Het shelfie-topic

bugsystyle

Active member
Shelfy: Collectie of selectie.
Hier nog ruimte😋.
oXd3VBh.jpg
 
Oeh altijd leuk om te zien!

@bugsystyle :
  • Brrrr het feit dat ge uw spellen niet zo zet dat de titels altijd hetzelfde georiënteerd zijn... 😱
  • Is Isle of Cats de moeite? Heb die aankoop overwogen op kickstarter (gewoon vanwege polyomino aspect en katten 😶) maar uiteindelijk toch laten schieten.
  • Was net reviews aan het checken over Brugge... Wat vind jij ervan? Je enige Feld in de collectie precies?
  • Vind je de Europa Wingspan uitbreiding een meerwaarde?

Mijn bescheiden collectie (in een gesloten kast :p), niet zo veel ruimte meer 😕
20200413-161427.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik wou dat ik ruimte had voor een shelf, zodat ik een shelfie kon maken.
Bij mij zit alles netjes in een kast. Alleen mijn TTRPG boeken staan in hun eigen plekje in de boekenkast.
 
@Mephisto : Brugge vind ik persoonlijk een toppertje, zelf met mijn vrouw die het niet voor te competitieve spellen heeft is deze toch veel gespeeld geweest. Eens door de eerste spellen begin je de opties goed te snappen maar elk spel moet je aanpassen aan de hand van de kaarten die je hebt. Zelf met 2 veel variatie
Wingspan Europa is wel tof, meer kaarten maar vooral (aangezien we af en toe met de kinderen wingspan spelen) de herkenning is leuker van de vogels.

Voor de rest moeten we eerst nog wat kallaxen kopen voor wat shelfie's te kunnen maken :LOL:
 
Ik wou dat ik ruimte had voor een shelf, zodat ik een shelfie kon maken.
Bij mij zit alles netjes in een kast. Alleen mijn TTRPG boeken staan in hun eigen plekje in de boekenkast.
Ik ben misschien een van de weinige met die mening, maar ik vind het prima dat mijn spellen in een gesloten kast staan en niet uitgestald op een open shelf. Kwestie van het interieur wat strak te houden. :)

@Mephisto : Brugge vind ik persoonlijk een toppertje, zelf met mijn vrouw die het niet voor te competitieve spellen heeft is deze toch veel gespeeld geweest. Eens door de eerste spellen begin je de opties goed te snappen maar elk spel moet je aanpassen aan de hand van de kaarten die je hebt. Zelf met 2 veel variatie
Wingspan Europa is wel tof, meer kaarten maar vooral (aangezien we af en toe met de kinderen wingspan spelen) de herkenning is leuker van de vogels.

Voor de rest moeten we eerst nog wat kallaxen kopen voor wat shelfie's te kunnen maken :LOL:
Thanks voor de feedback! Ja Brugge lijkt me vooral een spel om met mijn vrouw te spelen. Ze is fan van Castles of Burgundy en iets à la Brugge krijg ik sowieso makkelijker verkocht dan Race for the Galaxy (mijn vrouw heeft niks met space games).
 
Oeh altijd leuk om te zien!

@bugsystyle :
  • Brrrr het feit dat ge uw spellen niet zo zet dat de titels altijd hetzelfde georiënteerd zijn... 😱
  • Is Isle of Cats de moeite? Heb die aankoop overwogen op kickstarter (gewoon vanwege polyomino aspect en katten 😶) maar uiteindelijk toch laten schieten.
  • Was net reviews aan het checken over Brugge... Wat vind jij ervan? Je enige Feld in de collectie precies?
  • Vind je de Europa Wingspan uitbreiding een meerwaarde?

Mijn bescheiden collectie (in een gesloten kast :p), niet zo veel ruimte meer 😕
@Mephisto

haha de oriëntatie, dat is bij mijn platen wel ok, bij mijn spellen valt me dat minder op🙃, maar ze zijn toch allemaal mooi geleveld met de kast? Ik plaatste ze nog juist, omdat mijn dochter ze in haar leeftijdsfase graag in de kast duwt. Hopelijk mis ik de fase met de alcoholstift en het uit elkaar halen.
Isle of cats enkel nog maar met 2 gespeeld. Tetrissen en Kaarten verdelen volgens 7 wonders principe. Je kan goed pesten. Zit wel wat Luck in en de draft van kaarten zal bepalen hoeveel katten je kunt vangen. Leuk spel. Misschien leuker met meer dan 2, kan solo.

Brugge is een zalig Feld spel, thematisch sterker dan bv. Castles of burgundy. Leuke kaarten trouwens. Als je in Brugge woont, moet je die tenminste in je shelf staan hebben :) speelt goed met 2.

Wingspan update is een must have vind ik, alleen al om vogels in onze contreien te hebben. Daarnaast, nog meer kaarten = nog unieker spel. Zou er Oceanië er wel niet meer bijnemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben misschien een van de weinige met die mening, maar ik vind het prima dat mijn spellen in een gesloten kast staan en niet uitgestald op een open shelf. Kwestie van het interieur wat strak te houden. :)


Thanks voor de feedback! Ja Brugge lijkt me vooral een spel om met mijn vrouw te spelen. Ze is fan van Castles of Burgundy en iets à la Brugge krijg ik sowieso makkelijker verkocht dan Race for the Galaxy (mijn vrouw heeft niks met space games).
Race for the galaxy staat op arena, goe spel, maar speel online eigenlijk gemakkelijker. Een nadeel met race is dat je makkelijk kan zeuren met dobbelstenen...thema ook minder mijn ding.
 
IMG-20201231-150314.jpg


IMG-20210119-192327.jpg


Meeste compacte 2 spelers spellen (Targi, Agricola 2 spelers,...) zitten in de box linksonder. Eerste games (Catan, iBood bundle games etc) en uitgespeelde campaign games (Gloomhaven, Pandemic S1) staan op zolder.

Vanaf nu zal het "Raad het bordspel" wel een pak eenvoudiger zijn aangezien iedereen zijn
bordspellen hier showt 🤓
 
Laatst bewerkt:
I know maar Kanban EV komt deze maand en Lisboa samen met Mercado de Lisboa binnen een paar maand.


Voor mij mis ik nog Black Angel en Underwater Cities.
 
@Mephisto

haha de oriëntatie, dat is bij mijn platen wel ok, bij mijn spellen valt me dat minder op🙃.
Isle of cats enkel nog maar met 2 gespeeld. Tetrissen en Kaarten verdelen volgens 7 wonders principe. Je kan goed pesten. Zit wel wat Luck in en de draft van kaarten zal bepalen hoeveel katten je kunt vangen. Leuk spel. Misschien leuker met meer dan 2, kan solo.

Brugge is een zalig Feld spel, thematisch sterker dan bv. Castles of burgundy. Leuke kaarten trouwens. Als je in Brugge woont, moet je die tenminste in je shelf staan hebben :) speelt goed met 2.

Wingspan update is een must have vind ik, alleen al om vogels in onze contreien te hebben. Daarnaast, nog meer kaarten = nog unieker spel. Zou er Oceanië er wel niet meer bijnemen.
Hmm goed mogelijk dat ik destijds besloten heb om Isle of cats niet te backen net door dat pesten. Ik speel voornamelijk met mijn vrouw en we zijn beide geen grote fan van te veel take that.

Ja Brugge spreekt me ondanks de geluksfactor (kaarten en dobbelstenen) toch aan. Twijfel enigszins door die geluksfactor (mijn vrouw kan ook vloeken als het geluk niet mee zit :p).

Goh ik vind de Oceanio uitbreiding ook wel coole vogels hebben anders (kiwi, kookaburra, pinguin, kaketoe, ...). :) Bon voorlopig voldoet de base game (al zou een counter voor de egg laying strategie wel leuk zijn).
 
Terug
Bovenaan