niet verplicht ernaar te luisteren.
Naast het feit dat je er een gigantische stroman van maakt: welke al dan niet fysieke beperking ondervind jij er van dat er een bedrijf voor kiest om er wel een X te zetten?Welke fysieke beperkingen ondervinden genderneutralen in onze huidige samenleving omdat er bijvoorbeeld geen X staat naast M/V bij een vacature?