Het wielernajaar 2022

De koerssituatie op het WK, San Sebastian en LBL waren allemaal hetzelfde. Hij rijdt er alleen van weg en hebben hem niet meer terug gezien.
Euh, nee... in Luik rijdt hij weg uit het peloton. Niemand kan of wil daar reageren, een deel zal zitten slapen hebben, een deel zal blij geweest zijn dat ze daar nog zaten.
WK was een compleet andere situatie dan in Luik. Op het WK heeft hij in alle eerlijkheid 2 minuten cadeau gekregen van alle andere favorieten. Dat hij dan Lutsenko vermorzeld mag niet echt een verrassing zijn denk ik.
En waarop baseer je u dan?
Dus de vuelta stel je gelijk met de tour? En het WK met een monument?

Allez laat ons duidelijk zijn, Lombardije is met recht en rede een monument net zoals LBL.
Ik zei het gisteren al, Lombardije moet qua parcours echt niet onderdoen. Het WK is iets speciaals dat klopt, evenwaardig aan een monument? Gohja laat ons zeggen van wel.
Maar de vuelta is in geen 100 jaar de tour.

Ook een beetje een zinloze discussie lijkt me. Zonder enige afbreuk te doen aan Remco. We kunnen toch wel stellen dat Pogacar over het hele seizoen gezien toch een betere renner is en ook het palmares beter is?
Dat is nu toch geen schande?
Of je WK boven een monument wil zetten kan je nog over discussieren. Het zal ook van de renner en het monument afhangen. Een Italiaan in San-Remo of een Vlaming in de RvV is toch net wat specialer. Maar een WK is zeker minstens een monument waard, minstens.
 
Als Vlaming WK worden in Leuven of de ronde winnen. Is toch geen discussie over? Ik geloof echt niet dat er iemand is die een monument verkiest boven WK worden. Gewoon al een jaar in die trui rond rijden. Renners doen er al alles voor om maar een dag in het geel/rood of roos te kunnen rijden.
 
Of je WK boven een monument wil zetten kan je nog over discussieren. Het zal ook van de renner en het monument afhangen. Een Italiaan in San-Remo of een Vlaming in de RvV is toch net wat specialer. Maar een WK is zeker minstens een monument waard, minstens.
Kan me schromelijk vergissen, maar volgens mij wint een Italiaan liever een vlaamse klassieker (nog niet eens RvV), dan een MSR.

Colbrelli zie ik niet direct zo compleet uit zen dak gaan moest hij MSR gewonnen hebben tbh.
 
Laatst bewerkt:
als we nu al een voorbereidingskoers als UAE (die alleen maar WorldTour is omwille van de 💰💰💰) al moeten meetellen dan kunnen we lang bezig blijven
 
als we nu al een voorbereidingskoers als UAE (die alleen maar WorldTour is omwille van de 💰💰💰) al moeten meetellen dan kunnen we lang bezig blijven
Het gaat erom dat hij daar op de afspraak was en gewoon al op niveau koerste. En dat bewijst hij ook door exact een week daarna gewoon de strade te winnen.
Dus nee de UAE op zichzelf mag dan geen waarde zoals een Tirreno hebben, het is wel een WT-rittenkoers, en zijn prestaties beginnen effectief vanaf dan.
En na de strade te winnen gaat hij twee dagen nadien naar Italië om de Tirreno te domineren. Zes dagen daarna San Remo.
Even de batterijen opladen om mee de koers te kleuren in vlaanderen.
 
Met het Italiaanse 2-luik Strade, Tirreno heb je gewoon gelijk met zijn zeges. Voor zover ik weet heeft hij geen zeges behaald in San Remo of RVV. Hij was sterk maar who cares als je kijkt naar de renner van het jaar 2022 want dat gaat over zeges .Anders kan je ook zeggen dat Van Aert renner van 2022 moet zijn want hij was al de sterkte van in februari over Paris-Nice, E3, hij ziek uitviel voor RVV, maar dan staat ie er weer in Roubaix en LBL. Dan gaat ie er even tussenuit om terug de Dauphiné te domineren. Dan ga ik maar niet beginnen over zijn Tour waarin hij fenomenaal sterk was over de ganse 3 weken. Hij komt dan terug in Duitsland waarin hij een domme fout maakte in de sprint anders wint hij die ook al. Pakt dan Plouay om een overtuigende manier. Was heel sterk in Canada en heeft dan de pech dat Remco op het WK wegwas en dat hij daardoor gevangen zat.

Ah nee wacht het ging over de renner van het jaar 2022 en dan kijk je natuurlijk naar wat ze gewonnen hebben en dan gaat altijd 1x monument, 1x grote ronde, 1x WK en 1x klassieker boven 1x monument en 1x klassieker. ALTIJD
 
Ah nee wacht het ging over de renner van het jaar 2022 en dan kijk je natuurlijk naar wat ze gewonnen hebben en dan gaat altijd 1x monument, 1x grote ronde, 1x WK en 1x klassieker boven 1x monument en 1x klassieker. ALTIJD
Pogacar wint 2 klassiekers met Strade en Montreal. Tevens wint hij met de Tirreno ook gewoon een heel belangrijke rittenkoers.
Vergeet ook niet dat hij alles bij elkaar 12 winsten op WT-niveau haalt. Waaronder 3 ritten in de tour. Remco maar de helft en wordt WK.
Zelfs zonder de UAE pakt Pogacar er nog 9 eh.

En als je spreekt over renner van het jaar dan mag je in mijn ogen ook gewoon niet de ereplaatsen vergeten. Zeker die tweede plaats in de tour.
 
Pogacar wint 2 klassiekers met Strade en Montreal. Tevens wint hij met de Tirreno ook gewoon een heel belangrijke rittenkoers.
Vergeet ook niet dat hij alles bij elkaar 12 winsten op WT-niveau haalt. Waaronder 3 ritten in de tour. Remco maar de helft en wordt WK.
Zelfs zonder de UAE pakt Pogacar er nog 9 eh.

En als je spreekt over renner van het jaar dan mag je in mijn ogen ook gewoon niet de ereplaatsen vergeten. Zeker die tweede plaats in de tour.
Ereplaatsen zoals een 4de plaats in mssn wel de zwaarste WT-etappewedstrijd nl Baskeland of 2de plaats in WK tijdrijden?
De Canadese wedstrijden zijn ook kunstmatige klassiekers maar kom die wil ik u nog geven

En waar zet je die Wereldtitel van Remco? Dat is het niveau van een monument of zelfs hoger. Dus opnieuw
1x Monument, 1x grote Ronde, 1x WK 1x klassieker>>>>>>>> 1x monument en 2x klassieker

Allez ja zo moeilijk is dat toch niet :thumb:
 
@MrKend54l Blijf gerust dezelfde argumenten keer op keer herhalen. Op het allerhoogste niveau tellen enkel de grote overwinningen en daarin heeft Remco dit jaar klaar en duidelijk het beste gescoord van alle renners, inclusief Pogacar.

Ze zijn allebei op hun manier de beste coureur ter wereld. Wordt boeiend om hen de komende jaren meer het gevecht met elkaar te zien aangaan, hopelijk allebei op hun hoogste niveau. We zullen het dan wel zien of er iemand duidelijk beter is dan de andere…
 
@MrKend54l Blijf gerust dezelfde argumenten keer op keer herhalen. Op het allerhoogste niveau tellen enkel de grote overwinningen en daarin heeft Remco dit jaar klaar en duidelijk het beste gescoord van alle renners, inclusief Pogacar.

Ze zijn allebei op hun manier de beste coureur ter wereld. Wordt boeiend om hen de komende jaren meer het gevecht met elkaar te zien aangaan, hopelijk allebei op hun hoogste niveau. We zullen het dan wel zien of er iemand duidelijk beter is dan de andere…

We zullen zien wat de jury van de Velo D’Or daarover te zeggen hebben :p

Op hun manier is ook een beetje raar. Snap niet zo goed wat er dan voor andere manier bij Remco zou dan bij Pogacar.
En van de koersen die ze samen reden buiten tijdritten kan jij dan zeggen dat Remco echt duidelijk beter was?
Ik vermoed ook dat ze volgend jaar elkaar meer gaan kruisen. Maar de kalender is ook zo breed dat ze voor hetzelfde geld niet zoveel tegen elkaar zullen rijden. Toch zeker als Remco een giro-programma gaat doen.
Je hoeft ook niet de beste renner van de wereld te zijn om respect te krijgen, onze vriend WVA mag dan wel niet veel grote vissen gewonnen hebben, het seizoen dat die man gereden heeft is gewoon fenomenaal.
Hij wordt nu een beetje overschaduwd door Remco zijn winst van de vuelta, wat voor een Belg altijd speciaal is want een GT, en het worden van wereldkampioen.
 
Op hun manier is ook een beetje raar. Snap niet zo goed wat er dan voor andere manier bij Remco zou dan bij Pogacar.
En van de koersen die ze samen reden buiten tijdritten kan jij dan zeggen dat Remco echt duidelijk beter was?
Het gaat niet over beter zijn of niet. De afrekening wordt gemaakt op het palmares van het afgelopen jaar. Dan kan je imo toch moeilijk rond Remco, dit seizoen.

Ik heb overigens sterk mijn twijfels of ze in 2023 elkaar vaak gaat kruisen. Ik heb namelijk toch sterk het gevoel dat Remco volgend jaar de confrontatie gaat ontwijken en de Giro gaat rijden. Hij heeft toch al een paar keer laten vallen dat ze 'het plan' willen blijven volgen. Ik denk niet dat de Tour 2023 op dat plan staat.
 
We zullen zien wat de jury van de Velo D’Or daarover te zeggen hebben :p

Op hun manier is ook een beetje raar. Snap niet zo goed wat er dan voor andere manier bij Remco zou dan bij Pogacar.
En van de koersen die ze samen reden buiten tijdritten kan jij dan zeggen dat Remco echt duidelijk beter was?
Ik vermoed ook dat ze volgend jaar elkaar meer gaan kruisen. Maar de kalender is ook zo breed dat ze voor hetzelfde geld niet zoveel tegen elkaar zullen rijden. Toch zeker als Remco een giro-programma gaat doen.
Je hoeft ook niet de beste renner van de wereld te zijn om respect te krijgen, onze vriend WVA mag dan wel niet veel grote vissen gewonnen hebben, het seizoen dat die man gereden heeft is gewoon fenomenaal.
Hij wordt nu een beetje overschaduwd door Remco zijn winst van de vuelta, wat voor een Belg altijd speciaal is want een GT, en het worden van wereldkampioen.
ze hebben maar 5 koersen samen gereden,

Tireno duidelijk in het voordeel van Pogacar
Wk en San Sebastian duidelijk in het voordeel van remco
Waalse Pijl onbeslist want Remco in een dienede rol daar
de 5e telt niet mee want een tijdrit. (wk TT maar ook in het voordeel van Remco)
 
Wat een discussie. Ze hebben mijns inziens qua prestaties in grote koersen een gelijkwaardig seizoen gedraaid. Van mij mogen ze allebei winnen.

Doen alsof Evenepoel gigantisch veel beter heeft gepresteerd, vind ik regelrechte onzin. Diens prestaties zitten volgens mij gewoon verser én beter in het geheugen. De gigantische voorsprong (ter info: meer dan een monument aan punten) van Pogacar op de UCI- en PCS-jaarrankings is er niet zomaar gekomen.
 
Kan me schromelijk vergissen, maar volgens mij wint een Italiaan liever een vlaamse klassieker (nog niet eens RvV), dan een MSR.

Colbrelli zie ik niet direct zo compleet uit zen dak gaan moest hij MSR gewonnen hebben tbh.
Colbrelli is een aparte Italiaan natuurlijk. Die is verliefd op de Vlaamse koersen.
Rota of Fiorelli met M-S-winst, die worden even gek als Valverde' laatste Waalse Pijl-winst.
Zeker met de diverse coureurs uit allerhande landen, die de koersen afpakken.
Nibali was de eerste Italiaan sinds 2006, die M-S won. Dat is machtig om zo'n leegte op te vullen.
De volgende Belg die de RVV wint gaat tevens uniek zijn. Het is de langste droogte ooit in Vlaanderens Mooiste.
Wat moet dat niet zijn in P-R als Louvel of Démare daar ineens wint?
 
Terug
Bovenaan