Het 'offline boardgamen' topic

....

Daarnaast, eigenlijk ben ik op zoek naar een pokerset. Maar zie door het bos de bomen niet meer.
Dit om af en toe eens casual te kunnen uithalen en sporadisch eens een avondje te pokeren.
Ik weet dat er een apart forum is, maar zoals ik zei, eerder casual...
Iemand die kan helpen? Prijs/kwaliteit?
Hoeft niet per se zo een flight case te zijn. Een klassieke houten doos is wel altijd leuk :p

Thx voor de tip mbt unfair, is altijd leuk om ook met 2 deftig iets te kunnen spelen! :)
Zal eens ff checken.

Zijn er zo nog games voor met 2 die jullie zouden aanraden?
Niet alle leuke games zijn te doen met 2 natuurlijk :(

Hey,
Pokerset indien je kwaliteit wil: clay chips. belangrijkste om imo op te letten: kwaliteit van de kaarten. Ik raad meestal aan om een semi deftige set te nemen qua chips en vooral voldoende chips en 5 kleuren. Dan apart deck goeie kaarten. Goedkope kaarten verslijten nogal en kan je dus herkennen...
Niet direct specifieke sets, is al tijdje geleden dat ik daar naar gekeken heb.

2 player games: wij doen vooral co-ops maar dale of merchants is een leuk en geen typische deckbuilding. Spirit island is een topper net als everdell.
 
Hey Lezz, Thx!

Voor 2 (ondertussen aparte topic) kan ik patchwork wel aanraden, is rustig spelletje, grote hit hier :)
Ik check je voorstellen eens, bedankt!

Mbt pokerset, thx voor de tips!
 
Ik dacht tot daar Klit Castle stond, was al aant bieden 😒

Hoe hoog boven de minimum gaat zo een bieding meestal Sqarzz? Of is daar geen lijn in te trekken?
 
Ik dacht tot daar Klit Castle stond, was al aant bieden 😒

Hoe hoog boven de minimum gaat zo een bieding meestal Sqarzz? Of is daar geen lijn in te trekken?
Nee hangt af hoe gegeerd een lot is. Maar aangezien er al 26 biedingen zijn en de afsluiting nog lang is verwacht ik dat deze wel nog 200 euro zal stijgen
 
Iemand die zowel Orléans als Paladins of the West Kingdom heeft (gespeeld)? Zijn ze verschillend genoeg om beide in de collectie te hebben? If not, welke krijgt jullie voorkeur?

Op basis van wat reviews/playthroughs zie ik toch bepaalde gelijkenissen: worker placement waarbij je type/kleur worker een rol speelt, engine optimization door acties goedkoper te maken, ietwat solitaire gameplay met eigen speelbord, extra map met "race" voor extra bonus, beetje luck of the draw (blind card draw bij potwk, fiches trekken bij Orleans), ...
 
Iemand die zowel Orléans als Paladins of the West Kingdom heeft (gespeeld)? Zijn ze verschillend genoeg om beide in de collectie te hebben? If not, welke krijgt jullie voorkeur?

Op basis van wat reviews/playthroughs zie ik toch bepaalde gelijkenissen: worker placement waarbij je type/kleur worker een rol speelt, engine optimization door acties goedkoper te maken, ietwat solitaire gameplay met eigen speelbord, extra map met "race" voor extra bonus, beetje luck of the draw (blind card draw bij potwk, fiches trekken bij Orleans), ...
Persoonlijk vind ik ze verschillend genoeg, maar ben meer fan van Paladins als van Orleans. Ben op zich niet zo een fan van het bag-building uit Orleans. Dit wordt een groot deel weggewerkt in Paladins doordat je kan kiezen wat je deze ronde bijkrijgt.
1) Je pakt 3 Paladin kaarten, kiest eentje, eentje steek je onderaan je deck en eentje leg je bovenaan. Zo heb je al controle wat er mogelijks de volgende ronde van ventjes bij zal komen.
2) De Tavern-kaarten zijn ook open info.

Als je Orleans hebt, is Paladins een mooie aanvulling, omgekeerd zou ik (persoonlijk) durven zeggen van niet.
 
Persoonlijk vind ik ze verschillend genoeg, maar ben meer fan van Paladins als van Orleans. Ben op zich niet zo een fan van het bag-building uit Orleans. Dit wordt een groot deel weggewerkt in Paladins doordat je kan kiezen wat je deze ronde bijkrijgt.
1) Je pakt 3 Paladin kaarten, kiest eentje, eentje steek je onderaan je deck en eentje leg je bovenaan. Zo heb je al controle wat er mogelijks de volgende ronde van ventjes bij zal komen.
2) De Tavern-kaarten zijn ook open info.

Als je Orleans hebt, is Paladins een mooie aanvulling, omgekeerd zou ik (persoonlijk) durven zeggen van niet.
Heb nog geen van beide, maar eigenlijk bedoel je dus, om de aankoop van beide te rechtvaardigen, dat ik eerst Orléans moet kopen en later PotWK. :p
 
Voor wie wingspan speelt, ik ontdekte een app waar je de kaarten kan scannen voor de geluiden van de desbetreffende vogel te kunnen horen.
 
Ik ben al jarenlang fan van boardgames! Onder vrienden hebben wij ook echt een spelletjesclub waarmee we regelmatig afspreken. Nu door corona is dit moeilijk en zie ik maar 1 vaste vriendin. We moeten dus vaak spellen missen die je maar vanaf 3 kan spelen.

Spellen die in onze groep vaak gespeeld worden:

- Dominion
- Azul
- El Dorado
- Brug naar de hemel
- Stenen tijdperk
- Wingspan
- Ticket to Ride
- Puerto Rico
- Qwixx
- Catan (zowel de gewone versie als uitbreidingen, kaartspel, dobbelspel, duel...)
- Het dorp
- Patchwork
- Ubongo
- Fitz
- Saboteur
- Take 5

Staan op het lijstje om te kopen:

- kwakzalvers van kwakelenburg
- tapestry
 
Ben eventueel geintereseerd om Mage Knight te kopen, zijn er mensen die er ervaring mee hebben en dat willen delen? Online lees ik dat het best wel de moeite is, vooral solo.
 
Ben eventueel geintereseerd om Mage Knight te kopen, zijn er mensen die er ervaring mee hebben en dat willen delen? Online lees ik dat het best wel de moeite is, vooral solo.
Koop ofwel ineens de big box ofwel Mage Knight met de Lost Legion expansion. Dat maakt het in mijn ogen nog altijd de beste solo boardgame op de markt :)

Probleem met de base Mage Knight is dat het nogal "onbelangrijk" aanvoelt, is gewoon een kwestie van uw turns te optimaliseren, hopelijk sterk genoeg worden om wat kastelen aan te pakken en dan kijken welke score je gehaald hebt. Een dummy deck gaat bepalen hoe snel het spel vooruit gaat. Lost Legion vervangt de dummy deck door een echte eindbaas die over de map zal bewegen en jou kan aanvallen. Veel dynamischer.
 
  • Leuk
Waarderingen: NoGo
Koop ofwel ineens de big box ofwel Mage Knight met de Lost Legion expansion. Dat maakt het in mijn ogen nog altijd de beste solo boardgame op de markt :)

Probleem met de base Mage Knight is dat het nogal "onbelangrijk" aanvoelt, is gewoon een kwestie van uw turns te optimaliseren, hopelijk sterk genoeg worden om wat kastelen aan te pakken en dan kijken welke score je gehaald hebt. Een dummy deck gaat bepalen hoe snel het spel vooruit gaat. Lost Legion vervangt de dummy deck door een echte eindbaas die over de map zal bewegen en jou kan aanvallen. Veel dynamischer.
Thanks! Ik zat gelukkig naar de ultimate editie te kijken :biglaugh: Klinkt echt goed, ik denk wel dat ik m dan ga kopen :clap:
 
Terug
Bovenaan