Het 'offline boardgamen' topic

Late reactie, maar heeft Foldedspace daar niets voor?
Heb ondertussen voor € 5 een kartonnen doos gevonden die momenteel wel dienst doet. Er zitten partities in die doos ter grote van de kaarten (met sleeves), dus dat is perfect.
Toch bedankt voor de tip, ik bekijk het eens als ik naar iets nieuw op zoek ben.
 
Hey, elk jaar met oudejaarsavond (als corona het toelaat tenminste) komt mijn voltalige schoonfamilie samen. Er word dan een zaaltje afgehuurd waar we met zo een 25-30 personen samen het nieuwe jaar inzetten. Nu tijdens deze avond tussen de gangen van het menu door moet er altijd 1 familie voor entertainment zorgen in de vorm van een spel en dit jaar is het onze beurt maar we zijn nog volop op zoek naar een geschikt spel.
We hebben de voorbije jaren al verschillende keren quizen zien passeren, eens een eigen variant van dixit (iedereen kreeg 2 weken ervoor 2 blanco kaarten die we zelf moesten ontwerpen) gespeeld, varianten op pictionary en dingen uitbeelden zijn ook al vaak gepasseerd en een variatie van weerwolfen.
Liefst een spel dat niet te lang duurt (we zitten met 2 a 3 blokken van +/- 30min), een lage toegankelijkheid heeft (leeftijden liggen tussen de 5-79 jaar) en geschikt is om als grote groep samen te spelen (al dan niet verdeeld in verschillende teams).
Heb gisteren al wat liggen googlen naar mogelijke spellen en uiteindelijk terecht gekomen bij Two rooms and a boom, iemand ervaring met dit spel want ken het zelf niet ? Als ik op reviews mag afgaan is het precies wel een fijn spel.

Kent er hier iemand soms nog spellen die eventueel in aanmerking zouden kunnen komen ?
 
Kent er hier iemand soms nog spellen die eventueel in aanmerking zouden kunnen komen ?
Met 25 man die meespeelt?

Gewoon iemand Pictionary laten meenemen en ipv. te tekenen het uitbeelden en ploegen maken. Iets anders zal wsl gewoon teveel mensen de hele tijd passief laten meedoen owv. downtime.

Als er een stuk of 10 passen - wat je normaal altijd wel hebt - kan je bijv. weerwolven doen. Met iets complexer verlies je gewoon teveel tijd.

Je hebt dat allemaal al eerder gedaan maar er is bij mijn weten gewoon niets anders dat leuk en efficiënt is hoor. Never change a winning formula.
 
Wat zijn zo goeie ‘party’ boardgames (eenvoudige regels, snel te spelen) voor 2-6 mensen? Liefst ook iets dat tof is met 2.

Aanraders?
 
Wat zijn zo goeie ‘party’ boardgames (eenvoudige regels, snel te spelen) voor 2-6 mensen? Liefst ook iets dat tof is met 2.

Aanraders?
Naar mijn gevoel zijn dat 2 eisen die vrij moeilijk combineerbaar zijn. Bij veel spellen is er zelfs al een duidelijk verschil tussen spelen met 2 of spelen met 3-4, nevermind 6 spelers.

Een spel dat imo wel goed werkt is Carcassonne. De standard versie is 2-5 spelers maar in Big Box 6 (of 3 afhankelijk van waar je kijkt) zitten meeples voor 6 spelers. Carcassonne is leuk met 2 (mijn vriendin is grote fan) en zeker nog speelbaar met 6. Boven de 4 spelers zou ik wel zéér sterk aanraden van de strategische variant te spelen (3 tegels ipv 1) om de geluksfactor te minimaliseren.
Ik klasseer Carcassonne wel niet noodzakelijk als "party" game maar het heeft wel eenvoudige regels en kan dus snel beginnen spelen. Het voordeel van de Big Box is trouwens ook dat er een heel deel uitbreidingen inzetten. Je hoeft niet noodzakelijk de regels van de extra uitbreidingen allemaal te gebruiken maar zeker als je met 5-6 speelt is het wel handig van gewoon een hoop extra tegels te hebben zodat iedereen toch wat extra zetten kan doen per spel.

EDIT: Welcome to... (your perfect home) is misschien ook nog wel een leuke. Ik heb wel enkel ervaring met het spel van BoardGameArena maar daar hebben we verschillende rondes met 5 of 6 gespeeld en dat was best leuk. 2 is iets minder optimaal maar ik zou zeker niet zeggen dat 2 echt niet leuk is, in tegenstelling tot pakweg Sushi Go Party dat je met 2-8 kan spelen maar met 2 gewoon op niks trekt.
 
Laatst bewerkt:
Bon, heb de volgende gekocht die ook speelbaar zijn met 2 (al is met meer leuker natuurlijk).

Welcome To
Beasty Bar
Codenames Duet (kan blijkbaar tot 4)
Railroad Ink

Qwixx was ook nog een mogelijkheid.

Sowieso dat de meeste roll & writes met 2 speelbaar zijn denk ik.
 
Bon, heb de volgende gekocht die ook speelbaar zijn met 2 (al is met meer leuker natuurlijk).

Welcome To
Beasty Bar
Codenames Duet (kan blijkbaar tot 4)
Railroad Ink

Qwixx was ook nog een mogelijkheid.

Sowieso dat de meeste roll & writes met 2 speelbaar zijn denk ik.

Qua R&W is Welcome To... zeker een van de betere om zowel met 2 als met 6 te spelen.
Railroad Ink spelen wij hier ook vaak, maar nooit de R&W variant, maar in de browser https://ondras.github.io/rri/ (gaat net iets vlotter om te tellen :biglaugh: )
Trails of Tucana past ook nog zeker in jouw rijtje :)
 
Azul en Sagrada zijn toch geen partygames?
Als ge de dobbelstenen of tegels in de lucht gooit misschien, maar voor de rest...
 
Oh, god. Ik ken mensen voor wie Sagrada een marteling is...

Helaas kom ik zelf veel te weinig nog aan party-games toe wegens corona.

Als favorieten uit mijn collectie nomineer ik desondanks:
  • Dixit
  • Mysterium (Park)
  • Skull
  • Perudo
  • The Resistance: Avalon
  • Sushi Roll (dobbelstenen zijn leuker dan kaarten)
  • Joking Hazard
  • Misschien nog Codenames, maar ben dat eigenlijk beu
  • Coup
  • Spyfall
  • Deep Sea Adventure (oké, minder een klassiek party game)

Party-games die ik niet heb, maar wel de moeite vond na ze gespeeld te hebben
  • Secret Hitler
  • Just One
  • Junk Art
  • Saboteur
 
Sorry, na “They have, like, an entire cupboard dedicated to board games — as if that's an acceptable way to spend money” kon ik al niet meer verder lezen. What the actual fuck?

EDIT: als ik diagonaal wat verder lees, denk ik dat die haar vrienden board gamers zijn en zij is te dom om ze te snappen 🙈.
 
Terug
Bovenaan