Dus...volgens jou is ook het probleem van in meerdere scholen uren te sprokkelen overroepen en doen leerkrachten zichzelf dat ook aan?
In principe is die standaardisering er volgens het leerplan (minimumdoelen?) toch? Hoe een leerkracht dat denkt in te vullen is aan hem. Ik begrijp het punt hé, je kan heel veel tijd steken in een half % aan winst en dat is het waarschijnlijk niet waard. Maar een standaardcursus is natuurlijk helemaal de andere kant op, en kan volgens mij leiden tot nog meer nivellering. Zoals
@Nahrtent aanhaalt brengt ons dat richting die discussie rond invulboeken. Net zoals hem heb ik ook de beste ervaringen gehad bij leerkrachten die in plaats van een vak een soort door god ingegeven missie leken te hebben (

). De beste cursus die ik ooit heb gehad was een gigantische stapel gekopieerde, handgeschreven nota's.