Het LEGO-topic

Brickwatch volgen! Daar zie je soms koopjes :). Zelf heb ik de Red Bull voor 140 euro ofzo gekocht bij Dreamland (ergens november). Super-promo :D. Zelf meer Ferrari-fan :D.

Ga ze wel nog eens naast elkaar hangen ana de muur, weer beetje kastruimte gespaard :p

Moesten ze nu eens een zilveren merc maken van de jaren 90 😍

Vandaag de volledige CMF gehaald in kruidvat. 36 euro voor ne setje kunde niet klagen. Paar extra kikkers voor als bullywugs te gebruiken en ne lion voor diene zijne kop in mijn fantasy setting

Ter info: straks om 17u worden er terug overschot sets verkocht van BrickLink Designer Series 3 en 4:

Daar zit wel wat gegeerd medieval stuff tussen.

Zit ik een uur te wachten en gelijk een zot te refreshen heb je blijkbaar een digipass nodig en kan je niet betalen met QR code 😭
Digipass? QR-code? Heb gewoon betaald met Paypal via Lego-site. Het werkt wel enkel als je de "rechtstreekse" linken gebruikt in die blog post om iets in de winkelmand te plaatsen.

Dat systeem zit wel wat onhandig in elkaar... Die pagina op BrickLink refreshen heeft ook geen zin, enkel die linken in de blog post werken om iets in winkelmandje te plaatsen.

Forest Stronghold heb ik jammer genoeg niet te pakken gekregen, maar wel die set Siege Encampment. Dat gaat goed passen bij het Lion Castle... En ik ga de volgende reeks waarschijnlijk overslagen.

Mensen die al in Legoland Duitsland geweest zijn? Is dat de moeite voor 1 dag? En het verblijf daar, doen of zeker niet?
Enkele jaren geleden daar geweest met één overnachting.
Deze vakantie op bezoek geweest in Legoland Duitsland. We kwamen terug van Tirol, dus een tussenstop was bijna verplicht :) (met kleine kinderen):

Pro:
-Lego thema: van de kamers voor overnachting (met in elke kamer mooie legobuilds als versiering; legobehang,... en voor de kleine gasten is zelfs een doosje legoblokjes per bed voorzien om te kunnen bouwen naar hartenlust op het plateau achter hun hoofdkussen) tot de attracties en algemene aankleding van het park. Het park en daar rond staat vol met grote legofiguren.
-Attracties
-Shops met hopen en per thema: een Ninjagoshop, LegoCityshop...etc... vol goodies. Je kan ook je eigen legofiguren samenstellen in sommige shops: dozen met aparte body's, hoofden, benen, wapens...
-Mini-Europa met legoblokjes: zowat het paradepaardje van Legoland IMO. Moet je gezien hebben. Prachtig!
-Shows: goochelaren en acrobaten. Was top!
-Parkeergelegenheid met hopen. Alles goed aangegeven.
-Zeer makkelijk bereikbaar en bovendien in een afgelegen omgeving. Geen stadsperikelen.
-Lekker gegeten: ontbijt en buffet. Veel keuze en dik in orde.
-Het park telt diverse ruimtes waar je zelf je legobuild kan maken naar thema. Er is ook een kleine ruimte 'de historie van Lego' en een Nintendo Switch ruimte met vnl Mariogames.

Neg:
-Duur. Voor één overnachting met 2 dagen parkbezoek incluis een ontbijt betaal je voor een gezin van 4 bijna 700 euro. Alle Legosets worden ook aan adviesprijzen verkocht. Dus als je iets koopt is het omdat het je 'nu' moet hebben. Online en in Belgische winkels bijna altijd goedkoper. Voor de duurdere sets betaal je soms 100 euro te veel.
-Luidruchtige kamers: verluchtingsunits in de kamers zijn heel luidruchtig indien aangeschakeld en verkoelen amper of niet. Matige isolatie en veel lawaai van omliggende gasten. Het zit hem soms ook in de details: voor een gezinskamer krijg je voor je klein terrasje 2 buitenstoelen...
-Snel heel druk: het park is relatief klein en heel populair.
-Soms heel lange wachtrijen: er zijn expresspasjes om de wachtrijen te omzeilen, maar deze zijn wederom...heel duur. De duurste variant is 80 euro pp.
-App van het park toont dikwijls de verkeerde wachttijden.
-Attracties zijn dikwijls hit or miss. En jammer genoeg iets te veel van het laatste. Zeer dikwijls te kort en soms doen ze het ook zichzelf aan. Zo is er voor de kleinste gasten een safari-ride met een autootje op een vastgelegd parcours met langs de zijkanten dieren, gebouwd met legoblokes. Wel, een Ferrari was er niets tegen...het autootje ging belachelijk snel rond en voor je het wist stond je terug aan de ingang. Het was bijna lachwekkend. Sommige attracties zijn ook redelijk 'makjes'. Verwacht je zeker niet aan Bobejaanland/Bellewaerdetoestanden. Het park is niet gemaakt voor de volwassenen de tijd van hun leven te geven.
-Op het park zijn sommige zaken nog betalend (genre een muntstuk inwerpen om een bootje op afstand voor 30 seconden te kunnen besturen).
-Voor als je het dan toch wil: aankoop Expresspasjes onduidelijk opgesteld. Er zijn zomaar even 4 verschillende expresspassen met verschillende prijzen. Allemaal met verschillende voorwaarden/voordelen.

Conclusie:

Ik zou er zeker geen rit van 7 uur voor over hebben, maar passeer je Legoland Duitsland? Waarom niet. Boek misschien wel je verblijf buiten het park.

Vandaag mijn eerste lego technics set gekocht, ofja mn eerste lego set ooit..

Ferrari f1 auto, best wel prijzig maar lijkt me wel n leuk ding !

De andere 3 in size 1:8 ga ik ook nog wel halen ooit als mijn wederhelft t ok gaat vinden, de vibe is nog altijd “lego is voor kindjes” in mijn naaste omgeving.

Nu de McLaren nog bouwen, en dan is de collectie compleet!
ik krijg precies het gevoel dat er iets niet klopt aan de Chiron.

1769891132900.png

De boog aan de deur heeft precies een andere kromming op de productfoto's

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan