Het LEGO-topic

We gaan de zolder renoveren en een extra slaapkamer maken waardoor we een stuk opbergruimte verliezen. Daarom zou ik wat van mijn lego sets willen verkopen dat ik door de jaren heen heb gekocht met de intentie deze te bouwen maar door tijdsgebrek (bijberoep) er helemaal niet meer toe geraak. Ben wel verschoten dat het er zoveel waren 🫣

Cool, er is een "politietrein" op komst. 😅 Tof dat ze, na de "Arctic Polar Express", nog eens zot doen met treinen.

Nu vind ik wel dat daar zo een old school sirene op mocht. :)

Benieuwd wat 2026 nog gaat brengen, want de passagierstrein en vrachttrein zouden ook stilaan refreshed worden volgens hun release behavior qua treinen.

Iemand een idee of we dubbele Lego-punten nog kunnen verwachten dit jaar?

De Orient Express staat nog op mijn verlanglijstje, maar gaat eruit einde dit jaar... Daar is jammer genoeg nog nooit korting op geweest, dus dubbele punten is misschien nog het beste dat valt te rapen.

De Orient Express staat nog op mijn verlanglijstje, maar gaat eruit einde dit jaar... Daar is jammer genoeg nog nooit korting op geweest, dus dubbele punten is misschien nog het beste dat valt te rapen.

Hier ook al lang aan het wachten op een aanbieding, de lego prijs zelf is echt té hoog. Misschien na een tijdje tweedehands....
In US wel al eens grote korting op geweest.

Hier ook al lang aan het wachten op een aanbieding, de lego prijs zelf is echt té hoog. Misschien na een tijdje tweedehands....
In US wel al eens grote korting op geweest.
Dan zal het Lego-puntensaldo inzetten worden en wachten op de volgende GWP in de komende weken...

Heb de set ook wel altijd te duur gevonden en daarom geduldig blijven wachten op een korting... maar als treinenfan is het toch een must-have voor mij.

Wel zot hoe scalpers de set al hebben "klaar staan" op BrickLink voor meer dan de retailprijs. :rolleyes:

Heeft imo iets te veel weg van het boutique hotel van enkele jaren terug. Ik ga hem wss skippen.
Ja, vooral de witte steen + sand green ramen geven mij wat een "déjà vu" gevoel bij deze nieuwe modular, dat is ook regelmatig gebruikt bij Creator sets.

Komt zeker niet in mijn top 5 of top 10, maar het is de enige reeks van sets die ik volledig probeer te houden, dus wel "traditie" om elke modular in huis te halen, vroeg of laat. De enige modular die hier nog ontbreekt is het "buitenbeentje" Market Street, maar that ship has sailed (veeeel te duur geworden).

Ook weer wat leuke (kleinere) City sets aangekondigd:

Ik vind die vuilkar, cementwagen, tractor, sneeuwtruck, frietwagen en taxi wel zeer geslaagd. Frietwagen geeft ook een "Belgische vibe" met het kleurpalet. :)

De nieuwe auto's met "baby minifigs" zijn dan wel weer serieuze cashgrab...
Jammer genoeg niets bij voor mijn castleverzameling. Soms kun je daar wel eens een setje van gebruiken. Vb die kleine wolfden in de arcticset

Ik heb nog altijd een Wolf Pack Beast Master Minifigure (ongeopend in de doos zitten).. mocht er iemand interesse hebben..

Ook weer wat leuke (kleinere) City sets aangekondigd:

Ik vind die vuilkar, cementwagen, tractor, sneeuwtruck, frietwagen en taxi wel zeer geslaagd. Frietwagen geeft ook een "Belgische vibe" met het kleurpalet. :)

De nieuwe auto's met "baby minifigs" zijn dan wel weer serieuze cashgrab...
Die tractor is cava, maar een gemiste kans.
Hebben toch de John Deere licentie? Kunnen daar misschien meer mee doen.
Al weet ik eerlijkheidshalve niet hoe zo licenties in elkaar zitten en of daar beperkingen op zitten.

Sinterklaas-verplichtingen vandaag, dus al een deel gebouwd van het nieuwe kasteel (31168) dat hier als sinterklaascadeau is gearriveerd. 🙂

Zakske 4/11 done... Interessant wat ze geprobeerd hebben met die brick-built paarden, maar toch meer fan van de "klassieke" paarden die uit 1 onderdeel bestaan. Wel een heel toffe set die hard doet denken aan de Lego-kastelen uit de eighties. Smaakt naar meer.

Laatst bewerkt:

Ik zie hier net op lego-leak nog een 'promo-kalender' passeren. Daar staat nog Double points op van 10 tot 14 december :). Hoe correct, dat zal moeten blijken?

Ik zie hier net op lego-leak nog een 'promo-kalender' passeren. Daar staat nog Double points op van 10 tot 14 december :). Hoe correct, dat zal moeten blijken?
Thanks voor de heads-up, maar ben gisteren maar gewoon voor de korte pijn gegaan en alle gespaarde Lego-punten opgebruikt voor de Orient Express... 205 euro en 2 GWP's is een goeie deal, dus klaag niet.

Ik wou het risico niet pakken van "de perfecte korting" nog af te wachten bij een set die zo dicht op zijn end-of-life zit... Ooit bijvoorbeeld wel gedaan bij de Old Fishing Store en plots was die retired en de (vraag)prijzen op korte tijd dubbel de retailprijs... die heb ik dan ook niet meer in huis gehaald.

Ben is benieuwd of na nieuwjaar tweedehands vol lego setjes gaat staan. :cheer:

Iemand hier voor de lol al bijna retired setjes gekocht op de lego site met de hoop ze later door te verkopen voor meer?

Laatst bewerkt:
Daarstraks nog ontdekt dat je in de Nintendo Store ook Lego-sets kan bestellen (enkel Nintendo themed uiteraard).

Had een Mario Kart-setje (72045) besteld voor onze zoon voor onder kerstboom dat ik nergens anders nog niet goedkoper had gezien.

Brickwatch trackt de Nintendo store blijkbaar niet, dus het kan de moeite zijn om die regelmatig in 't oog te houden voor goeie deals op Nintendo-sets.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan