Het 'offline boardgamen' topic

Wij gaan binnen een paar weken een weekje naar frankrijk. Ik ben nog op zoek naar leuke (casual) games om met 2 te spelen 's avonds, eens de kindjes slapen. Indien mogelijk niet té groot om mee te nemen :D

Leuke party games mogen ook altijd, nu we toch weer wat meer volk kunnen ontvangen thuis :)
 
Wij gaan binnen een paar weken een weekje naar frankrijk. Ik ben nog op zoek naar leuke (casual) games om met 2 te spelen 's avonds, eens de kindjes slapen. Indien mogelijk niet té groot om mee te nemen :D

Leuke party games mogen ook altijd, nu we toch weer wat meer volk kunnen ontvangen thuis :)
7 Wonders Duel
Patchwork
Hanamikoji
 
Carcassonne is ook perfect om met 2 te spelen.

Qua partygames is Secret Hitler mijn absolute favoriet. Ook Dixit Odyssey en Just One scoren hier goed.
 
Ik heb meer en meer zin om af en toe eens solo boardgame te spelen, maar de games die ik momenteel heb, duren vaak 1,5u-2,5u voor een “sessie”. Ik zoek nog iets dat per sessie max. 45-60min duurt. Iemand tips? Liefst geen “beat your own score”.
 
Nu het stilaan terug te doen is om ne keer met mensen buiten de 'bubbel' af te spreken: wie speelt er soms in Brussel? Veel boardgame-winkels of cafes die het toelaten/aanbieden.

Of moet ik hier een speciaal topic voor aanmaken? T'is eerder in de casual sfeer, dus geen 3u-spellen. Normaal speelde ik af en toe met wat Fransen, maar toch liever Nederlandstalig, maar da's natuurlijk moeilijk te vinden.
 
Hoe gaan jullie eigenlijk om met box damage? Recent een nieuw spel gekocht en het is aangekomen met één van de hoekjes van de doos gedeukt alsof de doos al eens licht gevallen of een tik gekregen heeft tijdens het verzenden (buitenste doos was wel intact).

Aangezien de schade beperkt is heb ik het erbij gelaten, maar het ergert mij wel aangezien ik ook alles sleeve en zorg tracht te dagen voor mijn spellen, maar dozen slijten nu éénmaal sowieso, dus daarvoor een refund gaan doen van een spel dat je toch wilt (spelen), je koopt het natuurlijk niet voor de doos, maar mooi artwork en een mooie doos blijven toch een meerwaarde voor de uitstraling van je shelf...
 
Ik heb meer en meer zin om af en toe eens solo boardgame te spelen, maar de games die ik momenteel heb, duren vaak 1,5u-2,5u voor een “sessie”. Ik zoek nog iets dat per sessie max. 45-60min duurt. Iemand tips? Liefst geen “beat your own score”.

Oof, dat wordt een moeilijke. Korte solo games zijn in 99% van de gevallen gewoon beat your own scores :p wat zijn de zaken die je normaal leuk vindt qua board games? Beter een sessie van 2u van iets dat leuk is dan 60 min een saai spel spelen.
 
Hoe gaan jullie eigenlijk om met box damage? Recent een nieuw spel gekocht en het is aangekomen met één van de hoekjes van de doos gedeukt alsof de doos al eens licht gevallen of een tik gekregen heeft tijdens het verzenden (buitenste doos was wel intact).

Aangezien de schade beperkt is heb ik het erbij gelaten, maar het ergert mij wel aangezien ik ook alles sleeve en zorg tracht te dagen voor mijn spellen, maar dozen slijten nu éénmaal sowieso, dus daarvoor een refund gaan doen van een spel dat je toch wilt (spelen), je koopt het natuurlijk niet voor de doos, maar mooi artwork en een mooie doos blijven toch een meerwaarde voor de uitstraling van je shelf...
Eh, dozen zijn maar dozen. Zo lang er geen componenten beschadigd zijn, trek ik mij daar weinig van aan.
 
Oof, dat wordt een moeilijke. Korte solo games zijn in 99% van de gevallen gewoon beat your own scores :p wat zijn de zaken die je normaal leuk vindt qua board games? Beter een sessie van 2u van iets dat leuk is dan 60 min een saai spel spelen.
Momenteel speel ik solo vooral Imperial Assault en Arkham Horror LCG, maar heb ondertussen Vrijdag en Hostage Negotiator gevonden die wel rond die 20-45min hangen :).
En qua andere board games: ik speel heel graag worker placement games, maar die zijn vaak beter met meer dan 2 spelers, dus dat komt er heel zelden van. Meerendeel van de plays is met alleen mijn vrouw.
 
Meestal geven stores wel zo'n 5% korting igv. beschadigde dozen. Er zijn er die effectief een spel NIET kopen omdat de doos beschadigd is. Persoonlijk kan het me niet schelen.

Solo games is best met toch enigszins een random component zoals idd Arkham Horror en LOTR LCG. De rest is inderdaad scores verbeteren. Wordt wat saai vermoed ik, zeker met videospellen als alternatief. T'zijn dan ook "gezelschapspellen" voor iets he. :p
 
Wie van jullie heeft Too Many Bones en is het zijn hoge prijskaartje waard? Ik begin te twijfelen om de basegame aan te schaffen.
 
Ondertussen heb ik Too Many Bones base game besteld via de campaign crowdfinder. Voorloig geen extra content, eerst zien of het een dpel voor mij is.

Gisteren voor de eerste keer Concordia Venus gespeeld, ziet er wat droog uit maar de gameplay zit wel goed. Ben benieuwd naar de volgende keer.
 
Iemand een goeie storage solution voor Arkham Horror LCG? Online zoeken kom ik heel snel op Etsy en hoewel die mooi zijn, zijn die vaak ook heel duur.
 
Heeft iemand aanraders voor een goeie card shuffler? Ik heb zo'n manuele, maar die werkt niet goed.
Op bol.com zijn het precies allemaal aliexpress imports 🙈
 
Terug
Bovenaan