Het Universum

En nu begint het pas! :bow:

pct99zqsvai61.png
 
Laatst bewerkt:
Landen alle delen die met de landing te maken hadden op Mars?Of komen er stukken terug naar Aarde?

Nope, zowel de Atlas V als het landingssysteem zijn eenmalig gebruik.

Nu Perseverance neemt wel bodemstalen die men ooit wil gaan oppikken, hoe ze dat gaan doen is nog niet geweten maar het zal spectaculair worden.
 
Korte integratie van een deel van de orion nevel. I need a wider scope!
20x 120sec lights, 10x120sec darks. (en de obligatoire flat en bias frames)

De nevel bevindt zich op 1344 lichtjaar en bestaat voornamelijk uit geioniseerd gas. De totale breedte van de nevel is 24 lichtjaar.
In de heldere kern bevinden zich 150 sterren met reeds een protoplanetaire schijf.
Voor de gebeurtenissen in de 6e eeuw na christus wanneer dit licht vertrok voor het op toevallig op mijn canon viel. Klik hier
Autosavecropped.jpg


stukje moeten croppen want er zat een of andere rare alien links in beeld. (ik vermoed een reflectie van de reeds heldere maan in mijn optische beeldtrein)
final-full.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik moet echt m’n materiaal nog eens buiten krijgen :headshake:
galaxy season komt eraan he. Goed voor uwen Mak. Deepsky zal nu wel ver gedaan zijn. Misschien dat ik de horsehead nog eens probeer maar met een unmodded cam gaat dat heel moeilijk worden. En de maan is nu ook wel spelbreker voor komende week :S
 
Laatst bewerkt:
Live persconf van Nasa. Toch mooi wat ze allemaal kunnen nu.
De kans op een totale mislukking was volgens de media, maar liefst 60% (!). :thinking: Ik geloof echter niet dat dit in praktijk zo hoog laag. Ze gaan echt niet zoveel risico nemen en zo'n dure missie ondernemen, voor een mijlpaal te verwezelijken, die echt MOEST lukken, om dan met zo'n enorm hoge FAALkans te zitten.

Wat gaat men anders doen bij toekomstige bemande vluchten naar Mars? Amper een 40% overlevingskans noteren en gewoon even de gok wagen? :rolleyes: Ik had dus ergens wel verwacht dat de landing gewoon ging lukken.
 
galaxy season komt eraan he. Goed voor uwen Mak. Deepsky zal nu wel ver gedaan zijn. Misschien dat ik de horsehead nog eens probeer maar met een unmodded cam gaat dat heel moeilijk worden. En de maan is nu ook wel spelbreker voor komende week :S

Heb de Mak nog nooit gebruikt voor fotografie, moet nog eens bezien hoe ik hem gebalanceerd krijgt in Dec, met camera er op is dat ding loodzwaar achteraan. Ik vrees dat hij ook veel te traag is, is f/12 als ik me niet vergis.

Nu zelfs met de kleine Zenithstar doe ik mee aan galaxy season hoor :woohoo:

Horseshoe is altijd een teleurstelling vind ik, net als de Elephant Trunk trouwens. Zonder Ha filter haal je er amper iets uit.

Die landing was wel best indrukwekkend moet ik zeggen ...

 
Laatst bewerkt:
Ik ben totaal niet wetenschappelijk ofzo, maar ik heb me altijd al afgevraagd wat er na ons universum ligt.
Ik bedoel dus echt na het zwarte met de sterren en planeten 😀
 
Shit happens, altijd jammer dat ge dan 4u in de kou gestaan hebt :laugh:
haha ja altijd bummer :p
maar tegenwoordig doe ik eerst flat, bias en dark frames. Dan zit ik maar half uurtje buiten.
De light frames gaat wel automatisch. Enkel zo om 1 uur het boeltje afbreken is beu.
 
Ik doe calibratie frames altijd de dag nadien.
Ik breek ook alles 's nachts af maar eigenlijk zou een waterdichte zeil m'n leven wel makkelijker kunnen maken. Gewoon laptop afbreken en de rest laten staan.
 
Ik ben totaal niet wetenschappelijk ofzo, maar ik heb me altijd al afgevraagd wat er na ons universum ligt.
Ik bedoel dus echt na het zwarte met de sterren en planeten 😀
Eigenlijk weten we dat niet, dat is te ver om een goed beeld van te krijgen. Wat we wel weten is dat het universum nog steeds aan het uitbreiden is, en dat het tempo van de uitbreiding nog altijd toeneemt.
 
Terug
Bovenaan