Goh, verstrooidheid kan, maar je weet toch dat je op de terugweg met de stoptrein weg bent en je moet aan elk station sowieso vertragen, als dan je euro niet valt ben je wel heel ver weg in gedachten.
Het kan gebeuren natuurlijk, wie dagdroomt er niet, maar het blijft toch raar.
Een lijnbus die na een belsignaal een halte voorbijrijdt vindt ik dan nog verstaanbaarder, die moet niet standaard aan elke halte inhouden.
Zoals ik zei een trein stop ook niet aan elke halte. De ene rit wel de andere rit niet. Aan elk station vertragen waar haal je dat vandaan? En trein vertraagd niet als hij niet moet stoppen. Ik passeerde stations aan 160km/u.
Een shift bestaat uit 4-10 ritten. Vb dienst
Eerste rit
Leuven-Antwerpen :
Wezemaal, Aarschot, Begijnendijk, Booischot, Heist-Op-Den-Berg, Melkouwen, Berlaar, Lier, Boechout, Mortsel, Antwerpen- Berchem
2de rit
Antwerpen-Leuven :
Antwerpen-Berchem, Lier, Heist-Op-Den-Berg, Aarschot,Wezemaal,Leuven
3de rit
Leuven-Antwerpen :
Wezemaal, Aarschot, Begijnendijk, Booischot, Heist-Op-Den-Berg, Melkouwen, Berlaar, Lier, Boechout, Mortsel, Antwerpen- Berchem
4de rit :
Antwerpen - Hasselt via Leuven
Antwerpen-Berchem, luchthaven, Mechelen, Leuven, NIET STOPPEN in Wezemaal, Aarschot, Diest, Hasselt
5de rit :
Hasselt - Leuven
Schulen, Diest, Zichem,Testelt,Langdorp, Aarschot, WEZEMAAL stoppen, Leuven
5de rit verstrooid dat je zelfde rit deed als de 4de en je hebt het aan u broek Wezemaal vergeten stoppen.
Wij hadden een diensten vroeger waar je in de week een rit deed waarbij je een station niet moest aandoen en in weekend moest je die wel aandoen. Uit gewoonte zijn er ook enkele daar niet gestopt.
Dit terwijl je al van 3u smorgens bezig bent en wss tegen 12u de vermoeidheid begint te komen.
We zijn maar mensen en geen enkel bestuurder doet dit express omdat we het ook mogen gaan uitleggen bij de overste.
Ik heb ook nog met de bus gereden daar heb ik ook soms een halte vergeten aandoen maar daar kan je meteen stoppen als de mensen roepen en hun daar dan afzetten ook al mocht dat niet.
Op de trein tegen dat je het als bestuurder beseft ben je al lang voorbij het perron en gaat het niet anders dan de volgende station.