Het 'offline boardgamen' topic

Als ik de keuze heb, koop ik mijn spellen wel altijd in het Engels. Een uitzondering was Pandemic Legacy, omdat een vriendin waarmee ik het wou spelen te beschaamd is om Engelse tekst luidop te lezen :unsure: (<-- eerste poging voor de :unsure: emoticon, it better work), lief he van mij 😁
Eventjes denken over light- tot medium-weight spellen die ik zelf heel goed vind, en waar taal van geen of weinig belang is.

Volledig taalonafhankelijk:
-Azul
-Calico
-Camel Up
-Fertility
-Formula D
-Jamaica
-Rallyman GT
-Sentient
-Silver & Gold
-Sushi-go
-Takenoko

Deels taalonafhankelijk:
-Istanbul (zitten wel paar kaartjes bij met tekst)
-Potion Explosion (enkel de referentie-sheet over de werking van de potions is taalafhankelijk)
-Small World (idem aan Potion Explosion, je zal werking van rassen en eigenschappen misschien even moeten uitleggen)
-The Island/Survive (idem... referentie-sheet)

Misschien heb ik wel ergens iets mis hoor, sommige spellen zijn al even geleden.
 
Op BGG kunt ge filteren op taalonafhankelijlheid (en aantal spelers en complexiteit en... natuurlijk).
 
Merci ga ze is rustig checken. In het Engels bestellen is dan weer het probleem dat 1 van die vrienden zeer beperkt Engels kan dus dan zitten we daar weer vast :) Voor spellen puur voor ons 2 uiteraard een oplossing.
Hoh ja, als ik met mijn vrouw of familie speel moet ik ook regelmatig eens een kaart vertalen / uitleggen. Op zich stoort dat niet echt, vind ik.
 
Ik haal meestal Engelstalige spellen in huis. Dat is meestal voor niemand een probleem.
Er zijn hier al een pak goede spellen opgenoemd waarbij de taal quasi geen belang speelt in het spel. Maar er zijn er nog honderden. Zoals hier reeds gezegd kan je op BGG filteren.
 
Bedankt allemaal voor de tips, in het weekend eens in verdiepen. Ik vind jullie nu officieel fijne mensen!
 
Zijn er hier fans van Twilight Imperium?
Voor mij toch één van de intenste bordspellen die ik speel (en zeker de langste).
Spijtig genoeg niet meer kunnen spelen sinds Corona.
 
Zijn er hier fans van Twilight Imperium?
Voor mij toch één van de intenste bordspellen die ik speel (en zeker de langste).
Spijtig genoeg niet meer kunnen spelen sinds Corona.
Yes !! Ik speel al sinds de release van de 3rd edition.
Staat in mijn top 5 best games. Vorige week nog een 6p game afgerond via TTS.
 
Eerste keer waren we niet overtuigd, het duurt veel te lang voor wat het is en veel hangt af van je dobbelsteenworp. Maar dat is de indruk na de eerste keer... We gaan het wel nog eens een kans geven, maar misschien niet meer met 6 spelers.
 
Wat vinden jullie van De zoektocht naar El Dorado?

Lijkt me precies een mogelijke vervanger voor Dominion te kunnen zijn? Simpele deckbuilding met een extra spelelement. Family friendly ook precies? Heb enkel wel nog maar een "how to play" filmpje gezien.
 
Wat vinden jullie van De zoektocht naar El Dorado?

Lijkt me precies een mogelijke vervanger voor Dominion te kunnen zijn? Simpele deckbuilding met een extra spelelement. Family friendly ook precies? Heb enkel wel nog maar een "how to play" filmpje gezien.
Ik heb het origineel gespeeld en is echt wel een tof spel. Totaal niet te vergelijken met Dominion, op het bouwen van uw deck na.
Kunt elkaar ook wat tegenwerken. En voor de prijs moet je het al niet doen.
 
Carcasonne, Takenoko, Sagrada, Azul, King Of Tokyo, 7 wonders (wel met meer dan 3 zijn), Stone Age, Sushi Go, King Domino, Colt Express.

In elk geval de taalonafhankelijke games die goeie instappers zijn waar ik zo meteen op kom.

Edit: wel niet allemaal evengoed met 2 spelers dus even opzoeken vooraleer je koopt :p
 
Carcasonne, Takenoko, Sagrada, Azul, King Of Tokyo, 7 wonders (wel met meer dan 3 zijn), Stone Age, Sushi Go, King Domino, Colt Express.

In elk geval de taalonafhankelijke games die goeie instappers zijn waar ik zo meteen op kom.

Edit: wel niet allemaal evengoed met 2 spelers dus even opzoeken vooraleer je koopt :p
Vooral Colt Express is niet denderend met 2 :p
En 7 Wonders dus ook zoals je al zei.
 
Hey,

Heb hier af en toe al eens stiekem meegevolgd maar nooit echt gepost.
Vroeger ook al, maar de laatste tijd speel ik wel al eens meer boardgames.

machiavelli was in onze vriendengroep echt een schot in de roos. Zalige game dat.
Maar ook uno, koehandel, istanbul, risk, dixit, codenames zijn een succes :)
Er zijn ook nog wat klassiekers, vroeger vond ik het akelig, maar nu vind ik scrabble al eens tof :D

In Roeselare is er trouwens een nieuwe winkel: https://www.tspelgeweld.be/nl/
(Weet niet of dit hier echt hoort, sorry indien niet)
Ben zelf nog niet geweest maar de foto's zagen er veelbelovend uit!
Iemand al ervaring met deze winkel?

Daarnaast, eigenlijk ben ik op zoek naar een pokerset. Maar zie door het bos de bomen niet meer.
Dit om af en toe eens casual te kunnen uithalen en sporadisch eens een avondje te pokeren.
Ik weet dat er een apart forum is, maar zoals ik zei, eerder casual...
Iemand die kan helpen? Prijs/kwaliteit?
Hoeft niet per se zo een flight case te zijn. Een klassieke houten doos is wel altijd leuk :p

Thx voor de tip mbt unfair, is altijd leuk om ook met 2 deftig iets te kunnen spelen! :)
Zal eens ff checken.

Zijn er zo nog games voor met 2 die jullie zouden aanraden?
Niet alle leuke games zijn te doen met 2 natuurlijk :(
 
HLD_Exclusive-Box.png


Heeft er iemand al ervaring met Happy Little Dinosaurs?
Van Unstable Games, dezelfde crew als Unstable Unicorns en Here To Slay.
 
Deze namiddag eindelijk tijd kunnen maken voor De Friesche Velden. Als laatste ontspanningsmoment voor de blok de dochter bij mijn ouders gedaan voor een namiddag en mij met de vrouw aan tafel gezet. Moet zeggen, het was stevig :p. Is een spel dat we een aantal keer gaan moeten spelen om alles goed door te hebben en daar wringt het schoentje wel voor ons op dit moment: 2u aan 1 stuk vrijmaken met de dochter is moeilijk. Maar goed, serieus mee geamuseerd en smaakt naar mee!

EDIT: en nu nog 2 spelletjes Cairn net voor we ons kopke leggen :).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan