Het wielernajaar 2022

Het kan erger. 2km ervoor op het stijle stuk van de Citadel gaat Yara Kastelijn vol in de aanval. De andere ploegen moeten passen. Weet je wie het gat op haar dichtrijdt met eentje van Cofidis in het wiel? Jawel, Julie De Wilde. Het maakte uiteindelijk niet uit want 1-2-3 maar ik kan het zo echt niet serieus nemen.
Als je ziet hoe Julie soms rijdt dan is dat echt schandalig. In de tour ook, man man man…
Ze heeft talent en kan goed met een fiets rijden, maar koersintelligentie en iet of wat tactiek is toch ver zoek.
Zo professioneel en top sommige vrouwen zijn, zo onprofessioneel en klunzig is het grote overige blok.

VDP trouwens in zeer goeie doen. Het WK daar is hij precies wel klaar voor :p
Ik had het er nog vluchtig over met mijn kinesist, die zei me dat het fenomenaal is hoe hard hij gewerkt heeft en hoeveel progressie hij geboekt heeft op fysiek vlak.
Hij werkt met een bepaald testprotocol om de algemene kracht en balans van het lichaam in kaart te brengen, en dat was blijkbaar echt indrukwekkend voor een wielrenner. En hij kan het wel weten want heeft al veel wielrenners in zijn handen, touwen en op zijn mat gehad.
 
Als je ziet hoe Julie soms rijdt dan is dat echt schandalig. In de tour ook, man man man…
Ze heeft talent en kan goed met een fiets rijden, maar koersintelligentie en iet of wat tactiek is toch ver zoek.
Zo professioneel en top sommige vrouwen zijn, zo onprofessioneel en klunzig is het grote overige blok.

VDP trouwens in zeer goeie doen. Het WK daar is hij precies wel klaar voor :p
Ik had het er nog vluchtig over met mijn kinesist, die zei me dat het fenomenaal is hoe hard hij gewerkt heeft en hoeveel progressie hij geboekt heeft op fysiek vlak.
Hij werkt met een bepaald testprotocol om de algemene kracht en balans van het lichaam in kaart te brengen, en dat was blijkbaar echt indrukwekkend voor een wielrenner. En hij kan het wel weten want heeft al veel wielrenners in zijn handen, touwen en op zijn mat gehad.
Laat ons hopen dat hij nog eens kan uitpakken :love: .
Om dan 2de te eindigen na een Belgische overwinning :unsure:.
 
VDP wint maar toch in een globaal gezien vrij zwak deelnemersveld buiten Girmay dan.. Zit ook vrijwel heel de wedstrijd in de wielen om dan met zijn befaamde sprint uit te pakken.

Op het WK zal het echter hele andere koek worden..
 
VDP wint maar toch in een globaal gezien vrij zwak deelnemersveld buiten Girmay dan.. Zit ook vrijwel heel de wedstrijd in de wielen om dan met zijn befaamde sprint uit te pakken.

Op het WK zal het echter hele andere koek worden..
Valt wel mee hoor. Als je kijkt naar de kwaliteit van de renners die meedoen dan valt dat heel goed mee voor een .pro koers die tussen vuelta en WK valt.

Dat is een betere dan bijvoorbeeld Eschborn - Frankfurt wat toch een WT-koers is.

De manier van koersen is een andere zaak :p
 
Gewoon echt goed deelnemersveld hé. Voor een .Pro wedstrijd vrij spectaculair zelfs. Vergelijk die met Plouay bijvoorbeeld, een WT koers met 400 punten voor de winnaar. 't Is natuurlijk geen Quebec of Montreal, maar er zal wel een goede reden voor zijn dat VdP op deze manier zich voorbereidt.
 
Blijft echt een hele rare manier om je voor te bereiden. Ik begrijp er niets van.

Zonder die troubles in Canada was Girmay hier niet gestart.
 
Was het voor MVDP lastig om terug te komen na die platte band ?
Anders vond ik het niet zo overtuigend qua sprint zoals hij vroeger wel kon demonstreren op dergelijke aankomsten.
 
Hoe kom je daar bij? Al tijdens de eerste race in Canada had men het over de vreemde keuze om Girmay nog eerst terug naar Europa te sturen.

Je hebt gelijk. Ik had het van een Sporza artikel maar ik heb blijkbaar verkeerdelijk onthouden dat de deelname gelinkt was aan miserie in Canada, ipv de miserie voor Canada. Excusi!
 
Idd we hebben gezien dat die andere toppers onklopbaar zijn in zo'n sprint :unsure:

Als het een sprint wordt met een beperkte groep waar oa Van Aert, VDP, Pogacar, Grimas, Matthews ... inzitten dan heb ik echt geen idee wie de favoriet is na een zware wedstrijd
 
Ik vond die sprint van MVDP precies wel goed. Zijn we nu niet te streng geworden? :unsure:

En idd, zoals @quo_vadis opsomt, niemand gaat met een gerust gevoel naar de streep op het WK met die namen.
 
@quo_vadis en @Archaos , het was zeker goed, maar ik heb hem nog indrukwekkender gezien bedoelde ik.
Een top van der poel verwacht je dat hij meegaat met Teuns en dan daar ook nog eens van wegsprint :biglaugh:

Maar blijkbaar was hij niet helemaal meer goed door het weer , want ging eigenlijk de spurt aantrekken voor Philipsen maar die moest plots ook lossen (volgens het sporza interview)

Voor die fenomenen zijn we misschien idd soms iets te streng, mocht dat de sprint van Moscon zijn en die zou naar het WK gaan (wrsclk niet).
Dan stond hij toch plots ook in het lijstje van schaduwfavorieten.
 
Idd we hebben gezien dat die andere toppers onklopbaar zijn in zo'n sprint :unsure:

Als het een sprint wordt met een beperkte groep waar oa Van Aert, VDP, Pogacar, Grimas, Matthews ... inzitten dan heb ik echt geen idee wie de favoriet is na een zware wedstrijd

Dan zet ik altijd mijn geld op VDP en VA. Op papier gewoon de snelste aan de meet.
Maar ze zijn beide ook al zoveel verslagen in een sprint dat het ook niet uitgesloten is dat ze verliezen.
 
Ik schrok me net een bult. Ik leg de TV aan zie in de TV gids dat het koers is, hoor ik plots een stem die ik herkende Wuyts :help: blijkt het koers op VTM te zijn.

Geen idee welk slachteroffer ze opgeofferd hebben om naast hem te zitten. Stem zegt me wel iets

Straf van Meeuws hier even Demare kloppen. Nu wel lastige dag geweest echt explosief sprinten was dit niet.
 
Ik schrok me net een bult. Ik leg de TV aan zie in de TV gids dat het koers is, hoor ik plots een stem die ik herkende Wuyts :help: blijkt het koers op VTM te zijn.

Geen idee welk slachteroffer ze opgeofferd hebben om naast hem te zitten. Stem zegt me wel iets

Straf van Meeuws hier even Demare kloppen. Nu wel lastige dag geweest echt explosief sprinten was dit niet.
Stem zegt me wel iets? :rofl: . Benoot dus.

Wel slim gezien van die man van Movistar. Tegen de grond gaan en zorgen dat er De Lie weg valt vooraan zodat Lotto weer geen punten pakt.
 
Ik schrok me net een bult. Ik leg de TV aan zie in de TV gids dat het koers is, hoor ik plots een stem die ik herkende Wuyts :help: blijkt het koers op VTM te zijn.

Geen idee welk slachteroffer ze opgeofferd hebben om naast hem te zitten. Stem zegt me wel iets

Straf van Meeuws hier even Demare kloppen. Nu wel lastige dag geweest echt explosief sprinten was dit niet.

Ik ook :biglaugh: even later viel ik in slaap :sleep:
 
Stem zegt me wel iets? :rofl: . Benoot dus.

Wel slim gezien van die man van Movistar. Tegen de grond gaan en zorgen dat er De Lie weg valt vooraan zodat Lotto weer geen punten pakt.

aha goed om te weten, ik weet hoe ze er wel uitzien maar zo blind puur op gehoor afgaan dat lukt me niet tenzij het een hele bekende stem is. De interviews voor de start zijn voor mij meestal het moment om even wat anders te gaan doen (die heb ik toch al gelezen voor de uitzending begint) dus daar leer ik ze ook al niet kennen.
 
Wel slim gezien van die man van Movistar. Tegen de grond gaan en zorgen dat er De Lie weg valt vooraan zodat Lotto weer geen punten pakt.

Het is natuurlijk absoluut niet expres maar het komt wel lelijk over natuurlijk. Al die koersen zijn op dit moment echt raar. Cofidis plakt echt op het wiel val Lotto, Movistar en EF zitten zich de pleuris te rijden als Lotto weg is met een groepje (iets wat ze normaal altijd over zouden laten aan ploegen met betere sprinters, ... Zo kan je natuurlijk nooit dat gat dichten, en al zeker niet als je dan nog eens zo een pech kent. Ma bon, dit zag je aankomen natuurlijk.

Dat gezegd zijnde, wat was De Lie weer goed. Op de Bekestraat ronduit impressionant en dan na die val in de achtergrond nog heel vlot Philipsen erop leggen. Zuur voor hem, maar die gaat volgend jaar in grotere koersen ook resultaten beginnen rijden. E3 en RVV zijn waarschijnlijk nog te zwaar om echt mee te doen, maar de rest? Geen twijfel over eigenlijk.
 
Terug
Bovenaan