Het NMBS topic

De conducteur: "Aandacht aandacht onze trein heeft vertraging opgelopen? We zitten al sinds ons vertrekstation achter ne goederentrein. Gelieve ons te verontschuldigen voor dit ongemak." :unsure:

Raar want toen ik het nakeek stond onze trein letterlijk een half uur stil in het vertrekstation want ja dat was dus blijkbaar tevens een eindstation. Maar asap zit men achter ne goederentrein? Lijkt mij dan toch ook slecht georganiseerd niet? Konden ze die goederentrein dan niet op een ander spoor plaatsen of die 1 minuut later laten vertrekken (want die trein reed vééééééééél trager).

Wel een record gebroken vandaag. 2u vertraging ofzo heen :p. terug lijkt 20min te worden.

Derde vertraging van +2uur op 1 jaar tijd. Deze keer heb ik wel wat begrip met die brand in Anderlecht. Het was wel chaos vanmorgen :p.

Wel niet zo sportief dat ze een "vertrek te bepalen" plots converteren naar onmiddelijk vertrek. :p

Trein genomen: ineens staan we 4 minuten stil, tijdens traject.

Als we terug vertrekken komt uitleg: “door een hogesnelheidstrein moesten we voorrang verlenen”.

Oké- maar waarom zeg je dat niet op moment als de trein stopt?

Omdat het treinpersoneel dat niet altijd (meteen) weet. Het is namelijk niet ongeweoon dat een trein voor een sein moet wachten om een andere trein voor te laten of te laten kruisen wat verder. Het is niet zo dat de treinbestuurder of treinbegeleider voor elk rood sein meteen info binnen krijgt waarom dat is. De treinbegeleider heeft manieren om die informatie te verkrijgen, maar dat duurt inderdaad wel enkele minuten.

Ik moet wegens verhuis vanaf morgen 1x week de trein van Diest naar Brussel nemen. Ik wou een 10 beurten kaart nemen maar hoe werkt dat met de betalende NMBS parking? Kan ik daar ook een 10 beurten kaart voor kopen (online)?
Of kan ik mijn 10beurten kaart daar inscannen om voordeliger tarief te gebruiken?
Of nog beter, is daar nog gratis parking in de buurt? T is 8 jaar geleden dat ik daar nog ben geweest.

Laatst bewerkt:
Ik moet wegens verhuis vanaf morgen 1x week de trein van Diest naar Brussel nemen. Ik wou een 10 beurten kaart nemen maar hoe werkt dat met de betalende NMBS parking? Kan ik daar ook een 10 beurten kaart voor kopen (online)?
Of kan ik mijn 10beurten kaart daar inscannen om voordeliger tarief te gebruiken?
Of nog beter, is daar nog gratis parking in de buurt? T is 8 jaar geleden dat ik daar nog ben geweest.
Volgens mij is er naast de Fort Leopoldlaan en Schoonaerde gratis parkeren, en er is een brug naar het perron:
https://www.bing.com/maps?&ty=18&q=...&pi=0&ftst=0&ftics=False&v=2&sV=2&form=S00027

't Is daar wel vrij druk denk ik, dus het kan wel zijn dat ge 5 minuten of meer moet stappen, afhankelijk van hoe laat ge daar zijt. Hoe het zit met de parking weet ik niet, ik betwijfel of ge die kunt combineren met een 10 beurten kaart.

Met dank aan een conducteur na een trein die ingekort werd in Aarschot de foute trein genomen, en 55 minuten later thuis, terwijl er nog een haalbare optie geweest met maar 15 minuten vertraging max... Fucking hell, vertragingen zijn één ding, maar nog de foute trein aanraden als alternatief...

Met dank aan een conducteur na een trein die ingekort werd in Aarschot de foute trein genomen, en 55 minuten later thuis, terwijl er nog een haalbare optie geweest met maar 15 minuten vertraging max... Fucking hell, vertragingen zijn één ding, maar nog de foute trein aanraden als alternatief...
Ik vermoed dat je op E1715 zat deze trein was beperkt wegens sein storing.

Je had om 17u39 en om 17u57 een trein naar Hasselt, Tongeren.

De nieuwe liften in Gent SP zijn ook alweer gevandaliseerd met grafitti naast een hoop andere infrastructuur. Het blijft mij verbazen hoe niemand, inclusief de beheerders van het station, een zak geeft om het feit dat een bende asociale debielen het openbaar domein vernielen en dat helemaal ongestraft kunnen doen.

@Buon : dat blijft daar ook duren- eventueel tegen 2045 (einde renovatie station?) dat ze dan die liften eens cleanen?

graffiti en andere vuiligheid zorgen voor een onveiligheidsgevoel (vind ik).
Passeer eens aan station Brussel -zuid en Brussel-Noord,
Zeker zuid: je waant je in het vroegere Oostblok.
Graffiti, zwervers, stank.

Allemaal maar normaal?

Maar heb de indruk dat Stationsbuurten sowieso vaak krapuul aantrekken.

Er is een NMBS parking in Diest: https://www.belgiantrain.be/nl/stat...-bike-at-station/b-parking/my-b-parking/diest

Je krijgt met je Multi sowieso korting op elke parkeerbeurt (zie tabblad tarieven). Je kunt ook een 10-beurtenkaart nemen als je een Multi gebruikt (https://www.belgiantrain.be/nl/stat...ke-at-station/b-parking/products/beurtenkaart) maar je moet ze allebei tegelijk kopen aan het loket.

Grommel. Mijn vaste trein voor het traject Diest-Brussel had altijd 10 wagons.

In de vakantie werd de samenstelling verminderd naar 6 en sinds 1 september zijn het nog steeds 'maar' 6 wagons in plaats van 10.

Ongezellig druk zo.

Kocht onlangs online een ticketje voor op mijn ID kaart. Online aankoop volt verlopen, krijg ook bevestigingsbericht dat het in orde was.
Controle op de trein; bleek het niet geregistreerd te staan volgens de begeleider :wtf: Gelukkig geloofde hij me en moest ik geen nieuw kopen op de trein.

Ik vind het altijd hilarisch hoe mensen rustig staan te wachten op het perron, om dan als de trein effectief komt en masse verder door te lopen op het perron, terwijl die trein zo lang is en er sowieso deurtjes gewoon op die plaats terecht komen. Ik snap het niet, maar ik lach me een kriek.

Ik vind het altijd hilarisch hoe mensen rustig staan te wachten op het perron, om dan als de trein effectief komt en masse verder door te lopen op het perron, terwijl die trein zo lang is en er sowieso deurtjes gewoon op die plaats terecht komen. Ik snap het niet, maar ik lach me een kriek.
Mss omdat sommige 1ste class willen of de fietsenrijtuig nodig hebben?

Als ik me goed herinner hebben ze bij de laatste verlenging van ons abo aan @Coolguy gezegd dat er geen nieuwe abo's meer gegeven worden.

Kijk uit als je in de zijstraten gaat staan want volgens mij is er sinds de heraanleg van het station een parkeer/burenkaart van stad Diest nodig om in de omgeving van het station te kunnen parkeren, ook op die drukke baan.

Ondertussen al 3x de trein genomen. In de buurt is er overal een beperking van max 3 u gratis parkeren. Het is ook allemaal betalend, behalve aan de halve maan maar dat is nog een heel eind van het station.

Uiteindelijk wijst de parking van NMBS zichzelf uit. Ticketje nemen bij aankomst. Bij vertrek in automaat steken en dan kan je je ticket scannen. Zo betaal ik dan toch maar 4,32 per dag wat nog meevalt gezien ik maar 1a2 keer per week ga.

Vanochtend
Ik was vanochtend zo iemand..

De trein die ik normaal neem heeft 6 rijtuigen met 1e klasse in het 1e en het laatste rijtuig.
In Antwerpen-Centraal moet ik richting DPG-gebouw, dus zet ik mij zover mogelijk achteraan de trein.

Vanochtend thuis op het nippertje vertrokken, alle rode lichten gehad en net m'n trein gemist. (Ik stond om 6:14:25 aan de deur van de trein, vertrek om 6:15, en alles was al dicht. Trein heeft nog stilgestaan tot 6:18).

Dus een trein later moeten nemen. Uit gewoonte stond ik al op m'n gewone plek om in het laatste van 6 rijtuigen in te stappen.
Maar deze trein had maar 3 rijtuigen, en 1e klasse was in het 1e rijtuig.

Dus mocht in een eindje snelwandelen richting het 1e rijtuig.

Terug
Bovenaan