Jij bent degene die hier tot en met verzuurd is dit moet je niet op mijn projecteren.
Ik heb 10x uitgelegd dat niet alles te wijten is aan boordcheffen en treinbestuurder en jij blijft maar op ons afgeven alsof wij nog maar enige inspraak hebben over dienstregelingen, welke trein wel of niet rijd, welke treinen voorrang krijgen om wel op tijd te rijden en aan verouderd materieel kunnen wij ook enkel ons best doen om het aan de praat te krijgen.
Regeling van Treinen worden in seinhuis beslist. Samenstellingen van treinen en of ze met defect mogen rijden wordt in BRUSSEL beslist. Bij aanrijdingen enz wordt alles in BRUSSEL beslist. Wij volgen enkel ons dienstregeling en bij averij volgen wij ORDERS op van onze Permantie.
Denk je echt dat wij niet liever hebben als dat alles 100% goed loopt zodat wij geen papieren moeten invullen voor defect seinen, materieel en de boordchef niet steeds slecht nieuws moet brengen. Jij bent later op u werk en wij zijn voor de rest van onze dienst achter de feiten aan het aanlopen dus voor ons is het evenmin leuk.
Over dat voorval in HLN het was de boordchef die incompetent was en enkel de schuld van de boordchef dat die trein daar blijven staan is. Meer zeg ik er niet meer over behalve dat de schuldige wel berisping zal krijgen.
Er is slecht personeel bij NMBS en Infrabel maar dat heb je in alle bedrijven wat mij ergert dat jij laat uitschijnen dat wij allemaal ons broek eraan vegen en naar ons werk gaan met gedacht hoe kunnen we die passagiers vandaag kloten.
Natuurlijk ben ik verzuurd. Dat zeg ik zelf ook. En dat heeft een heel simpele verklaring. Verlies jij maar eens dagelijks zoveel tijd dankzij de NMBS. Niet vergeten dat jij me hier destijds eerst hebt aangesproken wanneer ik mijn gedacht aan het zeggen was over mijn ervaring met het boordpersoneel. Dan moet je ook niet komen klagen dat je terug van antwoord gediend wordt.
Enfin, dus het was de schuld van de boordchef dat de treinbestuurder het is afgetrapt nadat hij dronken werd geseind. Opnieuw, de treinbestuurder is een imbeciel. Punt. Maakt niet uit dat je ermee bevriend bent of whatever. Je kan dat niet excuseren. Het perron voorbijrijden lijkt me ook al niet bijzonder normaal. Alles is - altijd - de schuld van iemand anders. Dat is hetgene waar ik mij zo aan erger. En dan kom jij hier om mij te quoten en exact hetzelfde te doen. Dus ik vind je inderdaad het prototype van de vervelende NMBS-medewerker.
Ik heb hier al ontelbare voorbeelden gegeven van de blunders van het boordpersoneel. Dat je er als treinbestuurder niet veel aan kan doen, dat kan ik geloven. Je kan enkel maar rijden. Waar ik de kriebels van krijg is dat 9 op de 10 conducteurs (en opnieuw, dat is geen hyperbool, dat is mijn dagelijkse ervaring) nooit een job zouden mogen doen waar enige vorm van menselijk contact nodig is.
We hebben allemaal wel eens frustraties op het werk. Maar mocht ik constant mijn bazen tegenover de klanten beginnen uitschelden, ik zou nogal vliegen. Mensen helpen, oplossingen zoeken, de kalmte bewaren op stressvolle momenten, logisch denken,... Allemaal kwaliteiten waarover het grootste deel van het NMBS-personeel NIET beschikt. Enkel maar roepen dat ze er niks aan kunnen doen en het de schuld is van het management. "Ga maar tegen hen klagen". Uiteraard is dat voor een groot deel hun schuld, maar probeer er dan het beste van te maken, ipv mensen nog verder te kloten.
Jij bent treinbestuurder, ok. Een van mijn beste vrienden was dat ook, vooraleer hij naar de privé is overgestapt, en die heeft al ontelbare hallucinante verhalen verteld. Niet alleen over het management, maar ook over rechtsteekse collega's. Ik weet genoeg hoe het er aan toegaat hoor.