Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als een trein toekomt, wordt dat afgeroepen.Zowel het bord, als de stationschef kon toch iets afroepen zeker? Zeker als daar effectief mensen staan te wachten nog.
“Opeens weerklonk er de omroep dat de trein zou vertrekken, vroeger dan wat al die tijd was aangekondigd en ook nog op het bord stond. Toen we het perron bereikten, was de trein al weg.” Een stationsverantwoordelijke zou later bevestigen dat de trein inderdaad vroeger was vertrokken om “tijd in te halen”.Als een trein toekomt, wordt dat afgeroepen.
Die vertraging wordt ook constant geüpdatet op de schermen
ik heb het in het NMBS-topic ook al gezegd: bepaalde mensen krijgt ge niet geïnformeerd omdat ze gewoon de moeite niet doen om te luisteren of signalisatie in't oog te houden
Als een trein toekomt, wordt dat afgeroepen.
ik heb het in het NMBS-topic ook al gezegd: bepaalde mensen krijgt ge niet geïnformeerd omdat ze gewoon de moeite niet doen om te luisteren of signalisatie in't oog te houden
Je kan best de NMBS app raadplegen. De app wordt meestal wel correct geüpdate.Het bord is dus niet aangepast en de omroep is veel te laat gebeurd, als de trein al vertrok...
) --> Niet correct bij vertragingen.In de inkomhal omdat het daar comfortabeler was dan een uur aan het perron te staan.Ik kan het artikel niet lezen want plusartikel. Maar waar was die dan toen de trein vroeger vertrok? Normaal wordt het toch omgeroepen als de trein gaat toekomen?
Ik zou toch denken als het door ne speaker gaat dat je als een TGV richting het perron sprint.Meerdere mensen waren hier het slachtoffer van dus het zal niet alleen die persoon zijn fout zijn.

"Moest een nacht op straat doorbrengen.." taxi, goedkoop hotel, vrienden/familie,...laatste trein vertrekt vroeger: “‘Meer dan uur vertraging’, zei infobord. Maar plots was hij weg
Ik dacht aan een één aprilgrap maar het is echt. En de NMBS? Ze geven geen enkele vergoeding hiervoor en ook geen alternatief vervoer.
Ook moesten de passagiers die de trein gemist hebben het station verlaten. Na een bepaald uur (2 uur) is het verboden terrrein.
De NMBS wijst erop dat een trein een deel van zijn vertraging kan inhalen. “Op basis van het geschetste verhaal lijkt dat hier gebeurd te zijn”, aldus Temmerman. Wat alternatief vervoer betreft, verduidelijkt hij dat reizigers daar enkel recht op hebben wanneer de laatste trein van de dag niet rijdt.
Ben ik nu zo mis of maakt de NMBS zich er wel erg gemakkelijk van af?![]()
Natuurlijk. Maar hij moest dat dan wel zelf betalen en dat zelf regelen."Moest een nacht op straat doorbrengen.." taxi, goedkoop hotel, vrienden/familie,...

Zoals volwassen mensen doen. Niet gaan wenen bij een tegenslagske en het oplossen.Natuurlijk. Maar hij moest dat dan wel zelf betalen en dat zelf regelen.
Akkoord, maar als de NMBS een zware fout begaan heeft (als) dan verwacht je toch dat ze achteraf een geste doen niet?Zoals volwassen mensen doen. Niet gaan wenen bij een tegenslagske en het oplossen.
Tegenwoordig is het vanzelfsprekend te verwachten dat de NMBS, overheid, de school,.. elke tegenslag opvangt.
in mijn ervaring, zit er tussen de moment dat ze afroepen dat uw trein eraan komt, en het moment dat hij er effectief is, nog wel wat tijd om die te halen, als ge niet taffelt.Ik zou toch denken als het door ne speaker gaat dat je als een TGV richting het perron sprint.
De NMBS kennende is de kans zeker niet nihil dat Patrick dat effectief gedaan heeft en alsnog te laat was.![]()
Uitgezonderd bij aansluitingenin mijn ervaring, zit er tussen de moment dat ze afroepen dat uw trein eraan komt, en het moment dat hij er effectief is, nog wel wat tijd om die te halen, als ge niet taffelt.

vs:“Opeens weerklonk er de omroep dat de trein zou vertrekken, vroeger dan wat al die tijd was aangekondigd en ook nog op het bord stond. Toen we het perron bereikten, was de trein al weg.” Een stationsverantwoordelijke zou later bevestigen dat de trein inderdaad vroeger was vertrokken om “tijd in te halen”.
Het bord is dus niet aangepast en de omroep is veel te laat gebeurd, als de trein al vertrok... Normaal doe je zo een oproep voor hij het station binnenkomt (ik was er niet bij dus die mens heeft effectief mischien eerst nog zijn pint uitgedronken of whatever).
Meerdere mensen waren hier het slachtoffer van dus het zal niet alleen die persoon zijn fout zijn.
Dusja, hangt ook af waar in het station hij zich bevond en op welk perron hij moest zijn. Gent Sint-Pieters is niet klein. En misschien heeft hij de aanpassing aan het bord niet gezien, soms gebeurt dit pas last minute.Door de winterkou besloten Patrick en andere reizigers logischerwijs in de stationshal te wachten in plaats van op het perron.
“Je gaat daar niet een uur in de kou staan om jezelf ziek te maken”, vertelt Patrick. “Ik zette me neer, wandelde wat heen en weer door het station en keek af en toe naar het bord.
De subsidies hangen af van KPI's dus nee het wordt niet express gedaan. Er gebeuren nu gewoon veel onregelmatigheden waar in Realtime meteen beslissing moet genomen worden zodat de passagiers het minst last ondervinden. Ook vaak dat boordchef of bestuurder 1min voor vertrekt belt dat er iets scheelt met materiaal dan kan je onmogelijk dit al 15min op voorhand melden.Heb genoeg treinen gewoon zien verdwijnen van het bord zonder mededeling of whatever.
De NMBS maakt zodanig veel fouten dat je je afvraagt of ze het expres doen.
Als een trein toekomt, wordt dat afgeroepen.

Als je een train+ koopt aan de automaat of loketten dan krijg je een papieren train+ of kan je die op je mobib kaart zetten.@Vrouwtje Theelepel Kan je iets voor me verduidelijken?
Mocht ik Train+ abo kopen aan loket / automaat, dan kan ik een papieren abo krijgen, met een abonneenummer / QR-code op. Elke keer ik een traject boek via de automaat, dan moet ik mijn abo-nummer ingeven zodat ik een ticket koop met het verlaagde tarief. Wanneer de conducteur mijn ticket komt controleren, ziet deze dat ik een ticket met verlaagd tarief heb aangekocht via m'n Train+ abo.
1. Dus dan moet ik dus ook mijn papieren abo laten zien elke keer, om te kijken of de abonneenummers overeenkomen, neem ik aan?
2. Dus dan moet ik, naast mijn ticket en mijn papieren abo, ook telkens mijn identiteitsbewijs laten zien? Of hoe weet men dat het Train+ abonnement effectief toebehoort tot degene die het gebruikt?
Vertrek te bepalen. Kan zijn dat de boordchef ziek was of vast zat op andere trein en tot laatste min nog andere boordchef zochten maar niet gelukt is waardoor trein wel nog leeg naar volgende bestemming mag zonder boordchef.Ik heb iets gelijkaardig meegemaakt als die mens in het artikel. Geluk voor mij was dat het niet de laatste trein was.
Er stond "vertrek te bepalen" en plots was die vertrokken binnen een minuut zonder boe of ba.
Je zit dan beneden in de hal te kijken voor alternatieven want "vertrek te bepalen" uit ervaring, verandert 90% van de keer in "afgeschaft". Dus je zit al te kijken voor alternatieve ritten om op je eindbestemming te geraken. Maar dan was die plots wel vertrokken naar zijn bestemming. Plots gewoon verdwenen van de schermen. Zonder boe of ba.
Uiteindelijk bijna twee uur tijd verloren die dag omdat de volgende trein dan vast zat tussen Antwerpen-Luchtbal en Noorderkempen en hierdoor terugmoest keren.
Was een kutdag was dat.
Als je een train+ koopt aan de automaat of loketten dan krijg je een papieren train+ of kan je die op je mobib kaart zetten.
Bij aankoop via de website of app dan wordt die aan je NMBS account gelinkt.
Tijdens de controle vragen we de train+ niet maar we kunnen wel even vragen om de identiteitskaart om te checken als de naam op het vervoersbewijs klopt.